Even van me afschrijven hoor... We hebben een Duitse herder van 3 jaar oud. Al een paar weken ging haar gezondheid wat met ups en downs. Tot ze van het weekend ineens weer aan de dunne was. Vanmorgen met wat bloed bij de ontlasting in. Afgesproken om vanavond maar even langs de dierenarts te gaan. Laat mijn man vanavond de hond uit: de ontlasting was één en al bloed. Vervolgens in huis nog bloed gespuugd. Wat was ik bang dat we haar kwijt gingen raken! Het lijkt nu mee te vallen, en vanaf nu moet ze echt aanzienlijk opknappen. Maar pfff... wat is dat schrikken als je lieve maatje ineens bloed poept en spuugt! En wat besef je je dan weer wat zo'n beestje voor je betekent!
Waarschijnlijk dat de slijmvliezen goed geirriteerd zijn en daardoor een adertje gesprongen. Morgen mag er geen bloed meer meekomen... Ik hoop zo dat de dierenarts gelijk heeft!
Maar waardoor zijn ze dan zo geirriteerd? Weet je dat? Lijkt me heel naar om te zien, hopelijk is het morgen idd over!
Ze is al een paar weken aan het tobben. Veel aan de diarree geweest. Maar doordat het toch vaak wel weer beter leek te gaan, niet eerder naar de dierenarts geweest... Dus waarschijnlijk door de vele dunne ontlasting zijn de slijmvliezen geirriteerd...
Pffff schrikken hoor, kan ik me voorstellen. Ben helaas 9 jaar geleden een pup verloren door darminvaginatie (darmen die in elkaar schuiven, zoals een paar sokken) helaas heeft het arme manneke 2 operaties moeten doorstaan en uiteindelijk na twee dagen aan complicaties overleden. Houd je lieverd goed in de gaten. Desnoods tijdelijk op "astronautenvoer" van de DA of bij op Duckvoer (vleesvoer) dat irriteert de darmen minder. Dan kunnen de slijmvliezen eerst weer herstellen.
Ik kan het me helemaal voorstellen!! Zo'n arm diertje dat niet kan zeggen waar ie last van heeft Als ik zo de symptomen lees; Al langere diaree met bloed erbij zou ik in ieder geval aandringen dat je DA en test op Giardia doet. Ik hoop dat ie snel is opgeknapt!
Aah zorg maar goed voor dr! Lekker vertroetelen. Erg he als je huisdier zo ziek is. Beterschap,hopelijk valt het mee.