Wie heeft dit ook gehad en wat heb je eraan laten doen? Heb dit heel erg gehad tijdens mijn 1e zwangerschap 5 jaar geleden in beide handen, ik kon bijna niets meer en heb mijn halve zw. schap met spalken gelopen.. na de bevalling waren de klachten meteen verdwenen en tijdens mijn 2e zwangerschap geen last van gehad gelukkig, dacht echt dat ik er van af was. Vorige maand ben ik flink met groene aanslagreiniger en een schrobber tekeer gegaan in onze tuin, meteen daarna al zere handen en vingers, dacht dat het wel weer weg zou trekken maar nu een maand later kan ik bijna niets meer met mijn handen zonder dat het pijn doet en ben ik bang dat het carpale tunnel syndroom weer terug is, paracetamol, ibuprofen, niets helpt.. 's morgens 2 peuters en mezelf wassen en aankleden is een hele opgave geworden, ook nog een baan in de zorg.. ik ga iedere dag over mijn grenzen heen omdat ik niemand tekort wil doen en me niet ziek wil melden maar zit 's avonds en 's nachts t ejanken van de pijn in mijn handen.. Morgen een afspraak met de huisarts. ben heel benieuwd wat er aan gedaan kan worden. heb al gelezen over spuiten met corticosteroiden of in het slechtste geval een operatie van de beknelde zenuw.. heeft iemand hier ervaring mee met spuiten of operatie en hoe lang duurde het herstel, wil echt heel graag zo snel mogelijk vanaf!
Ik wordt er 6 mei op getest middels een ECG. Ik heb hele zere handen vooral in de nacht constant het gevoel alsof mn duim en wijsvinger slapen. Hierdoor heb ik weinig tot geen kracht in mn vingers. Heel vervelend. Wordt er ook elke keer wakker van dus ben echt gesloopt
Wat vervelend..kon de huisarts niet aan de hand van je klachten vast stellen of het om carpaal tunnel syndroom ging? Ik heb last van mijn ellebogen, polsen, kramp in mijn handen, gebied onder duim zegmaar en pijn in vingers en de hele dag door tintelingen. 's nachts voelt het alsof iemand met een hamer op mijn vingers heeft geslagen, kan er echt niet van slapen, echt waardeloos, enige wat beetje verlichting geeft is met mijn handen in een badje warm water..
Ik heb er helaas ook last van gekregen met 34 weken zwangerschap. Zoonlief is nu 2 weken, maar helaas nig geen verbetering. Als het over een paar weken nog niet weg is, ga ik er ook mee naar de ha.
Ik heb al spuiten gehad, dat heeft maar tijdelijk geholpen. februari vorig jaar heb ik me laten opereren en sindsdien totaal geen klachten meer, wat een opluchting is dat
Nee want het kan ook een tijdelijk beknelde zenuw in de elleboog of schouder zijn. Mocht het inderdaad carpaal tunnel syndroom zijn dan wordt er ook ter plekke gekeken of ik cortison injecties kan krijgen
Ik heb vandaag een EMG gehad links heb ik een hele lichte vorm van carpaal tunnel syndroom en daar doen ze voorlopig niets aan behalve kiné (fysio) rechts heb ik het ook maar iets meer als links rechts heb ik een cortisonespuit gekregen en mag ik morgen weer gewoon gaan werken, het duurt wel nog even voordat de cortisone goed werkt ook kreeg ik een verwijsbrief mee voor kiné (fysio) als de cortisone niet goed werkt of het komt terug krijg ik alsnog een operatie
Ik heb tijdens de zwangerschap aan beide polsen Carpaal Tunnelsyndroom ontwikkeld helaas, links rond de 20ste week en recht rond de 30ste week. Links is nu bijna over dus dat is goed, rechts is helaas alleen maar erger geworden en afgelopen maandag ben ik op controle geweest bij de gynaecoloog en doorgestuurd naar de neuroloog, ik krijg 11 Mei een EMG en aan de hand wat daaruit komt word ik zo snel mogelijk geholpen want ik kan met mijn rechterhand nog niet meer mijn tanden poetsen. Ik ben 60 uur in de week alleen met ons zoontje en het is erg onhandig dat ik mijn rechterhand niet goed kan gebruiken (ben ook rechtshandig) dus gelukkig heeft de gynaecoloog niet moeilijk gedaan maar me direct doorgestuurd naar de neuroloog.
Lastig, maar in t algemeen goed te behandelen! Op het emg wordt gekeken of de geleiding in de middelste handzenuw (medianus) verstoord is. Als de neuroloog twijfelt of het mogelijk de ulnaris (elleboogszenuw) kan zijn, wordt die ook doorgemeten in het emg. (Al past jouw verhaal hier minder goed bij) Omdat je nog relatief kort klachten hebt, kan het zijn dat het emg nog geen afwijkingen toont, een negatieve uitslag zegt dus nog niet alles. Behandelingen zijn zoals genoemd in de eerste plaats een spalkje voor de nacht, door de zenuw in de nacht maximale ruimte te geven komt hij weer wat tot rust, of een injectie met een mengsel van pijnstillers en ontstekingsremmers. Van deze injectie kan je een dag een dove hand hebben, maar je mag en kan er in principe alles mee. Beide behandelingen werken na ongeveer een week. Als je na 3-4 weken nog geen duidelijke verbetering merkt, of de klachten komen terug na aanvankelijke verbetering, kan je het beste terug naar de neuroloog. Als de neuroloog op basis van je klachten en het emg of evt een zenuwecho overtuigd is van een (fors) carpaal tunnel syndroom, en prikken of spalken helpen niet genoeg, kan je verwezen worden naar de neurochirurg. Die klieft dan het bandje waaronder de zenuw loopt. Dit lost het probleem meestal definitief op, maar je bent wel een paar weken vrij letterlijk onthand terwijl je herstelt van het ingreepje.