Stuit of niet? 35 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lula, 23 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lula

Lula Lid

24 aug 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat hij nog steeds in stuit ligt Liz! Al controle van de gyn gehad en advies? Als hij bij mij te laat nog of weer in stuit ligt dan wil ik wel een versie laten uitvoeren.

Ik ben vandaag bij de vk geweest en ze denken bijna zeker dat hij in hoofdligging ligt en dat denk ik zelf ook. Gelukkig heb ik meteen een doorverwijzing gekregen voor een liggingsecho omdat ik er steeds zo onzeker over ben. Vrijdag weet ik het iig zeker hoe hij ligt.

Leuk gegeven Bloembloem, over het kontje dat naar je hand draait want dat heb ik nu absoluut! Hij gooit echt zn kontje tegen mijn buikwand aan en duwt hem er zowat doorheen als ik mijn hand er op leg haha :D En ik voel ook duidelijk dat zijn kontje in de rug doorloopt dus ben ik er vrijwel zeker van dat hij nu goed ligt. Maar of dat zo blijft is natuurlijk afwachten omdat hij blijkbaar nog genoeg ruimte heeft om een draai te maken.

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn dochter lag in stuit tot 36 weken. Ik had een extra afspraak om een evt draaipoging te bespreken, de vk maakte voor de zekerheid een echo en ze bleek ineens goed te liggen! Helaas bleef ze eigenwijs zweven, pas bij de afspraak bij 40+1 was ze ingedaald. (Mijn dochter is trouwens nog steeds eigenwijs! :p)
    Mijn zoon is bij 33-34 weken gedraaid, lag tot die tijd ook in stuit. Ik heb gewoon 2 kinderen die ervan houden om mij te plagen! ;)

Ik kan wel zeggen dat je je niet druk hoeft te maken, maar daar heb je ook niets aan! Probeer het een beetje los te laten en te genieten van die ronde buik! :)

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Morgen weer afspraak met de gyn maar dan voor toch een draaipoging....vandaag concludeerde ze dat ik genoeg vruchtwater heb...soepele buik en hij ligt niet vast dus is er een grote kans dat een versie lukt. Ik laat de kans niet voorbij gaan...maar vind het wel spannend...

4. Lula

Lula Lid

24 aug 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes met de versie! Zou het ook super spannend vinden, niks geks aan.

5. Lula

Lula Lid

24 aug 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat zweven en niet indalen vind ik ook maar spannend. Ik moet zeggen dat ik nu wel heel goed verschil stuit en hoofdligging kan voelen dus daar kan ik op anticiperen. Hopelijk kan ik het een beetje loslaten en vooral nog ff genieten de laatste weken :) het gaat ineens toch ook wel snel ondanks dat ik er ook naar uitkijk mn zoon te ontmoeten.

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik heb de versie gehad hoor! Hele aparte ervaring... Mijn vriend kreeg tranen in zijn ogen omdat ie 't een mooi gezicht vond hihihi... Ik werd eerst heel goed ingelicht alles werd goed uitgelegd...
    En toen gingen ze het doen... Best zenuwachtig natuurlijk... Maar gewoon goed naar de gynaecologen luisteren... Goed op je ademhaling letten... En het was binnen een minuut gepiept en de pijn viel me echt reuze mee! Het was geen fijn gevoel maar tja het was zo kort..
    Het is gewoon een harde massage in je buik en daardoor een beetje lastig ademhalen... Maar ik keek gewoon naar 1 punt en bleef op mijn diepe ademhaling letten... Ik zou 't zo weer doen...
    Nu hopen dat onze eigenwijze knul zo blijft liggen en inhaalt en daar heb ik ook tips over gekregen... Houding tips.
    Indien mogelijk zou ik iedereen echt de uitwendige versie adviseren ipv bijvoorbeeld een keizersnede... Het is goed dat het er is een keizersnede maar ik zou 't niet als eerste optie kiezen. Grappig dat ik eergisteren nog absoluut geen versie wilde en nu totaal omgedraaid letterlijk en figuurlijk haha

7. Lula

Lula Lid

24 aug 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk om te lezen dat je een goede ervaring met de versie had! Logisch dat je zenuwachtig was, dat zou ik ook zijn :) Wat voor tips heb je voor houding gekregen? Zijn dat echt tips om hem in hoofdligging te houden? Ik weet morgen dmv de echo of hij in hoofdligging ligt, ik verwacht het wel maar dan is het nog steeds afwachten of hij zo blijft.. dus die tips over houding zijn altijd welkom ;)

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Zoveel mogelijk in kleermakerszit zitten.. Daardoor zit je niet super rechtop maar wat ontspannen voorover en dan duw je hem met je lichaam onbewust naar beneden en daalt dan sneller in.
    En op je zij slapen waar je babies ruggetje ligt.. Zodat je hem niet de kans geeft om re draaien... Succes morgen!

9. Lula

Lula Lid

24 aug 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de echo gehad en baby lag idd mooi met hoofd naar beneden. Helaas nog niet ver genoeg ingedaald dus er blijft een kans op draaien aanwezig. Blijf het iig goed in de gaten houden hoe hij ligt, kan nu het verschil goed voelen.

Deel Deze Pagina