Bevallen met aambeien

Discussion in 'De bevalling' started by Michelle04, Sep 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Tja dan maar met de billen bloot hier :)
    Na maanden obstipatie heb ik nu eindelijk,met medicatie, een beetje fatsoenlijke stoelgang. Nu heb ik alleen het volgende probleem: Ik ben morgen uitgerekend en heb echt een mega aambeienprobleem. Ik smeer met zalf van Curanol en ik gebruik nu sinds 2 dagen ook de tabletten erbij. Ik heb er echt veel last van en ik zie er tegenop om zo te moeten bevallen. Heeft er misschien iemand tips waarmee ik het nu nog met spoed kan laten verminderen?

Liefs Michelle

2. alinda27

alinda27 Lid

Mar 16, 2010
    85
    0
    0
    kraamverzorgende
    Elburg
    Hoi Hoi,

Ik heb inmiddels alweer een tijdje achter de rug.... Maar ook ik had erg veel last van me darmen tijdens de zwangerschap. Heb daar toen ook aambeien aan overgehouden. Maar je bent al goed bezig door goed te smeren met curanol in combinatie met pilletjes.... Bij mij was de ergste pijn toen binnen 3 dagen weg. En met de bevalling heb ik er gelukkig geen last van gehad. Dus denk dat je je daar niet te druk om moet maken.... Je bent namelijk met zoveel andere dingen bezig op dat moment dat je daar geen last van heb.... Succes nog met de laatste loodjes!!

3. Chai

Chai Niet meer actief

Bij mij waren ze met curanol zalf en pilletjes na een week weg, dat was na de bavalling dus toen waren ze echt suuuuuper erg.
    Wat ook kan helpen is op een koud compres zitten daar slinken ze van.
    Maar geloof me je kan er beter nu niet teveel tijd en geld in stoppen want tijdens de bevalling komen ze weer terug.
    En geloof me ze hebben heel wat aambeien gezien hoor. :D

4. RianneF

RianneF Bekend lid

Oct 31, 2008
    712
    0
    0
    Ik heb een aambei overgehouden aan de bevalling, bij mij werkte de curanol ook erg goed, en ik had de pillen er niet eens bij.

5. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik hoop echt dat het snel wat minder wordt.

Dat mensen het zien is nog wel mijn laatste zorg op dit moment;) Het doet alleen nu al zo verdomde zeer dat ik vrees dat ik me hierdoor misschien zal laten beperken in het meepersen en dat ik straks helemaal ontploft ben met mijn bavianenkont:)

Ik ga dapper door met smeren en slikken en ook een koud compres ga ik zeker nog even proberen en dan maar hopen dat het snel gaat slinken;)

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou, ik heb pas aambeien gekregen met mn bevalling.... Echt ZO groot!
    Ze ded toen ijjskompressen tusssen mn billen, misschien dat je dat eens kunt proberen? En dan met de bevalling wel ff zeggen in het ziekenhuis zodat ze dat daar msschien ook ff kunnen doen. Na je bevalling zitten ze er weer, houd daar maar rekening mee.
    En dat zeg ik echt niet om je te pesten maar zodat je daar rekening mee kunt hoouden, sorry!

Ik zie er ook tegenop, heb nou ook al 3 maanden een aambeitje die niet wegwil. Ben ook bang dat dat een enorme skippybal is na mn bavelling....

7. Seilenna

Seilenna Actief lid

Sep 9, 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb al vrij vroeg tijdens deze zwangerschap last gekregen van aambeien en zo rond 30 weken echt heel erg pijnlijk!
    Had het ergens hier gelezen en geprobeerd: neusspray!! En het hielp (en soms helpt) mij super! Daarnaast ook curanol zal en tabletten, al met al, ben ik nu redelijk aambei-vrij. Ben ook bang dat het na de bevalling weer even heftig zal zijn, maar hoop dat ik met dezelfde middelen ze weer redelijk weg ga krijgen.

Succes!!

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja neusspray op de gezwollen plek spuiten en dit afwisselen met de Curanol zalf. De neusspray zorgt ervoor dat de zwelling afneemt en de Curanol zorgt voor een beetje verdoving.

Hier in Duitsland geven ze het zelfs gewoon in deze combi in het ZH. Ik kreeg Otrivin neusspray met die Curanol. Ik had na mijn bevalling nl behoorlijk aambeien overgehouden en met drie dagen was het al een stuk beter en met een week waren ze eigenlijk helemaal weg.

9. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Ik heb ook een aambei maar hij doet geen pijn. Als ik jullie verhalen zo lees kan ik er maar beter voor zorgen dat hij weg is tegen de tijd dat ik moet bevallen... Otrivin neusspray op je aambei sprayen helpt?? Ik gebruik nu Sperti maar daar merk ik niks van. Is Curanol gewoon bij de drogist verkrijgbaar of op recept?

10. Liesl

Liesl Actief lid

Jul 9, 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Curanol kan je zelf via het internet bestellen...

Oh enneh, ik zag ook erg tegen bevallen met aambeien op, maar ik heb er tijdens mijn bevalling niet zoveel van gemerkt, behalve dat ze vk er een koud washandje tegenaan hield tijdens het persen, dat was wel prettig. Dusse, laat die baby maar gewoon komen... :D

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ik had voor mijn bevalling ook aambeien maar tijdens het persen totaal niet bij stil gestaan. ;)
    na de bevalling helaas wel want ik had flinke aambeien eraan over gehouden, je hoefde niet eens mijn billen uit elkaar te halen....maar ik had voor mijn zwangerschap als last van aambeien, ben er blijkbaar heel gevoelig voor.

Ik gebruik zalf van VSM en helpt bij mij goed.

het komt vast goed. :)

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,183
    113
    Brabant
    ik heb tijdens mijn zwangerschap 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, met spoed opgenomen met aambeien. jaja;)
    Behandeling: bedrust, superdosis movicolon (kwam niet door de obstipatie trouwens) elke 3 uur weken met neusspray, daarna lidocaïne zalf erop en een ijscompres.
    En dan 3 uur later weer.
    lekker genant eigenlijk, maar op dat moment gaf ik er niks om.
    Heb ook pethidine spuitjes tegen de pijn gehad, heerlijk;)

maar goed, mijn advies: neusspray! (geen zoutoplossing)

Ik was ontzettend bang voor de bevalling (heb van de eerste echt enorme aambeien gekregen, 3 kippeneieren hingen eraan na de bevalling)
    Tijdens de opname werd eerst nog gedacht aan de keizersnede, maar gelukkig slonken ze toch.
    Heb er bij de bevalling weinig last van gehad, wel riep ik het bij elke perswee;)
    Na de bevalling weinig last van gehad!!!

13. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    4,276
    0
    0
    De gyn of VK tegendruk laten geven met een gaasje ertegenaan! Mijn VK vroeg mij of ik dat fijn zou vinden. Alle schaamte overboord: JA!
    Het heeft ervoor gezorgt dat ik én door durfte te persen én dat de 'boel binnen is gebleven'.
    Gewoon vragen meid! Scheelt wellicht een hoop ellende achteraf!
    Suc6 met je bevalling!

14. women21

women21 Bekend lid

Aug 13, 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Heb even meegelezen, maar wat fijn dat ik niet de enige ben...

Had voor mijn zwangerschap 1 aambei die regelmatig terug kwam door moeilijke stoelgang. Heb inmiddels een hele tros (sorry) tussen mijn billen zitten :(... en ik me daar maar druk om maken dat ze dat gaan zien met de bevalling... pfff!!

Maar zijn de aambeien bij jullie ooit helemaal weggegaan? Bij mij slinken ze wel door de zalf, maar gaan nooit helemaal weer weg... met gevolg dat ik er ontzettend snel weer last van heb (waarschijnlijk ben ik er ook gevoelig voor!).

15. moi78

moi78 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    4,213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Hier bijna 22 weken zwanger en enorm last van obstipatie, 4 dagen is er niets bij helaas... En ik eet gezond... De aambeien had ik al voor de zwangerschap, maar zijn nu wel erger.. Wat ik merk is, sinds ik elke dag even een uurtje ga liggen smiddags, met mijn benen wat omhoog, het verminderd is!!! En die van de neusspray ga ik ontbouden hahaha!

16. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik had voor en na de bevalling een mega tros... Heb er toen zalf op gesmeerd, ijsklontjes op gedaan en oude koffiepads erop gelegd en ze waren zo weer verdwenen.
    enige die ik nu nog heb zijn de interne maar die zijn niet groot gelukkig en de externe zijn 'flubbertjes' hahaha

Tijdens de bevalling heb ik ze niet gevoeld omdat ik echt met de bevalling bezig was en niet met de pijnen erom heen..
    Sterkte alvast voor na de bevalling.. maar ja dan doet heel je onderkant pijn dus dat scheelt :)
    Curanol werkt wel super hoor, verdoofd het ook een beetje.
    Eerste week heb ik ook gedouched als ik naar de wc was geweest om de aambeien goed schoon te houden, ook daardoor was het zo voorbij.

Share This Page