Wie herkennen dit? Wij zijn in verwachting van ons derde kindje en willen niet weten wat het gaat worden, want het geslacht maakt ons helemaal niets uit. Nu krijgen we wel standaard de vraag of we al weten wat het word en als we dan aangeven het niet te willen weten krijgen we hele verbaasde blikken. Ook word het standaard door iedereen aangegeven dat we nu zeker wel hopen op een meisje (we hebben nl 2 jongens). Word daar zo moe van, want waarom is tegenwoordig het geslacht van het kindje zo belangrijk??
Naar he?! Al die stomme reacties! Ik ben nog niet zo ver, en wij wilden het wel weten. Maar jeetje iedereen begon er over te zeuren, en had voorkeuren voor een bepaald geslacht. Vond dat helemaal niet leuk om te horen. Uiteindelijk had ik zelfs iets van, wil ik het zelf nog wel weten!? Lijkt wel alsof andere nog nieuwschieriger waren dan ik zelf. Toch wel naar de echo geweest, en ja toen we het dan uiteindelijk wel wisten waren we zo trots en blij met onze kleine ding, dat we het toch wel van de daken geschreeuwd hebben. Nu houd iedereen er weer over op Maar ik merk nu al dat mensen echt bemoeiallen zijn als je zwanger bent
het is de kunst om die persoon die ee domme beredenering doet of een gek gezicht trekt in verlegenheid te brengen... "waarom kijk je zo verbaasd? is het raar dat ik gewoon tevreden ben met het kind wat in me groeit? en het geslacht me niet uitmaakt?" "waarom zou ik graag een meisje willen? waarom zou ik niet net zo blij zijn met een jongen?" dan zien ze in dat ze een beetje onredelijk zijn... want die mensen die t vragen begrijpen niet dat ze best wel een beetje "gekke" vragen stellen zo ...
Wij willen het geslacht ook niet weten en krijgen dus ook soms wel vreemde blikken of antwoorden van: 'Nou, dat hoor je toch ook nooit meer tegenwoordig' Ik had vorige week een echo bij fontys en toen vroeg zo'n meid ook of ik al wist wat het geslacht was. Dus ik zei van niet en toen zei ze: 'oké, zullen we meteen even kijken?' Dus ik: 'neeeeee' Keek ze me ook eens vreemd aan en toen zei ze ook: 'oh, ja dat kan ook natuurlijk....'
haha wij weten het wel mijn man wilde dat graag mij maakte het niet echt uit... maar ik vind t bijzonder dat er zo raaaaar gedaan word als mensen het niet willen weten alsof dat tegenwoordig bijna niet meer kan ofzo of je dan raar bent ofzo echt gek
We hebben al een jongen en een meid, dus eigenlijk wil ik nu niet weten wat we krijgen. Vriendlief per se wel helaas. En inmiddels ben ik zo nieuwsgierig dat ik het ook wel wil weten ! Maar inderdaad, waar bemoeit iedereen zich mee ! Als je het niet wil, is het toch jullie eigen keus. Ik vind die antwoorden wel heel scherp hoor, daar scoor je mee
Bij mij is het juist andersom! Ik wil wel graag weten wat voor geslacht ons kind heeft en daar krijg ik juist weer reacties op..! Er worden wel opmerkingen gemaakt als ''Goh jammer, er zijn al zo weinig verassingen in het leven'' of ''Blij dat ik het niet wist, dat moment is zo bijzonder als je dan na de bevalling eindelijk weet of het een meid of jochie is''. Je doet het toch nooit goed schijnbaar haha.
Mijn man wil het eigenlijk wel graag weten, maar ik absoluut niet. Dus wij weten het ook niet. Maar krijgen dus ook (soms, niet zo vaak als bij de 1e) van die rare opmerkingen... - Echt niet.... je wilt het gewoon niet zeggen. - Nou, ik zou het wel willen weten. Nou, ik dus niet, ik heb maar 1 sterke voorkeur: dat het kindje gezond mag zijn en of het nu een jongen of een meisje is, maakt mij niet uit. Als er trouwens een echo opgaat, geef ik telkens aan dat ik het niet wil weten, zodat het ook niet per ongeluk valt.
wij hebben gekozen het zelf te wten en niet te willen vertellen NOU NOU dan moet je eens weten hoe mensen soms doen in wat voor bochten mensen zich wringen en mij proberen in n hoekje te drijven dat ik misschien wel los laat wat t word ! laatst wilde iemand een kleding dingetje kopen nou en dit dan? das te roze en dit dan? das te jongensachtig nou jij zegt ook niet veel! nee moet je maar met neutrale dingen aan komen soms zeer respectloos wat mensen doen maar goed ben ik zeer ongevoelig voor haha
hier ook een mama die van de derde in verwachting is we wilde het in het begin ook niet weten of we een jongen of een meis kregen. maar tegen de 17 weken werden we zoooooooo nieuwsgierig. plus erbij ik had een totaal andere zwangerschap als bij de boy's ... maar wat kunnen mensen gemeen zijn he ! oh je hebt al 2 jongens, nu hoop je zeker op een meis! uhm nee als het maar gezond is! zijn jullie voor de derde gegaan om nog 1x te proberen om een meid re maken ! uhm nee omdat ik een groot gezin leuk vind!.. knap hoor dat jullie niet willen weten wat jullie krijgen
voor een 3e gaan om eens te kijke of je een meid kan krijgen.. nou dat zou lomp zijn hahaha JEEEJ nog maar e kind misschien is t nu wel n meisje pfffff whahaha
Ooooh dat vissen van sommige mensen zeg. Hier begint het nu ook nu de 20 weken dichterbij komen, zulke reacties als ik hierboven ook al las: 'je wilt het gewoon niet vertellen!!' Als je dan zegt dat je het echt niet weet/wilt weten dan kijken ze je eens vreemd aan met de opmerking: 'tuuuuurlijk....' Alsof ze willen zeggen dat ze heus wel weten dat wij het weten, maar dat we gewoon in hun ogen zo flauw zijn om het voor ons te houden. Iedereen gaat er ook gewoon maar van uit dat je het geslacht wilt weten, nichtje van mijn man zei: 'jullie gaan me toch wel vertellen of het een jongen of een meisje is?!' Dus mijn man: 'ja, als het kindje er is mag je het wel weten....' Nichtje: 'Nee, als jullie het weten met de 20 weken' Man: 'maar dat weten we niet' Nichtje: 'Nee, nu nog niet natuurlijk, maar straks als ze het wel kunnen zien' Man: 'dan willenwe het niet zien!' Nichtje keek ons met open mond aan en wist letterlijk niet wat ze moest zeggen zo verbaasd was ze. Ik zou zelf sowieso nooit zo vissen. Ik ga er ergens ook een beetje van uit dat als mensen het geslacht weten ze dit voor zich ouden. Vorig jaar was een vriendin zwanger en ik wist wel dat ze die dag een geslachtsbepalende echo had gehad, dus ik vroeg: 'en konden jullie het geslacht goed zien?' En zij antwoorde meteen: 'Ja, het is een jongetje!' Toen was ik ook wel even verbaasd, ik dacht dat ze dat nog wel even lekker voor haar en haar man zou willen houden....
ja sommige willen het ook met heel de wereld delen de leukste reactie vond ik nog van een collega van mn man een vriendin van ons... wij hadden de echofoto's en ze wist dat we ook t geslacht zouden weten " oohh ja ik wil eerst even gokken en kijken voor je het verteld hoor!!!" waarop ik heel verbaasd antwoordde... maar we vertellen het niet... die ging er gewoon al vanuit dat we het haar wel gingen vertellen (terwijl we al gezegd hadden dat we t familie niet zouden vertellen hahha)
hahaha, maar we zijn niet nieuwsgierig.... Wat zei ze toen jullie vertelden dat jullie het voor jullie gingen houden?
nouja ze keek ff verbaasd maar ze vond t niet erg waarop ik dacht, nou en al vond je dat wel moet je je er maar mooi mee redden hahahaha
Ik vind juist de beredenering: "als je het geslacht wel wilt weten, maakt het je dus uit of het een jongen of een meisje is" zo krom... Wij wilden graag weten welk geslacht het kindje heeft, maar het maakt ons echt niet uit welk geslacht dat dan is! Ik praat tegen onze ongeboren dochter. Noem haar al weken bij naam. Ze mag dan nog in mijn buik zitten, voor mij is ze al onderdeel van ons gezin. Niet weten welk geslacht de baby heeft, maakt de baby zo theoretisch voor mijn gevoel... Misschien heb ik gewoon moeite met abstracte concepten
Ik zei vroeger altijd dat ik het niet wilde weten. Maar nu ben ik zwanger en was ik me daar een potje nieuwsgierig. Niet omdat ik voorkeur heb, maar ik ben gewoon hartstikke nieuwsgierig... En ik vind gericht shoppen leuk. Al betrap ik mezelf erop dat ik alleen naar unisex kleertjes kijk, er is 2 keer door 2 verschillende echoscopisten gezegd dat het een meisje is, maar we zouden de eerste niet zijn die een knulletje opeens krijgen hihihihi...mij maakt het echt totaal niets uit!! Mijn man had een lichte voorkeur voor een meid. Omdat we al een knul hebben. Maar als het een jongen was geweest was hij net zo super trots geweest! Krijgen van een kindje is zo bijzonder, zo een wonder!! Kan me ook indenken dat je het niet wil weten hoor. Alleen mijn nieuwschierigheid overwon dat haha!
Bij de eerste wisten we het, en iedereen om ons heen ook. Bij de tweede wisten we het niet, daar hebben we alleen positieve reacties op gekregen. Bij de derde willen we voor de laatste optie gaan: dat wij het wel weten en verder niemand. Ik heb al helemaal bedacht hoe we dat gaan aanpakken, dus iedereen erop wijzen dat we vanaf 4 wekenal "hij" zeggen en kamertje op slot doen enzo. Verheug me er nu al op
Ja hier dus ook zo! Verbaasde me al dat bij het niet willen weten van het geslacht dat ook zo was maar idd je kunt het dus nooit goed doen! Dat de mensen toch ook altijd wat te zeuren hebben hè! En meestal zijn het ook nog vreemden ook :S