afgepoeierd GRRR

Discussion in 'De lounge' started by Samiertje, Feb 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samiertje

Samiertje Lid

Feb 2, 2009
    40
    0
    0
    Catering medewerkster
    Hoi damens

Ik heb sinds een jaar een auto en ik dacht omdat ik geen rijevaring heb neem ik voor de zekerheid een all risk vezekering voor als ik tegen een paal aanrij hihihi

eigenlijk begonnen de problemen gelijk met de contact persoon van de vezekering, mijn voornaam was fout geschreven en had gevraagd of hij dat opnieuw wou opsturen nou dat was goed, nu naar een jaar doorzeiken nog geen nieuwe papieren.

nu wil ik me vezekering laten veranderen naar WA+ omdat ik 361 euro betaal voor me allrisk en dat gewoon niet meer kan betalen, nou hij zei dat ie het zou regelen en dat ie me terug zou bellen of het gelukt was, natuurlijk ben ik niet terug gebeld dus ik weer bellen voicemail GRRRR
    en nu net door de brievebus weer een rekening van 361 euro

AAAAAAAAAAAAAAAHHHH
    :evil:

hoe moet ik dit oplossen gewoon naar een andere over stappen? of....

2. shalini

shalini Actief lid

Jul 21, 2007
    289
    0
    0
    rechtstreeks naar de verzekering bellen.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij telefonisch contact naar de naam vragen van degene met wie je gesproken hebt, wil ook nog wel eens helpen. en anders inderdaad maar overstappen want dit is waardeloos.

4. Meestal heb je 2 maanden opzegtermijn, dus mijn tip stap over. Ga naar een maarschappij waar je gewoon naar binnen kan lopen, ipv telefonisch contact. En je hebt toch altijd de keuze op per maand te betalen? Doe ik zelf in ieder geval wel, zit we wel een kleine toeslag op.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    361 euro allrisk? Per jaar? Dat is toch maar 30 euro per maand? Dat is echt NIKS, of betaal je per 3 maanden ofzo?

Ik betaal 80 euro per maand allrisk, waar ben jij verzekerd :p

en je hebt sowieso een opzegtermijn, je kan niet zo overstappen... weet je trouwens wel of je wel verzekerd BENT uberhaupt, omdat je geeneens papieren hebt...

6. Heeft natuurlijk met de dagwaarde/nieuwwaarde te maken, aantal schadevrije-jaren etc. En voor jou is 30 euro misschien niks, dat kan voor een ander weer heel veel zijn. Waarschijnlijk betaald ze 1x per jaar.

7. Samiertje

Samiertje Lid

Feb 2, 2009
    40
    0
    0
    Catering medewerkster
    ik betaal 361 euro per 3 maanden
    best duur maar dat komt omdat ik nog in de risico groep zit

ja eigenlijk best wel een goed idee om over te stappen
    misschien iemand tips voor goedkope goeie vezekeringen?

oja kben bij reaal verzekerd en kheb wel papieren maar een vekeerde voorletter

8. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

Jul 29, 2007
    3,228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    wij hadden ook een dure autoverzekering...
    en zijn sinds kort over gestapt naar Kruidvat!
    ja idd...dat is die winkel...hihi
    niet duur en heb ook nog een gratis Nintendo DS gekregen!

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik zou even zelf bellen met Reaal.

Als je wilt overstappen dan moet je bij de meeste verzekeraars inderdaad (zoals Devilschase al aangaf) rekening houden met een opzegtermijn.

Ik zou even op Independer.nl kijken om te vergelijken.

10. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

aap verzekeringen vind ik goed.. zoeken de beste voor je uit en de goedkoopste, en het contact is ook perfect..!

11. Samiertje

Samiertje Lid

Feb 2, 2009
    40
    0
    0
    Catering medewerkster
    bedankt allemaal ik ga morgen zoiezo bellen om te vragen hoelang me opzegtermijn is

12. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    ondanks dat je nog in de risicogroep zit vind ik het best wel veel nog. weet niet wat voor auto je hebt en wat de waarde daarvan is, want dat is ook iets waardoor je premie berekend wordt. als dit te duur is zou ik als ik jou was denken of je niet beter je auto kunt verkopen en een goedkope 2e handse aanschaft en die gewoon wa verzekerd.

je auto is als ik het zo lees gewoon verzekerd, dat er een verkeerde letter staat is niet leuk, maar geen ramp, je auto is verzekerd zowel onder je naam, alswel je adres en geboorte data e.d. dus je kan in geval het nodig is altijd aantonen dat je auto verzekerd is, het is voor jou nu alleen wachten op de papieren met daarin opgenomen de juiste gegevens (letter) maar zolang je netjes zorgt dat de premie op tijd betaald wordt is er niets aan de hand en is je auto gewoon verzekerd.

sowieso zou ik geen all risk verzekering nemen als je nog niet veel ervaring hebt, want je gaat niet als je tegen een paaltje aan gezeten hebt je verzekering op bellen om die kosten te laten betalen, want je moet eerst no claim opbouwen e.d. en jij hebt dat nog niet, dus zodra je aanspraak maakt op je all risk terwijl het je eigen schuld is gaat je no claim direct naar beneden, en kun je gelijk nog meer premie gaan betalen dan je nu al doet.

ik ben echt benieuwd in wat voor auto jij rijdt dat je die all risk hebt laten verzekeren, terwijl je meestal als je net je rijbewijs hebt toch begint in een wat kleiner (lees goedkopere) auto en je een auto jonger dan 4 jaar meestal all risk verzekerd of de waarde ervan dusdanig hoog is dat dat nodig is, in beide gevallen lijkt het me het verstandigste de auto de deur uit te doen en een goedkoop autotje aan te schaffen en die gewoon wa te verzekeren.

enne, niet meer bellen, maar gewoon een aangetekende brief sturen. meestal kun je 1x per jaar overstappen van verzekering of wanneer je een andere auto koopt, kun je de ene verzekering opzeggen omdat je de auto niet meer hebt en je nieuwe weer ergens anders laten verzekeren.

meestal moet je ruim (1-3 mnd) voor de vervaldatum (dus een jaar nadat de verzekering is ingegaan) je autoverzekering opgezegd hebben. weet niet of jij nu alweer het nieuwe jaar bent ingegaan, of dat je daar nog voor zit? ik weet wel dat het nagenoeg niet mogelijk is om tussentijds op te zeggen enkel in geval van wanneer je de betreffende auto niet meer hebt, omdat je met hen een contract aangaat voor een jaar en die zwijgend verlengd wordt als je zelf voor die periode niets wijzigd(overstappen oid)

elk jaar kijken mensen weer wat de premies zijn bij andere verzekeringmaatschappijen en aan de hand van hun premies die je vaak online kunt berekenen stappen ze over, ik blijf altijd zitten waar ik zit omdat ik het de moeite niet waard vind en daarbij al nagenoeg het goedkoopste zit maar mijn broer daarentegen die kijkt elk jaar waar hij zijn auto het goedkoopst kan verzekeren ,en dat kan inderdaad nog wel eens een heel verschil uitmaken.

succes

13. Samiertje

Samiertje Lid

Feb 2, 2009
    40
    0
    0
    Catering medewerkster
    hartstikke bedankt mamatje24 voor je uitleg

ik heb een peugeot 206 bouwjaar 2001
    eigenlijk was het een domme zet van me om hem allrisk te vezekeren maar toen ik hem kocht had ik eigenlijk niet zo evaring met vezekeringen dus ik dacht nou als ik hem allrisk vezeker dan zit ik altijd wel goed, maar nu een jaar later heb ik tegen niks aan gereden ( even afkloppen ) dus daarom wil ik hem nu wa+ vezekeren

ohhw en nee kzou nooit me auto weg kunnen doen ik heb eindelijk me droomauto haha

maar in iedergeval heel bedankt voor je uitleg

xxx

14. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    mijn reactie over je auto wegdoen was meer gebaseerd op het feit dat ik dacht dat je een redelijk nieuwe auto had met een aardige dagwaarde wat natuurlijk ook mee telt voor de berekening van je premie als je die all risk laat verzekeren.Vandaar dat ik zei dat je die dan beter weg kon doen en een goekope wat oudere auto, maar die heb je dus al.

Volgens mij kun je je verzekering aanpassen maar dat weet ik niet zeker, wat je anders zou kunnen doen, is je auto van je naam afhalen en even op een andermans naam laten zetten (vader-moeder?vriend-vriendin?) en de verzekering opzeggen om vervolgens eerst even na te gaan waar je het beste je auto qua kosten kunt verzekeren.

Sowieso ga je niet zo snel als je zelf schade maakt aanspraak maken op je all risk verzekering omdat je dan al heb je veel noclaim en noclaim bescherming je gaat uiteindelijk toch vaak op de trede iets naar beneden, waardoor je premie nog wel hetzelfde blijft maar bij een eventuele 2e volgende schade binnen bepaalde tijd ga je wel in premie omhoog. Het is altijd kijken wat de kosten zijn als je de schade zelf laat maken, zijn deze kosten gering zou ik ze altijd voor eigen rekening nemen en al helemaal bij een oude auto.

Ik rijdt zelf in een Chrysler uit 2003 met een dagwaarde van 21000 en die heb ik ook all risk en pasgeleden hebben ze een hele grote streep over mijn auto getrokken maar zelfs die heb ik niet opgegeven via mijn verzekering omdat als ik em goed poets ik het meeste wel weg poets en liever aanspraak maak op mijn all risk als ik die daadwerkelijk nodig heb (paaltje bijv. :wink) )

Dus ja als ik het zo lees heb je 2 opties of proberen of je van je wa casco terug kunt naar gewoon wa en zo niet dan toch proberen de auto even van je naam te halen en later weer terug maar dan verzekeren bij een ander.

Succes meid

15. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ookal zit je met opzegtermijn, of verzekering die je maar 1 keer per jaar kan beeindigen.. tis zo gemakkelijk om daar vanaf te komen en dan over te stappen naar andere maatschappij... gewoon even auto op naam van partner laten zetten, vrijwaringsbewijs opsturen naar verzekering en verzekering vervalt.
    dna kan je zonder problemen overstappen naar andere verzekering.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Bellen naar ze want dit is waardeloos natuurlijk!

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    pfff, ik vind het errug veel voor een Peugeot 206. Ik heb een Volvo S80 uit 2002 met alles op, in en aan en ik betaalde All Risk 121 euro p.m. (heb 'm nu omgezet naar WA+). Dan moet ik wel zeggen dat ik in een hoge kortingtrede zit hoor, ik rij al een heleboel jaar schadevrij, maar dan nog ... ik vind het wel een heel groot verschil hoor. Ik heb mijn verzekering bij Centraal Beheer lopen (al jaaaaaren). Ik ben er wel heel tevreden over hoor, altijd correct afgehandeld en nooit moeilijk doen.

Ik zou serieus eens rondshoppen hoor als je huidige verzekering gaat vervallen.

Share This Page