Studio 100 afkeer

Discussion in 'De lounge' started by shahrazed, Aug 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Papaver

Papaver Niet meer actief

Inderdaad Disney is zo mooi, mooie muziek, maar altijd drama. Ach ja, blijft leuk

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,748
    113
    zuid-holland zuid
    hier ook geen studio 100, ik vind het vreselijk en gelukkig vind mijn zoontje het ook niet leuk.
    Tja , het is plat en je leert er weinig van, maar ik kan moeilijk beargumenteren waarom Buurman en Buurman nou zoveel beter zou zijn (toch zit mijn zoontje daar wel bij te schaterlachen en zn papa ook)

@Salapio hier ook geen vlees en geen studio 100, maar we zijn echt niet zielig! ;)

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ik hou dr van!

Beer is helemaal verslaafd aan Bumba, en ik vind t ook te gek! :) :D
    Door Bumba kan Beer nu "springen" (op zijn manier dan) en weet hij hoe een tijger doet. (aaaargghhh!!!!!)
    En Nanadoe vind hij leuk om samen mee te dansen, ligt Beer he-le-maal in een deuk als die beer komt aangehuppelt.

Liever dat dan dat waardeloze Tik Tak van vroeger....
    Dat wij dat vroeger leuk vonden snap ik nu nog niet?! :(
    Wat leren ze daar nu van?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ken gepromoveerde biologen die helemaal weg zijn van Spongebob hoor...'t ligt niet aan opleiding denk ik:cool:

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,195
    10,795
    113
    Spongebob aaaargh! Gelukkig is dochterlief nog klein. Wij hopen heel hard dat K3 uit elkaar is als ze drie of vier is. Ben verder niet echt thuis in de studio 100 programma's, samson en Gert was 20 jaar geleden wel aardig, niet te geloven dat dat nog steeds bestaat.

En toch... De kabouterdans was de standaard in het foute kwartiertje op de studentenfeesten. Toen ik dochterlief wilde vermaken in de kinderstoel met een gek liedje en dansje... Ja hoor, wat kwam er in me op? Precies! Dochterlief kon er ook hartelijk om lachen :)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vond Studio 100 briljant. Nee, niet om naar te kijken maar wow, wat knap dat iemand dit allemaal bedenkt, uit de grond stampt en er goed geld mee weet te verdienen, Niets mis met een beetje ontwikkelde handelsgeest!

Mijn zoon houdt er niet erg van maar dochter daarintegen weer wel en dan vooral K3. Ik vind het briljant hoe zij danst op alle liedjes. Hier neemt oma beide kids regelmatig mee naar het theater (theater Terra is vooral populair of het plaatselijke poppentheater). Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Ik ga ook graag naar het concertgebouw maar kijk wel (soms) RTL enzo :)

Aan merchandise doen we eigenlijk niet of het nou studio 100 is of Disney is... waarom? Meestal omdat het echte prullaria is en bestwel lelijk en daarnaast overpriced.

Spongebob vind ik echt vreselijk trouwens... snap het niet en dat zal ook de reden zijn waarom ik het zo irritant vind. Kids kijken hier alleen KRO kindertijd, De wereld is mooi en DVD's. Disney en Buurman en Buurman zijn het populairst.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het ligt meer aan je formulering dan aan je standpunt.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,748
    113
    zuid-holland zuid
    @saskia78 in het studentenhuis van mijn man werden hele spongebob-marathons gehouden en dat waren allemaal bijzonder slimme jongens.. denk dat smaak in dit geval los staat van IQ ;)

9. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hmm ben blij voor K3 dat er dan nog 1 iemand hun merchandising koopt........en kwaliteit bagger? Een dekbedovertrek is van dezelfde kwaliteit als een Ikea dekbedovertrek of hello kitty of weet ik wat...
    De K3 koekjes smaken hetzelfde als gewone koekjes, met de (dure versie) microfoon speelt ze al een jaar zonder dat er iets mee is en d'r K3 barbie is net als menig ander barbie..
    De ene koopt K3 spul, de ander hello kitty, de ander een houten puzzel... Verschil in smaken moet er zijn anders zouden de winkels ook niks meer verkopen :D

10. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Studio 100 grr (maakt afweergebaar voor satan).

Nee echt, afschuwelijk.
    Ik ben onlangs naar plopsaland gegaan, NOOIT meer, alles is daar zo uitgestald om te verkopen. Je komt daar binnen op het plein en het gehele plein staat vol winkeltjes met merchandising.

Man, ik voelde mij gewoon een wandelend geldbuideltje dat enkel moest kopen,kopen,kopen.

En 32 euro inkom voor een kind van 5 WTF

Hier kijken ze ketnet, en zappelin en voor uitstap is het een dieren park (leren ze ook nog van). Voor muziek : kinderen voor kinderen of kapitein winokkio (heel grappige liedjes)

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier vinden ze Studio100 eigenlijk best leuk!
    Vooral de jongste, voor de oudste wordt het net wat te uuhh.. kinderachtig.
    Kijken het niet vaak, maar als het er op is dan blijft het wel staan. Net als KRO kindertijd.
    Spongebob is hier trouwens zeer geliefd, haha. Bij de kids, en bij mijn man ( die trouwens de HTS doet, hij is niet echt dom ).
    Ik vind er zelf niet zoveel aan, maar ik erger mij er ook niet aan.

12. suusje1982

suusje1982 Actief lid

Aug 7, 2013
    363
    0
    0
    Ik weet niet hoor maar er wordt hier weer aardig een eigen draai gegeven als iemand zijn mening geeft. Wie heeft gezegd dat kinderen zielig zijn als ze geen K3, studio 100 etc mogen kijken? Een andere mening en kijk daarop wordt gelijk omgezet in heel iets anders. Wat heeft geen vlees eten en zielig zijn nou te maken met dit onderwerp hahaha. Dan maak je het zelf erger hoor als hoe anderen er tegen aan kijken. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn toch.

13. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Vinden jullie die hele zooi niet erg sexistisch en rolbevestigend.

Kabouter kwebbel kwebbelt er op los en krijgt steeds op haar kop van de mannelijke kabouters.(hoezeo vrouwen zijn tetterwijven en mannen moeten de baas zijn)
    Zoals hierboven beschreven: K3 krijgt als straf dikke billen (hoezo schoonheidsideaal)/ Stien struis (de naam alleen al).

Er zit niets leerrijks in (bv zoals umi zomi waar ze leren tellen, sesamstraat idem, dieren in nesten waar ze over dieren leren) of roldoorbrekend (beresterke pipi langkous, iets met een waterkasteel op zappelin waar de meisjes dezelfde dingen uithalen dan de jongens) of maatschappijkritisch (op ketnet is er een programma waar getoond wordt hoe kinderen in egypte/china ed leven en naar school gaan).

Kortom, ik ben er geen fan van. Het is mij veels te commercieel gedoe

14. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    En over sprookjes: kinderen kunnen tegen een stootje en zij ervaren deze heel anders dan ons.

Dus ik vertel sprookjes en oma wordt opgevreten door de wolf, maar de jager schiet hem wel dood (eind goed al goed).

Ooit eens onderzoek gelezen dat die gruwelijke sprookjes juist gezond zijn voor kinderen (ik had er ook twijfels over).

15. suusje1982

suusje1982 Actief lid

Aug 7, 2013
    363
    0
    0
    In Sesamstraat is het altijd gezellig. Chagrijnige Bert die altijd maar loopt te mopperen op Ernie :p En Aart ook zo gezellig altijd :D Op deze manier kan je over iedere kinderserie wel wat aan merken.

16. tuc

tuc Niet meer actief

ik ben het helemaal eens met wat jij allemaal zegt.

17. tuc

tuc Niet meer actief

amai, als je overal zo over nadenkt dan is het leven precies niet eenvoudig denk ik. Mijn dochter moet onwijs lachen om kwebbel, wij noemen haar ook altijd kabouter kwebbel, en de reden spreekt voor zich denk ik;)

18. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    tja als je het dan goed bekijkt moet je ook geen Disney films gaan kijken. Want in elke film komt de hoofdpersoon altijd op een gegeven moment alleen te staan op het spannendste (en voor veel kinderen 'engste") moment.

Tuurlijk er zijn genoeg programma's die leerzaam zijn maar mijn kind kijkt soms (net als papa en mama) voor ontspanning. En tja misschien zijn ze rolbevestigend maar mijn kind ziet de rest van de dag ook dat dit bij papa en mama niet zo werkt en op 1 of andere manier heb ik nog steeds het idee dat ze meer van ons leren dan van de tv.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat rolbevestigende stoorde mij ook altijd. En er zit ook totaal geen humor in van het onverwachte. Ome Willem met zijn broodje poep blijft briljanter dan wat dan ook van Gert.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#180 Cygnet2, Aug 19, 2013
    Last edited by a moderator: Aug 19, 2013
    gelukkig wordt het ook niet voor jou gemaakt ;)

@DM...jammer dat Edwin Rutte er een stuk minder mee heeft verdiend...ove schnabbelkoning! :)

Hahaha... we keken vroeger Pipo de Clown, Bassie & Adriaan, Peppie & Kokkie etc.. en tjonge wat heb ik daar een boel van geleerd. Begrijp werkelijk maar niet waar men zich zo druk om maakt. Kijk eens naar de volwassenen programmering....

Share This Page