Auw mijn rug

Discussion in 'Zwangerschap' started by sandramarije, Jul 1, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sandramarije

sandramarije Bekend lid

Jan 17, 2013
    665
    1
    18
    Vandaag ben ik 20 weken zwanger en ik werk in een verpleeghuis.
    Ik heb de laatste dagen ineens veel last van mijn onderrug.
    Als ik savonds gewerkt heb, dan ga ik mijn mijn naar huis en kan ik bijna niet meer lopen van ellende.
    Week geleden had ik er weinig last van, maar nu.... Pfffff
    Ook voelt mijn buik beurs en pijnlijk aan..
    Herkenbaar?

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Het groeit steeds meer meer druk op bekken dus kan ja! Werkzaamheden gaan aanpassen is belangrijkste

3. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Ik ben bang dat het dan fysiek te belastend wordt!!

Ik
    Had rond de 20-25 weken ook enorm last van m'n rug. Was toen ook veel aan het klussen in huis plus tilde m'n oudste nog geregeld. Was echt bang dat ik de rest van de zwangerschap rugpijn zou houden, maar met rust ging het over en sindsdien niet meer zwaar gaan tillen en geen last meer gehad!

Zou het dus echt rustig aan gaan doen!

4. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Bij mijn vorige zs heb ik dat ook gehad. Ik werkte ook in de verpleging en kreeg destijds ook rugpijn. Toen i.o.m. teamleider besloten niet meer zwaar te tillen (dat doe je toch al snel in de zorg). Ik kon een wat zwaardere patient namelijk ook niet meer op haar zij krijgen (zelfs niet met schuifmatje) omdat het dan direct zeer ging doen.

Hierna ging het beter. Ik zou dus eerst een kijken wat je allemaal doet aan werkzaamheden en waar het aan kan liggen en een gesprek aangaan met je teamleider

5. woef78

woef78 Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,170
    0
    0
    Zou naar fysio gaan..doet mij goed in ieder geval.

6. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

Jul 1, 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat het bekken gerelateerd is..
    Toen ik me meldde bij de fysiotherapeut dacht hij meteen aan de onderrug, alleen heb ik juist last van mijn bovenrug ;)
    heeft te maken met een groeiende en zwaarder wordende baarmoeder (die bij mij dan last geeft aan de ribben).
    Fysiotherapie kan zeker goed helpen is mijn ervaring.

Share This Page