fietskar door poort

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dromer, Sep 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dromer

Dromer Actief lid

May 29, 2010
    152
    0
    0
    administratief medewerker
    Dit weekend gaan wij schuttingen en een poort kopen maar we zijn van plan een in de toekomst een fietskar te kopen. Kan deze met een draai door een poort van 1 m? De steeg erachter is ongeveer een meter breed. Wat is jullie ervaring ermee?

2. Dromer

Dromer Actief lid

May 29, 2010
    152
    0
    0
    We willen er trouwens 1 waar 2 kindjes in kunnen zitten.

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Bij ons wel, maar soms moet ik wel even steken. We hebben een klein straatje daar, van 2,5 bij 2,5 denk ik, en dat is prima te doen om er door te komen. Als ik dan zo recht mogelijk er door ga (is meestal wel iets schuin) en dan meteen draai de steeg in, dan kom ik precies bij mijn fiets uit (die zet ik meestal vast in de steeg).

1 nadeel: als de buren er langs willen, moeten ze echt even wachten ;)

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben een Burley Cub, voor 2 kindjes.

5. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons past het ook en onze tuindeur is idd 1m met een weggetje van 1m breed erachter, moet wel de wagen loskopellen van de fiets

6. Dromer

Dromer Actief lid

May 29, 2010
    152
    0
    0
    Is dat loskoppelen storend? Of is dat een eenvoudige handeling?

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Wij moeten ook altijd loskoppelen omdat ons schuurtje te klein is om de kar binnen te zitten, nee ik vind het niet storend al duurt het natuurlijk ietsje langer. Neem aan dat je ook niet altijd met de kar achter je fiets rondrijdt dus dan moet je ook al af/aankoppelen.

8. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,870
    2
    38
    Brabant
    Ik zette de fiets altijd op de standaard in de opening, liep naar de fietskar en tilde de achterkant zo recht mogelijk voor de poort en reed dan de fiets en de kar naar binnen...

9. Dromer

Dromer Actief lid

May 29, 2010
    152
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Dan wordt het toch een poort van 1m, dat scheelt behoorlijk namelijk met een wat grotere maat.

10. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Loskoppelen moet sowieso, ik kan de hele optocht niet in 1 keer kwijt in mijn tuintje daar achter. Ze moeten toch apart in de schuur, dus dan koppel ik ze pas in de steeg vast. Bij ons is dat een simpele handeling (nog geen minuut).

Share This Page