kolven voor keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door xlady, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

mijn baby ligt stuit daarom is besloten om voor een keizersnede te gaan.
    Misschien een hele stomme vraag maar ik heb weleens gehoord dat je soms beter kunt kolven voor de keizersnede,zodat de melkproductie beter op gang komt..

Ik vroeg me af of hier ook vrouwen zijn die dit gedaan hebben en of het geholpen heeft..
    Ook hoelang van te voren je begonnen bent.

alvast bedankt

2. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook een stuit en daarom een keizersnede.

Nooit van gehoord om van te voren te kolven voor de keizersnede.
    Ik hou daarom je topic even in de gaten!

3. Derbi

Derbi Niet meer actief

Het klopt dat je productie iets langer nodig heeft om op gang te komen na een keizersnede. Ikzelf heb twee weken geleden een ks. gehad en de eerste dagen kreeg ik er welgeteld 3 druppels uit, aar inmiddels is mijn productie groot genoeg om mijn tweeling volledig te voeden en ik kan zelfs een voorraad aanleggen in de vriezer,dus echt nodig is het denk ik niet. Ik zou als ik jou was advies inwinnen bij een lactatiekundige.

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Als dat echt zo is, dan vind ik het heel jammer dat ik dat niet wist.
    Ik zou het idd eens navragen bij een lactatiekundige.

Bij mij kwamen er steeds een paar druppels, genoeg voor finger feeding.
    Door te kolven om de 2 uur en zoon aan te leggen werd het iets meer, maar te weinig, zoon viel te veel af. Moest bijgevoed worden.
    Op dag 6 na de keizersnede kreeg ik ineens enorme stuwing en vanaf toen heb ik zoon 3 weken volledig bv gegeven tot mijn productie ineens rap terugliep.
    Toen er na 6 weken nog maar 10 cc uitkwam met kolven ben ik gestopt, helaas...

Het lijkt mij heel erg de moeite waard om dit uit te proberen als het waar is wat je hebt gehoord. Succes! Ook met de keizersnede.

Deel Deze Pagina