Hey dames, Het gaat eigenlijk heel goed hier. Men kleine meid doet het op wat krampjes na erg goed. Maar ik vind dat ze erg veel last heeft van stuipjes. In het ziekenhuis zeiden ze dat dit erbij hoort en kraamhulp ook. Maar ze maken me best onzeker eigenlijk altijd als ze een beetje weg dommelt draaien haar ogen alle kanten op trekt haar mond en haalt heel oppervlakkig adem. Af en toe trekt er een beentje mee. Dit duurt een minuutje of wat en dan valt ze of in slaap of kijkt ineens weer heel wakker rond. Heb het op het cb ook al eens aangekaart maar die doen helemaal betuttelend! Vind ze vooral zo heftig, nooit zo erg bij andere kinderen gezien. Komt dit dan echt omdat ze met 36 weken is geboren? En wanneer zou dit beter moeten worden? Hoef ik me echt geen zorgen te maken?
Vervelend . Ik weet niet of dit erbij hoort. Mijn dochters draaien soms ook wel zo weg met hun ogen (geboren 25,6 en nu gecorrigeerd 2,5 mnd oud) maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Heb je nog evt een kinderarts waar je het voor kan leggen? Als je je zorgen maakt zou ik het toch nog eens navragen, evt bij de huisarts misschien?
Als je je zorgen maakt blijven aankaarten en je niet weg laten schepen. Zijn het ritmische bewegingen met het beentje of ongecontroleerde bewegingen? Kan je het filmen of duurt het te kort ervoor? Anders kan je het laten zien aan de kinderarts
Jakkes... Ook ik vraag me af of dit er echt bij hoort, ik heb dit nog nooit gehoord! Probeer het inderdaad te filmen en laat je anders doorverwijzen naar een kinderarts. Luister naar je gevoel!
Onze dochter is geboren bij 35 weken, maar alles wat jij opnoemt heb ik nog nooit bij haar meegemaakt. Ik zou naar een kinderarts gaan, het zekere voor het onzekere.
Wat jij beschrijft herken ik meteen. Mijn dochtertje van 5 weken doet dit ook. Precies zoals jij beschrijft. (zij is geboren met 39 weken) Toen ik toevallig naar de dokter moest, heb ik erna gevraagd. Dr gaf aan dat het tijdens slapen een stadium is. Komt vaker voor bij baby's, maar niet alle baby's hebben dit. Ze noemen het indifferente slaap. Google het maar eens, misschien herken je wat. Ook mijn dochter trapt dan soms heftig met haar beentjes. En soms doen haar armpjes ook mee. Maar bij twijfel altijd aan de bel trekken.
Heel erg bedankt voor je reactie pillow!! Hier lijkt het inderdaad wel erg op. Maar ga het ook wel ff proberen te filmen en nog maar eens aankaarten op het cb. Ik moet volgende week weer. De zusters hebben het in het ziekenhuis ook gezien en zeiden toen stuipjes. Omdat haar hersenen niet helemaal rijp waren en dat dit na een paar maanden wel over ging. Blijf het maar heel naar vinden.
Dochter geboren met 37 wkn heeft het ook gehad. Een EEG gehad, was goed maar wilde toch een second opinion bij Kempenhage in heeze. Ze zagen mijn filmpjes en zeiden gelijk dat het onschuldig was. Pas toen konden we het loslaten. Duurde nog even en toen vanzelf over gegaan. succes ermee