Het enige wat ik nu al een hele dag zeg (sinds dit bekend is) is dat ze het maar lekker moeten doen, dan komen ze waarschijnlijk er pas achter wat studenten tegenwoordig voor doelgroep is. Zonder studie financiering geen studenten meer die gaan uit wonen, das te duur, dus mensen die studentenflats verhuren geen inkomen en dus geen koopkracht. Zonder studiefinanciring geen studenten meer die zich vol gooien met alcoholk in de plaatselijke kroeg, daar hebben ze geen geldvoor, dus de kroeg kan wel sluiten. Zonder sudiefinanciering geen boekengeld, dus de uitgever kan wel opdoeken... Moet ik door gaan? Als ze dit echt willen doen, dan zullen er alleen maar aangrensende situaties zijn die te veel veranderen.. Een belachelijk idee dus want om een te kort in het een te voorzien krijg je een te kort in het andere...
nieuwbegin, ik ben het met je eens hoor, maarrr...... dat kon ik niet allemaal van mijn stufie hoor mijn stufie dekte de huur en daar hield het echt op. boeken betaalde ik van een bijbaan, tweedehands of ik kopieerde ze. op stap en drinken dat zat er niet aan, geen geld. en dan had ik het lesgeld nog niet betaald. als ik thuis was blijven wonen had ik van mijn inwonende beurs misschien nét mijn lesgeld kunnen betalen. voor mijn man was (/is) het hetzelfde. dus zó'n vetpot is die studiefinanciering nou ook weer niet hoor.
oh, wat ik trouwens wel een mooie oplossing vind, wat in een aantal europese landen al het geval is: gratis school. in verschillende landen hoef je voor de normale lesperiode van een studie geen lesgeld te betalen. zo kan iedereen studeren. vind ik persoonlijk een mooi iets.