Ons kindje ligt in stuit. Kan ze dan toch (gedeeltelijk) indalen? Ik heb het gevoel dat ze lager ligt.
ja volgeens mij kan dat ook sommige dalen pas echt in tijdens de bevalling. Bij mij waren ze wel allebei voor die tijd ingedaald nr 1 eerder dan nr 2 maar die was kleiner en had gewoon meer ruimte.
Nr 2 was nog niet ingedaald toen de vliezen braken. Dan moet je direct de verloskundige bellen omdat de navelstreng er tussen kan zakken en afgekneld kan raken. Naar het ziekenhuis voor echo, daar zagen ze bij mij een zeer volle blaas, even naar het toilet en meneertje zakte meteen centimeters. NIeuwe echo, alles was netjes en ik mochte terug naar huis, waar een uurtje later de weeen begonnen. Hij bleek trouwens met 34 weken in stuit te liggen en is in het ziekenhuis gekeerd, weer terug gedraaid en opnieuw gekeerd, dus hij lag nog niet zo lang met zijn hoofd beneden.
Kindjes in stuit kunnen gewoon indalen. En kinderen die niet ingedaad zijn dalen vaak in tijdens de bevalling, maar dan moet de vk hier inderdaad wel alert op zijn zoals hierboven beschreven.