tips zijn welkom voor meisje van 5,5 en jongen van 7,5 op een studiedag! Nemo net gedaan en viel goed in de smaak!
Watermuseum in Arnhem schijnt heel leuk te zijn. Zelf nog niet geweest trouwens. Openluchtmuseum in Arnhem is erg leuk. Naturalis is echt tof.
Ik weet niet in welke regio je zoekt. Hier viel het kinderboekenmuseum goed in de smaakt en naturalis ook.
- Rijksmuseum van Oudheden, heeft speurboekjes vanaf 4 jaar. - Tropenmuseum Junior is ook heel erg leuk, nu een tentoonstelling over Marokko. Check wel even goed de website want hier moet je voor reserveren. - Scheepvaartmuseum - Museon - Naturalis
Heb je een museumjaarkaart? Archeon zit ook in de museumjaarkaart, Geofort ook, is ook heel leuk. Museon heeft nu een leuke interactieve tentoonstelling over de middeleeuwen. Ook leuk voor meisjes van 5. Natuurmuseum Brabant is ook heel leuk voor alle leeftijden.
Afrikamuseum is ook leuk maar zou ik op een mooie zonnige dag doen. Nationaal Militair Museum is inderdaad ook echt fantastisch.
Hier een van 5, 8 en 11. Afgelopen weekend zijn Wij naar het universum geweest en daarna naar Museon. Dat ligt ernaast. Ze vonden allebei erg leuk. In Museon is heel veel interacties en momenteel is er een leuke afdeling over Ridders en kastelen. Ook de 5 jarige vond het prachtig. Andere favorieten zijn Naturalis, scheepvaartmuseum, openluchtmuseim, spoorwegmuseum, Archeon, Verkade en Zaanse Schans vonden ze ook super ... maar ze houden hier ook wel echt van musea.
Hier zijn de volgende musea favoriet (zoon is 5): Openluchtmuseum Zuiderzee museum Aviodrome Slot Loevestijn Natuurmuseum in Tilburg Bakkerijmuseum Hattem Spoorwegmuseum Afrika museum vond ik voor deze leeftijd niet geschikt. Veel “enge” maskers en weinig te doen. En dat is vaak wat ze toch het leukste vinden, een museum waar je dingen kunt doen.
De favoriete musea van onze kinderen (6 en 4) zijn: Oertijdmuseum Boxtel Museon Den Haag Natuurmuseum Tilburg Spoorwegmuseum Utrecht
Naturalis zou ik nu niet heen gaan. Ligt helemaal op de schop vanwege verbouwing. Is maar een zeer klein deel open waar alleen de tentoonstelling GIF te zien is van Freek Vonk
Dat wilde ik ook al schrijven. GIF is leuk, maar niet als je er ver voor moet reizen en toegang moet betalen ed. Spoorwegmuseum is leuk, Kasteel ter Haar en het Muiderslot ed zijn ook leuk. Openluchtmuseum in Arnhem is ook leuk inderdaad. Kinderboekenmuseum en Aviodrome zijn super leuk. Maritiem Museum is ook leuk, maar geen idee of je je daar een volle dag kunt vermaken...?
Allebei wel, maar voor kinderen is het leukste deel wel buiten denk ik. Nu ben je er geen hele dag kwijt hoor, buiten loop je denk ik een uurtje of zo, dus dat is op zich warm aangekleed nog wel te doen waarschijnlijk.