Thermokleding

Discussie in 'De lounge' gestart door Treez, 12 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Treez

Treez Niet meer actief

Afgelopen weekend wezen skiën en voor het eerst echt koud gehad. Normaal heb ik het juist warm, maar er was een koude en snijdende wind. Over twee weken gaan we weer een week skiën en zag net dat de temperatuur op de piste momenteel -16 is. Best koud! Ik wil dus goede en betaalbare thermokleren aanschaffen. Heeft iemand tips? Of andere tips tegen de kou?

2. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij gebruiken altijd de thermospullen van de hema. Hebben verder geen pully ood onder de jas. Alleen die shirts en leggings.
    Een goede jas, handschoenen en broek scheelt ook heel veel. In de kleding van de action of scapino krijg ik het ook niet warm. Als je het nog koud hebt kun je van die warmtepacks kopen. Kosten ongeveer een euro, plak je op je shirt en die blijven dan 8 uur lang 52 graden.

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik ben vorige maand naar Lapland geweest (-25 graden), dus ik denk dat ik je wel wat tips kan geven;
    - investeer in goed thermo-ondergoed (dit hoeft niet duur te zijn, de thermokleding van de Lidl is erg goed. Koop geen thermokleding bij de action, das echt baggerzooi). Uiteraard is thermokleding bij bever, decathlon etc ook heel goed maar iets prijziger.
    - koop een goede fleecetrui.
    - heb je iets van een (dunne) joggingbroek? Das ook heel fijn.
    - doe niets aan wat van katoen is. Liefst wol of ander thermomateriaal.
    - goede thermosokken is ook heel fijn
    - ik had ook altijd handenwarmers bij de hand
    - draag absoluut geen handschoenen maar waterdichte wanten.
    - een russische muts is ook heel fijn.

Ik had dit elke dag aan;
    Bh, slip, thermo-ondergoed, fleecetrui, dunne joggingbroek, thermosokken, goed skipak, snowboots.

Veel plezier alvast!

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Investeer idd in goede thermokleding, want de ene kwaliteit is de andere niet. Ik heb het destijds in een sportzaak gekocht. Beste koop ooit al was het best duur. Het gaat namelijk nog steeds mee. En goede kwaliteit jas en broek. O'neill beviel hier tot nu toe het best. Ook duur, maar super mooie en goede kwaliteit. Ook deze gaan al heel wat jaartjes mee.

5. Treez

Treez Niet meer actief

Ik heb een goede jas, skiwanten en skibroek van peak performance en north face. Normaal draag ik er enkel een sportshirt (bijv hardloopshirts en soms zelfs met korte mouwen) onder mijn jas en dat was voldoende. De afgelopen jaren was het op de piste altijd rond het vriespunt. Temperaturen van -16 zijn voor mij nieuw. Ik heb afgelopen weekend echt staan kleumen voor de liften.

Ik ga eens even kijken op de site van de Lidl. Toevallig het aankomende weekend nog naar de decathlon.

6. Treez

Treez Niet meer actief

Welk merk heb jij je thermokleding?

Mijn zus heeft thermokleding van icepeak, maar dat vind ik echt te prijzig. 130 euro voor een shirt wat ik verder nooit zal dragen.

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat van mij is van Craft. Ik d8 dat een shirtje toen rond de 30 euro zat. Ik heb even gegoogled en zie dat er diverse prijsklassen zijn. Ik vind vooral de thermohandschoentjes fijn. Als ik die onder mijn normale wollen handschoenen op de fiets draag, heb ik geen last van de kou. Sinds er kinderen zijn niet meer geskied, maar de thermokleding gebruiken we nog wel eens.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.274
    36.120
    113
    Mijn man heeft ook altijd craft, maar is ook heel tevreden over thermokleding van de hema.

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik heb thermo ondergoed van de Hema en dat bevalt prima. Kost ongeveer €12 voor een shirt met lange mouwen en €12 voor een lange onderbroek. Ik heb Noorse sokken gehaald bij de natuurwinkels, heerlijke warme voeten en geen zweetvoeten gehad!

Deel Deze Pagina