Studiedagen op basisschool?!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Apart, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apart

Apart Actief lid

19 apr 2015
    125
    0
    0
    Nederland
    Hi, ik heb de kalender weer gekregen waarin staat wanneer de kinderen vrij zijn ect. Maar het valt me op dat er echt super veel "studiedagen" zijn,

Ik vind het eigenlijk super irritant. Ook vw. Mijn werk.

Weet iemand waarom er studie dagen zijn voor kleuters?!

2. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Zijn het geen studiedagen voor de leraren in plaats van voor de kleuters? :D

3. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Wij hebben iets van 5 of 6 studiedagen per jaar.
    Is scholing voor alle leerkrachten voor bijvoorbeeld onderwijsvernieuwingen of veranderingen/kwaliteitsverbeteringen die schoolbreed doorgevoerd gaan worden.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Studiedagen voor de docenten ipv voor de kleuters ?

5. bizzymam

bizzymam Nieuw lid

29 jun 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons inderdaad ook!

hier is dat omdat de kleuters te veel uren naar school gaan en dan compenseren ze dat met vrije dagen (studiedagen) tussendoor.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook een aantal pedagogische studiedagen per jaar. Het is voor de docenten en niet voor de kleuters, ze krijgen dan de hervormingen e.d. door.

Hoort er gewoon bij. Met school heb je nou eenmaal meer vrije dagen.

7. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Studiedagen zijn voor de leraren :D

Tja lastig.. maar niks aan te doen. Ik zit met twee scholen en ze hebben nooit tegelijk studiedag dus het kan altijd erger moet je maar denken ;)

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Studiedagen zijn inderdaad voor de leerkrachten.

Hier is de BSO extra open op dat soort dagen. Verder passen er vaak opa´s en oma´s op op die dagen (als het op een werkdag valt dan natuurlijk).

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Hier maar 1x per 2 jaar, het lijkt me lastig te regelen met werk anders, al gaan de meeste kinderopvangcentra hier wel open.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit klopt inderdaad, daarom zijn er meer studiedagen voor de leerkrachten in de onderbouw. Waarbij bij onze school trouwens om-en-om inderdaad de collega's van e onderbouw lesvrij zijn voor nascholing of overleg over onderwijskundige zaken en de andere keer gaan geven de onderbouw leerkrachten les in de bovenbouw zodat die leerkrachten een dag hiermee aan de slag kunnen.

11. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier een stuk of 10 studiedagen 😱. En dan hebben de kleuters op sommige vrijdagen zowiezo een dag vrij. Ik vind het ook lastig om te combineren. Heb mij sommige vrijdagen vrij gevraagd en andere vrijdagen moet ze naar de bso.

12. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Hier zijn de kleuterklassen elke vrijdag vrij. En dan zijn er 7 of 8 studiedagen. Die vallen altijd op een dinsdag of donderdag. Dan zijn alle kinderen vrij. En hebben de leerkrachten nascholing, vergaderingen etc.
    Ik ben tbm dus voor mij maakt het niet uit.
    De kinderen vinden het wel lekker hoor zo tussendoor een extra dagje vrij.
    Mar kan me voorstellen dat je als je werkt het wel lastig vind.
    Daarom worden hier die dagen al aan het begin van het schooljaar doorgegeven zodat je het in ieder geval op tijd weet.

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Kleuters zijn hier ook elke vrijdag vrij en zo'n 5 studie dagen per jaar. Meestal hoeven ze dan maar een halve dag naar school.

14. tuc

tuc Niet meer actief

O ik vind het heerlijk studiedagen...lekker rustig aan doen. Hier helaas maar 2 dit jaar. Eerder waren het er veel meer.

Groep 1is wel 1 woensdag in de maand vrij hier.

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Studiedagen zijn mij ook vaak een doorn in het oog ;)..
    Heb kinderen op 2 scholen, dus idd dan ook 'extra' studiedagen.

Op vorige school van mijn zoon heb ik eens een jaar gehad dat er 11 (!) studiedagen waren, waarvan sommige niet op kalender, maar kort van te voren aangekondigd. Tenen krommend als werkende ouder!

Mijn middelste zit nu in groep 4, volgens kalender heeft ze 5 studiedagen dit jaar. Ik heb al gezien dat groep 1-2 er een aantal meer heeft, 8-9 in totaal of zo? Ze zijn wel altijd dezelfde dag (vrijdag) en heeft idd met 'compensatie' te maken, omdat anders de kinderen te veel op school zijn.
    De bovenbouw heeft er maar 1-2 per jaar.

Mijn zoon zit inmiddels op een andere school en is 'bovenbouw', dus hij heeft er nog maar weinig. Helaas wel weer bijna onaangekondigd. Kreeg vorige week een briefje dat hij deze week een studiedag heeft. Heel irritant...

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier plannen ze studiedagen altijd op woensdag, dus dan valt het qua aantal uur mee. Maar bso vangt dan wel gewoon op, dus voor ouders die werken eigenlijk geen probleem - ouders die geen bso afnemen, hebben dan maar een paar uurtjes extra te overbruggen. Buurjongetjes komen dan bv wel eens bij ons tot oma ze kan opvangen.

17. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hier ook, maar wel alleen voor kinderen die anders op die dag ook naar de Bso gaan.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hier voor alle kinderen die naar de BSO gaan (welke dag dan ook). Op de andere BSO ook alleen voor kinderen die anders op die dag naar de BSO gaan, maar daar kon je dan wel een extra dag afnemen als dat nodig was.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hier zijn de roosters van groep 1 t/m groep 8 voor alle kinderen gelijk. Ze gaan dus allemaal alle dagen naar school, met dezelfde begin- en eindtijden en dezelfde studiedagen. Wel zo makkelijk. ;)

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier is de hele school vrij op vrijdagmiddag. Hierdoor hebben we minder studiedagen, maar 2 dus dat is prima op te vangen.
    Op de vorige school van mijn dochter waren er veel meer margedagen. We vingen deze op door om en om vrij te nemen, opa's en oma's in te schakelen of met moeders onderling elkaars kinderen op te vangen

Deel Deze Pagina