Ow en andere dames waarvan de baby in stuit ligt, wat gaan jullie doen mocht ie niet meer draaien? Keizersnede of vaginaal?
Ik hoop ook voor jou dat je kindje nog gaat draaien! Hier ook een draaikont. Zijn favo houding is met zijn hoofd rechtsboven, net onder mijn ribben Zo af en toe word ik smorgens wakker en ligt hij goed, maar na een paar uur draait hij weer. Dit is de vierde, dus genoeg ruimte denk ik De derde was ook een draaikont, hij is nog met 38 weken in het zkh door de vk gedraaid, geslaagde poging waardoor ik dus heerlijk thuis kon bevallen. Mocht dit mannetje op het eind nog in stuit liggen en een versie mislukt, ga ik wel vaginaal bevallen. Mits zijn benen goed liggen uiteraard, anders kan het niet eens. Van de laatste 2 bij ik "vrij makkelijk" bevallen, dus ik durf het wel aan. Ik ga ervan uit dat de vorige genoeg ruimte hebben gemaakt En je kunt met stuit niet vaginaal bevallen als 1 of 2 benen onder het kontje liggen. Heeft hij ze recht omhoog, dus "teen tegen neus" dan kun je stuitbevallen. Zitten zijn benen onder zijn bips dan houdt het helaas op en zal er niks anders op zitten dan bevallen via een ks. Ik moet as woensdag naar de vk. Ben benieuwd hoe hij dan weer ligt
Zo is onze dochter er ook uitgekomen en zij is met een keizersnede gehaald. Fijn dat het zo gelukt is trouwens ik durfde dat niet goed aan.
Bij mij is sowieso een keizersnede gepland dus of hij nu in stuit blijft liggen of niet maakt het voor de bevalling niet uit. De keizersnede word gedaan vanwege een erg slechte rug.
Bij mij ligt de baby ook al heel lang in stuit en is nog niet gedraaid. Vrijdag heb ik een draaipoging, hoop dat dat gaat lukken. Zo niet dan laat ik mij goed informeren over een stuitbevalling of ks. Maar als het zou kunnen wil ik miss toch vaginaal proberen. Vind het lastig, maar hoop vrijdag meer te weten.
Hoi, Ja, ik heb er zelf voor gekozen. Wilde het heel graag zelf proberen, en bereide mij voor op eventueel een keizersnede tijdens de bevalling als het niet zou lukken. De klinisch verloskundige gaf ons de keuze, maar hier waren wij snel over uit. Ik heb echt een superbevalling gehad. Hij was er snel. Laat je heel goed informeren door de klinisch verloskundige.
Vanaf het begin wist ik dat ik het vaginaal wilde proberen. Ik ben wel iemand die er nuchter over was. Ik had zoiets van: "eruit moet het toch wel en er is er geen een blijven zitten".
Tenzij ze lekker eigenwijs zijn haha... Ik had genoeg vruchtwater en ruimte, maar meneertje vertikte het. Hij vond het wel best zo. Ach... zou jij zolang op je hoofd willen hangen hahaha....
Bij mijn vorige zwangerschap lag de kleine met 30 wkn ook in stuit. Bij iedere controle trouwens vanaf 20 wkn en toch is ze nog spontaan gedraait met 35, 5 week. Wat een gevoel was dat!!! Kan nog goed komen dus! groetjes
Mijn meisje lag overdwars. Heb inderdaad ook veel voorover gehangen op mijn knieën om mijn beebje wat ruimte te geven en bij de echo van 33.3 weken lag ze netjes in positie. Alsnog met keizersnede bevallen maar dat was weer om een andere reden.
hier ligt ze in dwarsligging.. hoop dat ze nog gaat draaien.. mijn zoontje was ook vrij laat in de juiste houding gaan liggen!
Haha mijn baby is wel heel erg bewegelijk zeg, gisteren wegens klachten weer naar het ziekenhuis geweest, En ze lag weer goed. Is toch wel heel bizar. Maandag met hoofd naar beneden, dinsdag naar boven en sinds gister weer naar beneden
Ik lees mee..! Die van mij ligt ook vaak met het hoofdje naar boven. Ze heeft met haar 26 weken nog tijd genoeg, maar stiekem vind ik het wel spannend..!
Eerste gedraaid met 37 weken. Di in stuit bij de VK, woe goed bij echo in ZH. Je had die Co.-assistent moeten zien
ons kindje lag met 28 weken met het hoofd naar beneden, met 30 weken met de voeten naar beneden en gisteren met 32 weken lag het weer met het hoofdje naar beneden.
Hier nog een kindje dat heerlijk eigenwijs al vanaf 20 weken in stuit ligt. Met koppetje tegen mijn rechter ribben...Hoop ook dat beeb nog wil draaien aangezien ik wel graag thuis wilde bevallen..
Hier nog steeds met 35 weken en 2 dagen zijn hoofd onder mijn rechter ribben. Kan moeilijk nog buigen omdat de ribben hard op zijn hoofd drukken dan. Gister nog een paar uur flinke trappen in mijn kruis gehad maar vandaag de beentjes weer gelukkig omhoog en geen getrappel onderin (wat echt niet fijn is). Soms heb ik het gevoel dat hij wil draaien en merk ik dat het erg druk is maar uiteindelijk ligt hij nog steeds met zijn kont omlaag.
IK had ook goede hoop, dat mijn ventje nog zou draaien (ook bij 30wk in stuit) maar helaas heeft ie dat dus niet uit zichzelf gedaan! ....vandaag een succesvolle versie gehad en wilde even vermelden dat dat ook zeker niet iets is waaar je bang voor hoeft te zijn!.... Maar je kelintje kan nog alle kanten op...zou me sowieso nog niet druk maken!! en aan de poll te zien is er meer kans op het zelf draaien van de beeb...suc6!!
Hoi Mom, Dat is wel fijn dat het draaien goed is gegaan en je kindje nu wel goed ligt. Voel jij ook dat hij anders ligt nu? Bij mij word het sowieso een keizersnede dus ze gaan niet draaien. Maar had het zeker ook wel geprobeerd als die ks niet gedaan zou worden. Toch fijn te weten dat je dan gewoon kan bevallen en ook thuis