Studiedag verplicht of niet?

Discussion in 'De lounge' started by mexicang, Jun 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    In het voortgezet onderwijs niet. In principe werk ik tijdens een normale lesweek meer uren om mijn vakantiedagen te betalen. Bij zwangerschapsverlof is dat ook de enige vakantie die erbij geteld wordt. Zo was ik mijn voorjaarsvakantie toen gewoon kwijt.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou even overleggen. Mogelijk dat je inhoudelijk bijgepraat kunt worden door collega's? Of dat je een halve dag meemaakt en zorgt dat je je dochter uit school op kunt halen, zodat ze thuis weer bij kan tanken?
    Een beetje goede wil tonen en een beetje goede wil van je werkgever vragen, dan lijkt me toch dat je er wel uit zou moeten komen?

3. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Bij ons zitten de studiedagen wel in het verplichte deel ( vaste voet?) ook vo trouwens.
    Wel moet de werkgever dan spreiden en eventuele vrije dagen aan werknemers compenseren.

@ts.. Bij ons zou jou geval gewoon bespreekbaar zijn. Ik kan vrij makkelijk bij onze vestegingsleider de situatie voorleggen. Zonder bond gelijk in te zetten. Overigens zou ik dan ook aangeven dat je al een aantal keren je vrije dag hebt opgegeven. Ik vind niet dat dit je zorgverlof moet kosten.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hoe laat begint je studiedag en hoeveel reistijd heb je nodig van de school van je dochter totaal jouw school? Hier breng ik op studiedagen eerst mijn dochters naar school om 8.30 uur en onze studiedag begint altijd om. 9.00 uur. Kan je niet vragen of je alleen de ochtend mee mag doen? Overigens krijg ik nog weleens compensatie voor de studiedagen op mijn vrije dagen, als ze vaker op die dag vallen.

5. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Alleen als ze het in overleg hebben veranderd anders mag je weigeren. Alleen de studiedagen, rapport avonden etc. Die van te voren op de jaarkalender staan staan vast. Ze kunnen je het niet verplichten. Wat betreft plichtsgetrouw, ik snap je wel maar je moet ook aan jezelf en je gezin!

6. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Volgens mij hangt het puur van je werkgever af... Als bij mij studiedagen op mijn vrije dag ingeroosterd zijn ben ik er simpelweg niet bij. Wordt gewoon als logisch gezien. Is het een hele belangrijke dag, compenseer ik hem met een andere werkdag. Maar ik heb dan ook wel een buitengewoon lieve baas, hij zal daar nooit moeilijk over doen :D

Share This Page