Stuit met 30 wk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debke83, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Stuitligging na 30 weken

1. De baby is niet meer gedraaid na de 30 weken

2. De baby is wel nog gedraaid na de 30 weken

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo allemaal,

Vorige week bij vk geweest en toen bleek de baby in een stuit te liggen, vandaag voor echo geweest bij gyn en hij lag nog steeds in stuit, hoofdje boven benen beneden.

Ik weet dat het nog vroeg is en dat de baby nog kan draaien, maar wilde eens kijken bij hoeveel dames de baby ook nog daadwerkelijk gedraaid is?!

2. Purk

Purk Niet meer actief

Hier niet hoor. Vanaf week 26 in een stuit. Zelfs een mislukte versiepoging gedaan, maar uiteindelijk zat meneer zo prima en is het een ks geworden.

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hmm ok...ik heb er ook geen goed gevoel bij dat ie nog gaat draaien hihi.Ben benieuwd!!!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier tot 32 in stuit. Bij 34 weken lag hij goed.

Ik weet niet of het heeft geholpen, maar mijn zus kwam met een tip:
    Ga 15 minuten op handen en knieen zitten, zodat je buik hangt en de ruimte krijgt. 's avonds gedaan, en de rest van de avond veel gepor van binnen, en de controle erop dus wel goed..

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hier bij 32 weken gedraaid van stuit naar goede ligging. Dit deed wel heel veel zeer trouwens, ik wist zeker dat meneer aan het draaien was ;).

6. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Hier bij 34 weken van goede ligging naar stuit gedraaid...

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik lees mee! Hier ook sinds vorige week in stuit.

8. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Debke,
    Hier met 30 weken in een stuit, nog geen twee weken later heb ik haar voelen draaien 's nachts. Eerstvolgende controle werd mijn vermoeden bevestigd: ze ligt goed.

9. eva1984

eva1984 Lid

3 sep 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    met 30 weken in stuit, met 32 weken 'goed'

10. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Fijn zoveel positieve reacties, dat geeft moed hihi. Hoop zoooo dat ie nog draait!!

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier ligt de beeb al vanaf de 20 weken echo in stuit ook en tot nu toe (34 weken en 4 dagen) ligt hij nog steeds in stuit. Hij kan evt nog wel draaien maar verlos denkt dat hij dat niet meer gaat doen omdat hij nooit anders heeft gelegen dan zo. Mocht hij nog draaien dan laat ik het weten!

12. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Hier doet ie de wasmachine...

Bij mij met 30 wkn lag hij netjes, 32 in n stuit, en 35 wkn weer goed. Meneer is nog altijd aan het rommelen, maar de verlos zei dat hij toch al wat was ingedaald, dus meer moeite zou hebben met nog een keer draaien...hoop het maar ;)

13. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier was dat ook zolang en ze is idd niet meer gedraaid, ik had ook wel vrij weinig vruchtwater en dus 'weinig ruimte' voor haar. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft hoor dat dat voelde zo.

14. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier paar mnd dwarsligging dan stuit en iets voor de 32 weken is het gelukkig gedraaid

15. Koekjes

Koekjes Lid

1 feb 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 35 weken en mijn manneke ligt nog heel netjes in een prachtige stuit,
    en ook precies zoals ie al weken ligt, er wordt ook niet verwacht dat ie nog gaat draaien.
    Hij heeft wel ruimte en ook heb ik genoeg vruchtwater,
    maar we gaan volgende week naar de gyn en ik ga helemaal uit van een ks.

16. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Hoi,

Bij mij lag hij vanaf 24 wkn in een stuit. Versie was mislukt hij was teveel ingedaald. Had voor mijzelf besloten dat ik het wilde proberen om vaginaal te bevallen. Zonder complicaties werd onze zoon geboren. Moet wel zeggen dat hij met beide beentjes omhoog lag.
    Succes!

17. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Ik denk dat als er genoeg vruchtwater is, deze elke dag kan draaien.
    Van week 18 tot week 19 lag ze met haar hoofd naar beneden.

Maandag eind van de dag had ik mijn 30-weken echo, ze lag met haar hoofd naar beneden. Dinsdagochtend vroeg had ik verloskunde en die zei dat de kleine nu in stuit ligt. En na paar uur later kreeg ik toch enorme pijn tussen mijn ribben, denk dat ze weer gedraaid was. Maar ik voel het niet altijd.
    Dus blijf positief denken!!

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Dochterlief heeft tijden de zwangerschap zowat alleen maar in stuit gelegen. Met 34 weken zelfs nog! Maar twee weken later bleek ze bij de controle toch nog gedraaid te zijn (wat verklaarde waarom ik op zekere nacht zo benauwd wakker werd ;)) en zo is ze uiteindelijk toch nog thuis geboren! :)

19. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Echt super om te horen dat er nog zoveel kindjes draaien.
    Ik weet ook wel dat als het niet zo is het ook niet super erg is ofzo, maar hoop op een gewone bevalling!

Wie heeft er ervaring met een stuitbevalling? En hoe mogen ze wel en hoe mogen ze niet liggen met een stuitbevalling?

@Hopenopwonder: Zie dat jij vaginaal bevallen bent, en dat ie met beentjes omhoog lag. Die van mij lag helemaal beneden met beentjes zei de echoscopiste. (buddahhouding zei ze?!)
    Had je zelf gekozen voor een vaginale bevalling?

20. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    @Koekjes: Dus jij hebt al gekozen voor keizersnede, of mag je niet vaginaal bevallen?(weet allemaal niet hoe dat gaat, aangezien ik van de eerste vaginaal bevallen bent)

Deel Deze Pagina