Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik hier last van heb. Misschien weten sommigen nog dat ik met mijn vrijgezellenfeest ben gevallen. In eerste instantie bleek alles goed te zijn met m’n knie. Maar de pijn bleef toch aanhouden. Nu hebben ze dit vastgesteld. Ik zit in stadium 3 (van de 4..) en ze kunnen er dus niets aan doen en dat frustreerd mij enorm. Ik kreeg letterlijk te horen dat ik er maar mee moet leren leven en mijn leven er op aan moet passen. Maar dat aanpassen zijn nogal flinke dingen, mag niet meer hardlopen, springen, fietsen, traplopen moet ik mee uitkijken, hurken.. Zijn er hier mensen met ervaring? Kon er bij jullie toch iets aan gedaan worden? M’n knie zit nu ingetaped maar dat helpt nauwelijks bij de pijn en ik wil eigenlijk dat ze het gewoon opensnijden en oplossen..
Wat vervelend! Ik heb er gelukkig nog in mindere mate last van. Hier hielp fysio goed om mijn bovenbeen spieren sterker te maken. Dit scheelde al zoveel. Opereren doen ze helaas niet zomaar begreep ik,is nogal complex en grote kans dat het meer kwaad dan goed doet. Voor mij is het met wat aanpassingen nog prima te doen maar met elke dag pijn leren leven is ook niet te doen lijkt mij.. Hopelijk heeft iemand nog een gouden tip voor je!
Ik heb het al jaren in mijn linkerknie. Het is zeker 10 jaar geleden gediagnosticeerd. Maar ik heb al sinds mijn pubertijd knieklachten. Ik heb er met name last van als ik met gebogen knieën zit. Achterin de auto bv. Als ik been oefeningen doe, gaat het beter. Als ik maar niet te diep door mn knieën ga. Sporten in het algemeen werkt goed bij mij. Zwemmen of hardlopen. Het is de laatste jaren bij mij niet erger, of minder erg, geworden. Er valt goed mee te leven vind ik.