Misschien inleiding zondag, wat moet ik verwachten?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mijneerste1, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijneerste1

20 mei 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb echt een sterk gevoel dat ik word ingeleid zondag, maar ik weet niet wat ik moet verwachten, ik weet ook nog niet welke ziekenhuis ik word ingeleid.

Wat kan ik verwachten? Hoe gaan ze me vliezen breken? hoe gaan ze me weeen opwekken? Als ik nog steeds geen ontsluiting heb, wat gebeurt er dan? hoe gaat het precies in zijn werking?

Mag ik ook aan me verloskundige vragen of ik eerder ingeleid mag worden? is dat wel mogelijk of moet je echt medische klachten hebben dat me vk dat zelf aangeeft dat ik eerder wordt ingeleid?

2. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zie met hetzelfde dilemma. Ik ga morgen bellen of donderdag bespreken
    want ik trek het niet meer.

Ik maak mij alleen maar ongerust dat er iets is mis is. En wil nu graag dat de baby komt

3. mijneerste1

20 mei 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaa klopt, ik wil het erg graag. ik zal het morgen ook even vragen, ik vind zondag wel laat. me lichaam is stuk!

4. zwendel

zwendel Niet meer actief

inleiden kan op verschillende manieren. ik ben keer ingeleid en vond het erg meevallen. 1 keer ben ik ingeleid met een ballonnetje en de 2e keer had ik al een paar dagen 2 cm ontsluiting en konden ze mijn vliezen breken. 1e keer met 38+4 en 2e keer met 38 weken. vragen mag altijd

5. miep84

miep84 Niet meer actief

Hier ook ingeleid met al 2cm ontsluiting (op uitgerekende datum).
    Ging bij mij als volgt:

S morgens om 7.30 melden, aan de monitor. Kindje maakte t goed.
    klaarmaken om vliezen te breken dus opvang zeiltje onder mn kont, broek uit etc.
    8.15 vliezen gebroken, met n soort lange pin (niet veel van gezien of gevoeld).
    wachten of weeen zouden starten.
    9.00 nog geen wee gehad, ff wc geweest toen infuusgeprikt om weeopwekkers te krijgen.
    9.30 langzaamaan eerste weeen.
    apparat werd geleidelijk aan standje hoger gezet waardoor weeen sneller en heviger kwamen
    Ondertussen af en toe getoucheerd (ontsluiting meten)
    rond 13.00 weenstorm, infuus met opwekkers stil gezet, lichaam kon t nu zelf.
    14.10 volledige ontsluiting en persen
    15.03 geboren.

moet zeggen dat ik vrij positief terug kijk op mn bevalling. Was heftig en zwaar maar vond t best snel gaan.

6. nono

nono Niet meer actief

Ik had 1 cm door mijzelf. 2 cm is erbij gekomen voor ballon en gell wat ingebracht werd (over 2 dagen verspreid)
    3'de dag werden mijn vliezen gebroken.

8.00 vliezen gebroken
    9.00 wee opwekkers
    16.30 volledige ontsluiting
    17.10 persen
    17.53 dochter geboren.

Ik kreeg wel elke minuut een minuut lang weeen, behoorlijk heftig! En de eerste 4 uur heeft niks uitgehaald dus de verloskundige raadde mij een ruggeprik aan.. toen ging de ontsluiting erg vlot! En dat terwijl ik ondertussen nog heb kunnen slapen.

7. mijneerste1

20 mei 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    oef spannend! ik wil zo graag bevallen, ik wil gewoon me kleine jongen hier veilig en gezond op aarde zetten. het liefst wil ik natuurlijk bevallen en ik hoop dat hij uit zichzelf komt maar ik heb helemaal niet het gevoel dat hij van plan is om eerder te komen.
    ik weet 99% dat ik word ingeleid, het liefst wil ik dat vrijdag al maar de laatste x dat ze hebben gekeken had ik geen ontsluiting.

8. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijneerste1: Ben je (ver) overtijd dat je wordt ingeleid? Of is er een andere reden voor?

9. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Spannend meid!!
    Natuurlijk kun je vragen of het eerder mag, als er plek is moet dat niet veel problemen geven toch.

Ik ben zelf ook ingeleid, tijdens een bezoek aan de gyn gaf ik aan dat de baby niet veel meer bewoog, ben toen direct ingeleid (ook ivm eerder overlijden ander kindje).
    Om half 12 werd het infuus aangesloten met wee opwekkers, een hakf uurtje later zijn mn vliezen gebroken (dit doen ze met hun vingers en hier voel je niets van misschien wat lichte druk) en weer een hakf uurtje later lag de kleine op mn buik.
    Bij mij ging het inleiden dus erg snel, binnen een uur! Geweldige ervaring.

Als je weeen niet snek genoeg komen of je ontsluiting niet 'opschiet' voeren ze de wee opwekkers op. Dit gaat meestal doormiddel van een infuus.

Het kan snel gaan, maar het kan ook rustig een dag of 2 duren.
    Als er geen medische noodzaak is en het kindje het prima doet tijdens de eerste weeen, kunnen ze rustig aan gaan doen en kijken of je lichaam de weeen zelf op gaat pakken zodat meer wee opwekkers niet nodig zijn.

Ik hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt en wens jou heel veel succes!
    Gaat helemaal goed komen.

10. mijneerste1

20 mei 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben al 41+10 dagen overtijd. ik hou het niet meer vol. met al mijn pijn (last van bekken, verstopping, kramp, buikhuid pijn, slecht slapen snachts, een soort scheur pijn bij me bekken) lijkt zondag zover weg :(

11. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wow!! Dan snap ik heeeeeeeeeeel goed dat je ingeleid wil worden!! Dat ze je nog zo lang laten lopen :$

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Uhm.. 08:30 vliezen gebroken (met een soort lange breinaald, merk je niets van) ik had al wel 2cm ontsluiting door het voorwerk/ voorweeen.
    Binnen half weeenstorm zonder weeenopwekkers. Rond 10:00 uur volledige ontsluiting, paar keer persen en daar was ze.

Maak normaal gesproken gaat het niet zo snel volgens mijn gyn :) ik ben ingeleid vanwege PE.

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oh ja snap dat je t nu zat bent hoor!

Hier ingeleid ( had al 8 weken voorweeen en 3 cm ontsluiting) met n breken van de vliezen , voel je niks vsn.

Infuus was al aan en kwam in n vreselijke weeenstorm en 5 uurtje later perste ik m'n jongste knappert eruit :)

14. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje dat ze zo lang laten lopen.

Ik ga morgen naar ziekenhuis omdat ik 6 dagen over tijd ben. Ik ga aan de CTG.
    Ga gelijk aangeven dat ik niet langer dan 41 en 4 wil lopen.

15. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik zou ingeleid worden met 39+1. Mijn vk stelde voor om met 39+0 mijn vliezen eind van de middag door te prikken (had al 2 cm ontsluiting). Kwamen de weeën vanzelf op gang, dan was de hele medische toestand rondom de inleiding van de baan. Gebeurde er niets dan was er niks aan de hand, ging de volgende ochtend toch al aan het infuus. Zo kon ik ook thuis bevallen als ik dat zou willen.

Vliezen gebroken en binnen drie uur bevallen. Dit is dus ook een optie die je met je vk kunt bespreken!

Deel Deze Pagina