Beste VK, Ik ben nu ruim 30 weken zwanger en vanaf het begin lig ik al in de knoop met me VK. Met de eerste echo was ik het ook niet eens, omdat ik geen gefriemel aan me wou, niet van hun en niet van me vriend, van niemand niet. Ik heb het hier ook al met me huisarts over gehad en ook met de VK. Vorige week had ik wederom een afspraak bij de VK voor de controle en wederom wouden ze weer voelen en friemelen, maar ik wou dat liever niet. Nu gaat het zover dat ze me willen gaan aangeven bij ? (een instantie) voor kindermishandeling, omdat ik het niet toelaat. Kan ik hier iets aan doen? Ik wil het niet zo ver laten komen. Zelf weet ik niet waarom dit zo gevoelig ligt bij mij, maar ik heb het wel. Vanaf de begin van me zwangerschap heb ik dit al en iedereen weet dit. Maar ik wil niet aangegeven worden voor kindermishandeling, want dat is helemaal niet zo. Ik weet niet meer wat ik kan doen. Xx...
hoi, ik begrijp niet helemaal precies wat je bedoelt. Er wordt door ene verloskundige sowieso niet gefriemeld. We moeten je wel aanraken om je te kunnen onderzoeken. je bloeddruk moet echt elke controle gemeten worden en ook is het van groot belang dat de verloskundige ana je buik voelt om te bepalen of het kindje goed groeit en wordt er naar het hartje geluisterd. Ik weet dat sommige vrouwen er moeite mee hebben, en soms heb je door de hormonen meer last dan anders. Maar je zult je er wel overheen moeten zetten. Als dat niet lukt, of je denk dat dat niet lukt, mail me dan even persoonlijk om verder te praten. Straks bij je bevalling zul je ook echt moeten accepteren dat er aan je lichaam wordt gezeten, dta kan niet anders. Sterkte! Mirjam