weinig eetlust na bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Metire, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Metire

Metire Niet meer actief

Hi dames,
    Sinds ik bevallen ben heb ik echt nauwelijks eetlust! Ik krijg er echt maar met moeite wat eten in gepropt.. komt iemand dat bekend voor? Zou het uitmaken voor de kwaliteit van mijn borstvoeding?

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik ben 9 jan bevallen en ik moet zeggen dat ik door hevige hoofdpijnen (door verkeerde ruggenprik,ben er nu gelukkig wel weer vanaf sinds eergisteren!) ook weinig eetlust had.
    Dat begint nu een beetje terug te komen gelukkig want ik had vanaf zondag 8 jan 17:00 praktisch niets meer gegeten.

Ik denk dat het voor bv wel lastig kan zijn als het te lang duurt dat je geen eetlust hebt want dan zal idd de kwaliteit en de hoeveelheid terug lopen lijkt mij (geen ervaring met bv,geef zelf kv).
    De eerste dagen zal je best nog wel wat reserves hebben en zal het dus niet veel uitmaken denk ik zelf.

Aan gezien je bv geeft zou ik het met de lactatiedescundige overleggen of met de kraamhulp/verloskundige die weten er vast meer van en kunnne je een duidelijk antwoord geven (ik zeg namelijk alleen maar wat mij logisch lijkt)

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb na de bevalling ook heel weinig eetlust gehad hoor. Het is dat de kraamzorg broodjes en fruit voor mij maakte, anders vergat ik te eten denk ik.

Komt vanzelf wel weer. Maar je borstvoeding even in de gaten houden. Met een dag of 5-8 moet dat echt goed op gang zijn volgensmij.

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik had ook weinig eetlust na de bevalling. Maar dat werd vanzelf beter op den duur. Ik dwong mezelf wel gewoon om 3 x per dag wat te eten. Na een paar weken ging het over en het heeft bij mij geen effect gehad op de bv, maar ik at dus wel gewoon 3 x per dag en tussendoor een stukje gebak met kraamvisite en 's middags vers fruit.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Sluit ik me bij aan, ikhad het in het begin ook maar dat kwam wel weer goed.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik had het ook, at bijna niks.
    De bv liep ook voor geen meter maar ik weet niet of dat hierdoor kwam.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat was mijn probleem ook. Gelukkig wordt bv gemaakt uit je bloed en dat heb je nog altijd voldoende. Wel heb je op de langere duur natuurlijk een goede toevoer van vitamines en mineralen nodig en daarvoor moet je wel goed en gevarieerd eten. Enige tijd niet is niet erg. Wel is het niet heel goed voor je herstel om echt niet te eten. Je hebt tenslotte energie nodig.
    Ik ben bij de eerste 27 kilo afgevallen in de eerste 17 dagen na de geboorte.. dat ging wat hard...

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik ben drie weken geleden bevallen en heb vanochtend voor het eerst weer eens echt trek in mijn ontbijt gehad! :)
    De eerste weken at ik echt nauwelijks iets....als het 3 boterhammen en een banaan was over de hele dag dan was het veel....;)
    Maar ik kreeg er gewoon niets in...het stond me zooooo tegen!

Mijn 18 kgs die ik was aangekomen in de zwangerschap ben ik dan nu ook al kwijt maar daar heeft ook wel veel vocht bij gezeten.
    Ben eens benieuwd of ze er ook afblijven nu de eetlust (en lekkere trek! :D) weer terug komen...;)

9. misa

misa Niet meer actief

Ik heb ook wat minder eetlust gehad na de bevalling. Ik at wel, maar niets extra's zeg maar. Normaal kan ik ook nog wel graag wat snoepen zeg maar... ;)
    Ik heb geen idee wat voor effect dit op je bv kan hebben.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb dat bij beiden gehad. Gelukkig een zorgzame man en kraamhulp ;) die 's ochtends met vers geperste jus kwamen en stukjes fruit, 's middags ovenbroodjes met een beetje boter en zout en 's avonds probeerde ik zoveel mogelijk mee te eten ...

Het is ook een kwestie van jezelf dwingen om wel iets te eten, van nieteten kun je namelijk ook alleen maar minder trek krijgen ;). Steeds kleine beetjes, lekkere hapjes ed. Laat je vooral verwennen ...

Met bv moet je er ook op letten dat je voldoende vocht krijgt.

11. Metire

Metire Niet meer actief

Met mijn productie en kwaliteit zit het gelukkig wel goed :) overdag gaat het intussen wat beter met eten, beetje flink zijn en gewoon hop naar binnen duwen ;) alleen avondeten krijg ik er dus echt niet in, het werkt ook niet echt mee dat ik in het ziekenhuis lig, dat eten kan echt niet hoor!! Bah.. maar als mn mannetje dan lekker eten meeneemt krijg ik er nog niets in.. pff aghjaa zolang mijn kindje maar groeit!!

het afvallen gaat zo btw inderdaad wel goed :p

12. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    heyhey ja zeker heel herkenbaar hoor ;) mijn zoon is inmiddels 16 weken maar weet nog goed dat ik ook totaal geen eetlust had na de bevalling, er is ook zoveel emotie dat je bijna 'vergeet' te eten. Maargoed dat er dan kraamzorg is die zorgen er wel voor dat je tenminste iets eet. Maar je bent gewoon echt de hele dag bezig met je baby, en niet met jezelf tenminste dat had ik.. Bij mij is de eetlust btw wel HEEL goed weer teruggekomen was voor en tijdens mn zwangerschap altijd al een lekkere eter dus nu toch wel weer. ;)

13. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    Ik heb dat ook gehad, geen eetlust.Maar voelde me sowieso niet okey.Ander verhaal>>langggg verhaal hahaha...
    Moest gewoon kokken van een boterham of van warm eten.En fruit blegh!

Deel Deze Pagina