Tips gevraagt m.b.t reclame maken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Ikbenhetmaar, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik moet er aan gaan geloven en gaan adverteren voor de zaak. ;) (nog nooit gedaan)

En zit nu te twijfelen tussen een aantal dingen.

Dus vertel wat lezen jullie, weekkrantjes? maandkrantjes? lezen jullie alleen dingen wat in jullie woonplaats is of ook regio nieuws?

Landelijke dagbladen worden te duur, dus die optie valt af. ;)

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    + Banners op een website (die met het onderwerp te maken hebben)
    + Advertentie op google (als mensen iets zoeken dat je dan een link krijgt naar de website)
    + Teletekst is wellicht een optie?

Het ligt er maar net aan wat je in de advertentie wilt zetten natuurlijk..

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja op internet is inderdaad ook een idee, maar wil toch ook naar de gewone papieren advertenties toe..;)

uhm wat er in de advertentie moet, dat we de prijzen giga verlaagd hebben online

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    niemand die krantjes leest? :( Ben echt aan het twijfelen of ik regio nieuws of woonplaats geboden moet doen..

5. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Er zijn genoeg mensen die krantjes lezen ;) Als je het regionaal doet bereik je wel meer mensen....
    Kun je niet zelf een folder maken en die verspreiden??

Ik lees namelijk geen krantjes, maar folders vind ik altijd leuk!
    Om wat voor producten gaat het??

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik lees het weekkrantje nooit. Mijn schoonmoeder leest het altijd van a tot z. M'n moeder leest het geloof ik ook wel.
    Ik weet niet welke doelgroep je wilt bereiken? Ik denk namelijk dat het vaak zo is dat 'jongere' mensen nauwelijks in die krantjes kijken en 'oudere' mensen wat vaker.

7. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    reclame op marktplaats in krantjes pennen laten bedrukken visitekaartjes zelf drukken

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

weet niet of jullie een winkel hebben (je zegt ''zaak'') maar mijn vriend heeft een winkel en drukt heel vaak een folder. (wel met drie andere winkels samen) en daar staan dan hele scherpe aanbiedingen op. Werkt als een tierelier, komen ontzettend veel mensen op af. 1 keer per maand. en in de winkel verzamelen we email adressen en doen we die folder ook digitaal de deur uit, werkt ook goed!

verder marktplaats? werkt ook goed! 1 product erop zetten, en dan webpagina van de winkel erbij.

hopelijk heb je er iets aan!

liefs Muis

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij mijn vorige baan plaatsten we ook advertenties in de blaadjes van sportverenigingen.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh ja, wij zetten ook altijd een paar advertenties in de schoolkrant. Kost nauwelijks iets en die wordt door vrijwel alle ouders gelezen.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het ligt er ook aan wat voor winkel/zaak je hebt. Is het iets unieks in de buurt? dan in het regionale blad. Is het iets wat je in elk dorp hebt? Dan in het buurtblaadje. Adverteren in een lokaal blaadje is sowieso een goed idee want die krantjes worden altijd erg goed gelezen, veel mensen zijn graag op de hoogte van wat er in de buurt gebeurt.

Ik weet niet of jullie al een (vaste) klantenbestand hebben, maar dat is ook altijd geschikt om een klein foldertje naartoe te sturen, met evt ook een aanbieding voor vaste klanten. Zo bouw je ook klantenbinding op.

Sponsoring van een lokale sportclub is ook een goede manier om jezelf op de kaart te zetten en hoeft niet veel te kosten.

Het ligt er maar net aan wie je doelgroep is!

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk dat het er aan ligt wat voor soort zaak je hebt.
    Dus voor welke doelgroep.

Is je doelgroep 35+ dan zou ik in de regionale weekkrant adverteren.
    Veel mensen onder die leeftijd kijken niet eens in dat krantje.

13. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Zoals eerder al gezegd is het erg afhankelijk van wat voor een zaak je hebt en wie je doelgroep is. Kun je misschien wat meer vertellen?

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Wat voor zaak hebben jullie? Ligt natuurlijk aan de doelgroep die je wilt bereiken hoe je gaat adverteren.
    Ik zette elk jaar een advertentietje in de Gemeentegids, zorgde dat de naam van mijn zaakje qua beginletter als eerste van het alfabet stond, dus al mijn concurenten pas na mij stonden (mensen bellen vaak het bovenste nummer van de rij) en ik adverteerde in het lokale krantje. Dan zorgde ik altijd dat mijn advertentie op de familieberichtenpagina kwam of de pagina daarnaast. Dat is namelijk de meest gelezen pagina van een lokaal krantje. Was ook wel eens te laat met mijn advertentie, waardoor hij halverwege de krant kwam en toen had ik echt een stuk minder reacties.
    Maar ja, ook dat ligt weer aan het soort zaak die je hebt en de grootte van de advertentie.

15. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Is het niet mogelijk om flyers te maken en die met de wekelijkse reclamefolders telaten verspreiden?

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wat ook nog een goede tip is, als je in regionale goed gelezen kranten adverteerd (hier bijvoorbeeld de stentor), dan wordt je ook eerder geplaatst als er een nieuwtje over jouw bedrijf is.
    Ik heb de afgelopen tijd echt moeten vechten voor kleine stukjes en mijn vader (die dus wel adverteert) voor mindere dingen grote stukken met foto krijgt.

17. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wat de anderen ook al hebben gevraagd: wat voor soort bedrijf is het? Online of een winkel? Dat is vooral een wezenlijk verschil.

Voor online hoef je niet regionaal te adverteren, maar zijn online advertenties toch echt wel de beste keuze.

En mbt je doelgroep verschilt het ook enorm waar je het beste je geld aan kunt besteden. Wekelijkse h-a-h bladen worden vnl. door ouderen gelezen, dus als dat niet je doelgroep is, is dat natuurlijk zonde.

Daarnaast kun je altijd proberen (als het bv. een bijzondere zaak is) om leuke persberichtjes te sturen naar kranten (ik werk zelf bij een landelijk dagblad), wie weet wordt het opgepakt voor een (klein) artikel.

18. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Heb je geen bedrijfsplan gemaakt? :(

Wat je bedrijf inhoudt? Wat eventueel de zwakke en sterke punten zijn? Waar ga je je vestigen? Wat zijn je potentiële klanten? Waar zouden zij het meest in kijken? De regionale krant? Folders? Welke websites zullen ze bezoeken?

Daar uit komen meestal vanzelf opties rollen waar je het beste kan adverteren. Dat kunnen wij je niet zeggen zo.

19. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ben nu wel erg nieuwsgierig wat voor een bedrijf je hebt. Zoals je ziet is er geen pas klaar antwoord te geven omdat we je bedrijf niet kennen. Naast reclame zou ik me ook gaan richten op free publicity. Wanneer er positief over je geschreven/gepubliceerd wordt is dit nog altijd de beste reclame. In de praktijk gaan die twee zaken meestal wel samen.

20. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Meiden, thnx voor jullie antwoorden.

Ik heb de zaak al 3,5 jaar dus een bedrijfsplan nu lijkt me niet aan de orde..;)

Ik had een baby en kinderkleding zaak, en nu alleen nog een babyzaak. Ik moet dus van mijn laatste stuks kinder af en wou dat online heel voordelig uit gaan verkopen.

Daar wou ik dus ook voor adverteren, want anders kom ik nooit van die spullen af, en wil mensen duidelijk maken dat het voortaan alleen Baby is. :)

Deel Deze Pagina