We hebben sinds een paar maanden nieuwe bovenburen. Vanaf het begin dat ze er zijn komen wonen hebben we al gezeur met ze. Hij blowt graag, de stank waait naar beneden zo onze woonkamer, slaapkamer en baby kamer in. Daar toen met ze over gesproken en ze zouden er rekening mee houden. Nu hebben ze laminaat gelegd die totaal niet aan de geluidsnorm voldoet. We kunnen gesprekken mee luisteren, zijn getuige was ze doen in slaapkamer. Zij zet te vaak te harde muziek aan, en ze loopt zowat dag en nacht op hoge hakken, en dit dreunt behoorlijk door. Er word zo hard met de deuren gegooid, dat onze hond er van gaat blaffen. Vorige week hebben we een nette brief bij ze in de bus gedaan of ze wat meer rekening willen houden met de onderburen. Tevens een kopie van de brief naar de woningbouw verstuurd. Maar ze geven er maar geen gehoor aan. Ik ben het zo spuugzat dat ik in staat ben haar aan der haren over de galerij heen te trekken. Elke nacht liggen ze te wippen als een stel konijnen, weg nacht rust. 'S morgens loopt ze door de woning heen te rennen met haar hakken. Weg ochtend rust. Ze heeft een kind wat erg druk en luidruchtig is, en die begint in de middag goed op gang te komen. Dus ook weg middag rust. Ik wil rust hebben, heb nu al een aantal weken last van weeën die maar niet goed door willen zetten, ik wil gewoon slapen wanneer ik het wil, maar dat gaat niet door alle herrie. Ben het helemaal spuug zat, ben niet meer te genieten, snauw mijn vriend af om niets, loop te janken om alles. Nu ook nog eens een blaasontsteking erbij die de weeën weer op gang brengt. Ben al de hele ochtend aan de dunne en ben zo misselijk als het maar zijn kan. Het enige wat ik wil is rust....is dat nou zo veel gevraagd? Mijn verhaal doen lucht in elk geval wel op...
He bah meid wat verschrikkelijk naar dat die mensen totaal geen rekening houden met anderen. Misschien kun je even bellen met de woningbouw om te vragen of ze de brief hebben gekregen en wat zij voor stappen kunnen ondernemen. Ik hoop dat ze snel ophouden met lawaai maken en jij kunt genieten van je rust.
nee dat is niet teveel gevraagd... heb je al een klacht ingedient bij de klachtencomissie van de woningbouwvereniging?
Jeetje meid dat is balen,wat een lompe lui dat ze niet een beetje rekening houden met jullie! Hoop dat het je toch lukt een beetje tot rust te komen,want dat heb je wel erg hard nodig zo te horen.En begriojpelijk ook als je al met weeen loopt!houdt vol meid!en anders moet je maar gewoon toegeven aan je gevoel,en haar eens lekker aan haar haren over die galerij heen slepen.mijn zegen heb je!
Wat een asociale bovenburen zeg. Kan me helemaal indenken dat je er aardig pissig van wordt. Als ik jou was, zou ik wachten of je een reactie krijgt n.a.v. de brief die je ze gestuurd hebt, zo niet, dan zou ik de woningbouw bellen en daar je beklag doen. Hopelijk kunnen zij dan iets voor je betekenen. Succes en ik hoop dat je snel geen last meer van ze zult hebben!
wat vervelend zeg! kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt. hoop dat de brief naar de woningbouw wel succes zal hebben.
Heeft de woningbouw ook niet op jou zelf gereageerd? Je heb nu je best gedaan meid. Bij grote overlast... Helaa is dat alleen na 22:00uur savonds.. Mag je in zo een geval de politie bellen hoor. Je hebt je best gedaan door ze aan te spreken. Zij doen er niets mee. En jij ben hoogzwanger (hormoontjes ophol) Gewoon bellen meid. Jou rust is ook belangrijk!
We hebben vorige week de brief aan hun gegeven, en een kopie aan de woningbouw gestuurd via de email. Zie dinsdag iemand van de woningbouw en dan ga ik het er maar eens even over hebben. Want als dit zo door gaat gaan er echt gewonden vallen vrees ik...lang leve de hormonen...
Maak het maar goed duidelijk hoor. Ik heb ook van die buren ... Maar ik negeer t nu maar gewoon tot het me de spuigaten uit loopt .. Dan praat ik ook niet meer dan bel ik gelijk... Ze hebben een dochter die net zou oud als mijn dochter is, die dreuteld savonds om 11 uur in de hal gooid speel goed tegen de deuren enzovoort. Maar ik mag er niets van zeggen, want het is maar een kind... Ja duh... Mijn kindje ligt om 7 uur in bed... Ze merken het wel... Eens komt die druppel en dan bel ik gewoon naar de politie..
Nee hoor, als er overlast is, is er overlast, daarvoor mag je 24 uur per dag de politie bellen! Wij hebben zelf naast associale buren gewoond die zelfs in de kraamtijd, 2 dagen na mijn bevalling, overdag de muziek zo hard zetten dat het bezoek elkaar niet meer kon verstaan! Ik moest de slaaptijd van mijn kinderen altijd aan passen aan mijn buurman... Ons is altijd vertelt dat iedereen die last heeft van geluidsoverlast echt dag en nacht mag bellen. Wij zijn uiteindelijk verhuisd, hebben ons er maanden tegen verzet, maar de politie kon niets doen, en met twee kleine kinderen die niet konden slapen, constante ellende en mijn man die er overspannen van werd, moet je iets... Op een gegeven moment waren wij het zo beu dat we niet eens graag meer thuis wilden zijn. Ik hoop dat jij er beter uit zult gaan komen, maar verwacht geen wonderen, als deze mensen niet willen mee werken of geen rekening met jullie willen houden, kun je weinig doen. Misschien kunnen ze hooguit verplicht worden om ander laminaat te nemen mits dat aangetoont kan worden en in het huurderscontract staat. Ik weet hoe erg het is en hoe het je kan bezig houden... Heel veel sterkte!
je hebt nu 2 keer gevraagdof het wat stiller mag ik denk dat de eerste beste keer dat hun weer herrie maken jij volledig in je recht staat om de politie te bellen. zelf heb ik ook van die fijne buren alleen blijft bij hun de herrie bij het wippen , wat niet meer als wippen klinkt maar als een stel uitgebroken bavianen. hubbie en ik hebben nu afgesproken dat we nog 2 keer kloppen en dan evt een keer aanspreken en dan word de politie gebeld . L.sybje
Je kan gewoon de politie bellen. Mijn zus had een keer de radio te hard aan en de buren hebben politie voor haar gebeld. Ze kreeg gelijk een waarschuwing en anders zou haar radio en speakers in beslag genomen worden. En de politie geeft alles door aan de woningbouwver.
Ze heeft dus nog steeds geen gehoor gegeven aan onze brief. Heb uiteindelijk na 2 keer mailen vandaag bericht terug gekregen van de woningbouw. Ze gaan een gesprek met haar aan. Hoop dat het deze week echt nog plaats vind, want ik sta op springen... :x Ik kom nog steeds niet aan rusten toe omdat zei zo nodig de hele dag met haar k*t hakken door het huis moet rennen en het vertikt om de muziek zachter te zetten. Zei gister nog tegen mijn vriend, bel de politie maar ik ga der heel hard slaan. Ben nu echt een hormoon bom die tot alles in staat is... Ze is nu al vanaf 14.00 uur aan het bonken en rennen, wacht nog tot 18.00 dan is mijn vriend thuis, en als ze dan nog bezig is....
Jeetje wat vervelend zo'n iemand. Hopelijk helpt het gesprek met de woningbouw.. Moet je nagaan hoe vervelend dat straks is als je kindje een middagdutje probeert te doen?!
Bah verschrikkelijk gewoon! Toen wij nog op de flat woonde hadden we van die rare mensen 2 deuren verder wonen... Ze bonkte zelfs 's avonds met een knuppel op de muur om de hele flat gek te maken! Ook honden die voor onze deur pieste en als ik er dan wat van zei draaide ze gewoon haar hoofd weg en sprak geen woord! Zelfs toen ik de woningvereniging had ingeschakeld gebeurde en veranderde er niets terwijl er wel heel veel dingen beloofd werden door de woningstichting! Ik ben toen zelf uit ergeris verhuisd en een dik jaar erna zijn ze pas door de woningvereniging eruit gezet omdat het getreiter bleef aanhouden! Als ik er al denk stijgt mijn hartslag! Ook daarbij is heel vaak de politie geweest, maar ook daar heb je totaal niks aan! Ik hoop dat ze jullie in ieder geval beter helpen en het snel opgelost is! Tenminste al opgelost voordat de kleine er is!
Hier even een kleine update betreft onze leuke boven buren. Had de klacht bij de woningbouw neer gelegd, maar ook zij kregen geen gehoor van de boven buren. Gister was bij mij de bom gebarsten. Moest iets pakken op de baby kamer, en ik schrok me rot. Alles zat van boven tot onder vol met vliegen. Heb er zo'n 30 opgezogen met de stofzuiger, en na denken van goh waar komen die ineens vandaan. Had de kamer 3 dagen van te voren nota bene nog helemaal gezogen en gedweild. Wat blijkt nu weer, ze gebruiken hun balkon als stortplaats voor vuilniszakken en andere rotzooi die ongedierte aan trekt. De baby kamer ligt schuin onder hun balkon, dus al die vieze vliegen zoeken een lekker knus plekje, de baby kamer dus. De woningbouw opgebeld, heel toevallig wilde ze me ook bellen over de geluidsoverlast van het laminaat van hun. Dat ze nog steeds geen contact met haar konden krijgen. Ik mijn verhaal gedaan, was bijna in tranen omdat het me zo hoog zit. Ik zei ze is nu thuis, dus ga er nu maar naar toe. De opzichter eerst hier heen gekomen om even te praten over de klachten die we van hun hebben. Nogmaals gezegd dat de situatie maar niet verbeterd is na het sturen van onze brief. Hij dacht dat ik een grapje maakte toen ik zei dat je ze zo duidelijk kan horen praten en lopen. Hij geluisterd en inderdaad, hij kon ook alles horen wat ze zeiden. Hij is naar de bovenburen gegaan en wat blijkt, het laminaat wat ze hebben liggen voldoet inderdaad niet aan de eisen, ze hebben het laminaat op kaal beton gelegd, zonder ondervloer of iets dergelijks. Ze hebben haar nu een ultimatum gesteld van 8 weken, haar hele vloer moet ze eruit halen en voorzien van een goede ondervloer. Ook is haar vriendelijk verzocht de rotzooi op het balkon op te ruimen. Gister avond kwam mijn vriend thuis, had hem al op de hoogte gebracht dat de opzichter langs was geweest. Op een gegeven moment begonnen ze echt expres op de vloer te springen, stampen. Zo hard dat de lampen gingen bewegen en de ramen begonnen te trillen. Ik was zo ontzettend boos geworden, mijn hormoon bom staat echt op springen. Ik hoop dat ze echt heel snel normaal gaan doen en de vloer in orde maken en de rotzooi op het balkon op ruimen. Durf het raam van de baby kamer niet eens meer open te zetten, we gaan straks een hor halen en dan zien we wel weer verder. Beetje lang verhaal geworden geloof ik, maar goed ik ben het weer even kwijt. Gr. Vanessa
Zooooo Krijg bij dit verhaal dezelfde woedens, als dat ik naar de gouden kooi kijkt! Haha. Ik zou echt helemaal uit mn slof schieten, en hun op de 1 of andere manier terug gepakt. Misschien wel heel dom, maar zo ben ik. Als ze de dingen expres gaan doen, waarvoor ik juist een klacht heb ingediend, dan zullen ze nog niet vrolijk worden van mijn kinderachtige gedrag op dat moment Denk dat ik echt strond tegen hun ramen had aangegooid, met een briefje ertussen..... kijken hoe snel je DIT opruimt! En dan dat stampen op de vloer? brrrrrrr... ik had midden in de nacht mn wekker gezet zo rond een uurtje of 3, en dan had ik lekker keihard met een bezum tegen het plafond aan gestampt! Ik hoop echt voor je dat ze er nu iets gaan doen! Vind het echt knap van je dat je je zo in kan houden! Succes en sterkte meis!
Heb zo veel dingen in mijn hoofd gehaald, haar banden lek steken, fiets verstoppen enzo. Maar dan verlaag ik me alleen maar tot haar niveau en wil de eer toch een beetje aan me zelf houden. Dat van die bezem hebben we al geprobeerd, maar dan begint ze alleen maar harder op de vloer te stampen, dus dat was ook geen succes helaas. Hoop dat ze als ik thuis ga bevallen haar gemak een beetje gaat houden, daar zie ik dus wel tegen op, dat als ik per ongeluk schreeuw of zo ze dan meteen gaat bonken...maar goed daar ga ik maar niet te veel over na denken nu.
Oh meid, dan heb je JUIST een excuus om lekker veellawaai te maken! Maak daar lekker gebruik van, schreeuw zo hard als je kan! Harder dan haar gebonk, kan jou het schelen