Hoe losten jullie kinderwagenprobleem op bij komst 2e?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Agatha, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke wagenoplossing hebben jullie gekozen bij 2e kind?

1. Duo-wagen. Tevreden.

2. Duo-wagen. Spijt/zonde.

3. Mee-rijdplankje. Tevreden.

4. Mee-rijdplankje. Spijt.

5. Draagdoek e.d. Tevreden.

6. Draagdoek e.d. Spijt.

7. Kinderwagen + lopen of buggy oudste. Tevreden.

8. Kinderwagen + lopen of buggy oudste. Spijt.

9. Overig:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik kom er maar niet uit. Straks is mijn oudste nog geen 2,5 als de jongste wordt geboren. Ik heb al meerdere oplossingen gehoord, maar ben benieuwd naar het overzicht van jullie bevindingen. Vandaar deze pol.
    Wat hebben jullie gekozen?
    En, is dit bevallen of hadden jullie achteraf spijt niet toch een andere oplossing te hebben gekozen?

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mijn dochter was 2 jaar en 4 maanden toen de 2de kwam en zat al haast niet meer in de wagen. hier loopt ze dus gewoon mee en wordt ze het zat dan zet ik haar bovenop de wagen. een meerijdplankje was hier geen succes, ja 1 dagje.

3. Trix

Trix Lid

7 mei 2007
    56
    0
    0
    Onze oudste was 16 maanden, met duo-wagen gaat 't perfect. Hij zit trots voorin! Z'n kleine broertje ligt achter 'm.

Overigens via marktplaats gekocht, we hadden niet veel zin om een nieuwe te kopen. Wie weet hoe lang hij er nog in wil zitten??

Ons zoontje loopt/rent alle kanten uit, dus ben blij dat hij er nu nog in wil. Maar als papa erbij is, mag hij zelf meelopen. Op een meerijdplankje denk ik niet dat hij blijft staan (daarom nooit geprobeerd).

Wij hebben de duowagen van Topmark, bevalt prima.

Succes met je keuze!

4. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi,

Mijn zoon is 2 jaar en ik heb een meerijdplankje via marktplaats gekocht.

Het is hier een succes! Ik hoef hem er maar achter de wagen te zetten en meneer staat er al op :D Zo kan hij de baby goed zien 8)

Groetjes,

Kim

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb 3 vakjes aangevinkt. In eerste instantie hadden we en meerijdplankje gekocht. Werkte prima, oudste (toen bijna 2,5) vond het fantastisch en bleef goed staan. Maar al snel kon hij zelf ook prima langere stukken lopen en toen liep hij meestal naast de wagen en was het plankje alleen nog voor het laatste stukje.
    En tegenwoordig heb ik de jongste altijd in een draagdoek en de oudste lopend of op zijn eigen fiets erbij. Kinderwagen is buiten gebruik gesteld.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik weet het nog niet goed. Onze dochter zijn ongeveer even oud, en bijna even lang zwanger, toevallig!

Ik denk dat ik een meerijdplankje ga proberen. Mijn dochter wil amper in de buggy zitten, die is ook meestal voor spek en bonen mee. Maar eerst maar eens zien hoe het straks gaat hoor.
    Een draagdoek lijkt me niet super handig, dan ben ik bang dat ik niet snel genoeg achter haar kan rennen als het nodig is.
    En anders maar even een tijdje niet zoveel van huis weg, of met de auto...

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb een duo-wagen aangeschaft en draagdoeken (ben met 1 begonnen).
    Ik draag veel liever en veeeeel vaker met een doek. De duo-wagen kan er eigenlijk alweer uit.
    Ruben loopt eigenlijk alles zelf maar zou bij nood in een buggy kunnen. Stijn zit lekker bij mij :D

Ik had het niet verwacht hoor, had de duo-wagen eerder dan een doek. Maarja, inmiddels 4 doeken en een wagen die in de schuur staat.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    meestal deden wij alicia lopen en nando in de kinderwagen. als we echt gingen winkelen dan namen we de buggy of het meerijdtplankje mee. heb altijd spijt gehad van het plankje, stond echt in de weg en hij was dan ook zo de deur uit. nu loopt alicia altijd braaf mee :)

9. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Ik gebruik met plezier de draagdoek.
    Toen de 2de kleiner was en nog in de bak lag had ik een zitje bovenop de bak waar de oudste op kon zitten. Dat ging ook prima.

10. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de kinderwagen verkocht en duowagen aangeschaft. Geen moment spijt gehad. De oudste was bijna 2 toen de jongste werd geboren en we gebruiken hem (nu 10 maanden later) nog steeds. De oudste loopt veel, maar bij lange stukken wil ze toch wel even zitten en dat kan zo gewoon. Dagje ikea bijvoorbeeld, duowagen ideaal. Oudste loopt een tijdje door de winkel te rennen en kan dan bekaf op adem komen in de duo! Ik heb er geen moment spijt van gehad. Een paar weken geleden dacht ik dat ie wel weg kon, maar ben blij dat we 'm nog hebben. Komt nog steeds goed van pas.

11. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra was 2 jaar en 4 maanden toen dinja werd geboren en ze heeft vanaf toen gewoon gelopen, gaat erg goed! dus geen spijt dat ik niks anders heb aangeschaft.

12. Tink

Tink Niet meer actief

Ik had een Graco tandemwagen, zo eentje waarbij de kinderen achter elkaar zitten. De baby achterin. Is prima bevallen.

We hadden hem 2ehands via Marktplaats gekocht en hebben hem ook later weer voor een redelijke prijs kunnen verkopen.

13. Tink

Tink Niet meer actief

Oja, van een draagdoek maakte ik ook wel regelmatig gebruik. Zo eentje die bestaat uit een enorm lange lap die je op een bepaalde manier omknoopt.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oudste twee hier waren 18 maanden toen de derde kwam. Van onszelf hebben we gewoon de urban jungle duo wagen en daar wilden wij de draagzak (evt draagdoek aanschaffen) bij gaan gebruiken.

Maar situatie is wat veranderd. Hebben een enkele kinderwagen te leen gekregen van iemand wat eigenlijk toch wel erg fijn was. Zo hadden we dus ieder een kinderwagen ;)! Nu lopen de oudste twee veel meer en gebruiken we bij lange stukken nog wel de 2 wagens, maar als we alleen zijn dan gaat de jongste in de dubbele wagen met een van de twee oudste, en de ander die loopt dan. Oudste twee wisselen zo af en toe met zitten en lopen.

Dat is dus onze oplossing ;)! Haha! Eigenlijk geen oplossing dus :p!

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    @guppy:
    Ik verwacht met een draagdoek juist makkelijker achter de oudste te kunnen rennen dan moeten kiezen tussen de oudste achterna en de baby in de kinderwagen te laten staan.

Grote plan is dus draagdoek, waar ik afwisselend oudste of jongste in zal dragen.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vooralsnog hebben we niets aangeschaft. Zoontje zal ongeveer 21 maanden zijn als zijn zusje geboren wordt en hij loopt dan al 9 maanden! We hebben een kinderwagen, een draagzak en nog een Quinny Zapp. We zullen de Zapp wel eens bij hem gebruiken en anders kopen we er nog een paraplubuggy bij maar hier geen tandemwagens e.d. Niet dat ik ze niet praktisch vind ofzo maar meer omdat ik niet verwacht er veel gebruik van te maken omdat zoontje al zo goed loopt.

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij gaan ook voor draagdoeken! En dan afwisselend Milan en de baby in de doek en de ander in de wagen.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit ons gaat bevallen, want we gebruiken nu al vaak draagdoeken voor Milan en dat gaat altijd hartstikke goed. Ik denk alleen wel dat ik nog een meerijdplankje aanschaf voor als opa/oma/mijn vriend/etc. willen gaan wandelen zonder mij (die zijn niet zo van de draagdoeken).

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb voor duowagen gekozen en ben daar heel tevreden over, maar bij mij zit er ook maae 13 maanden tussen.
    ondertussen is de jongste 7 maanden en gebruik ik tegenwoordig de enkele wagen vaker omdat de oudste dan gewoon meeloopt

19. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mijn oudste loopt soms nog heel slecht buiten...wil dan getild worden. Ik ga dus voor een duowagen; geen gezeur :) Niet lopen is zitten...scheelt een hoop strijd.

20. Anique

Anique Niet meer actief

Wij overwegen om de kid-sit te kopen, dat is een meerijdplankje waar je ook op kunt zitten.
    Momenteel loopt Can de kortere stukjes zelf en op langere afstanden heb ik Nur in de draagzak en Can in de wagen, maar ik vind dat nogal beperkend in je bewegingsvrijheid zo'n zak op je borst, en ook vrij vermoeiend op de langere afstanden. Voor ons zou een duowagen eigenlijk geen optie zijn, we hebben een enorm klein halletje en de hal staat nu met de gewone wagen al hardstikke vol.

Deel Deze Pagina