Felle steken in onderbuik: wat is dit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by masu, Mar 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Hey meiden,

Ik ga hier toch maar een topic van maken om te kijken of er iemand is die dit misschien herkend.
    Vandaag ben ik precies 28 weken zwanger (banner klopt niet volgens mij). Gisteren liep ik een stukje van de auto naar de ikea (niet heel ver). Van het een op het andere moment schoot er een hele harde steek door m'n buik. Het was heel duidelijk op 1 plek te voelen en dat kon ik ook precies aanwijzen.
    Het was in het onderste deel van mijn buik en dan aan de rechterkant.
    Niet heel laag dus, zeker niet in de buurt van de liezen.

Van de ene kant denk ik dat het misschien bandenpijn kan zijn, maar dat moet dan toch komen van een onverwachte beweging o.i.d? En bandenpijn voel je toch heel laag? Ik voel dit namelijk niet zo laag.

Zodra we binnen waren ben ik op een bank gaan zitten en toen was de pijn ook meteen weg. Ik vond 't zo vreemd!
    's Avonds heb ik het ook nog 2 keer gehad, ook toen was ik weer aan 't wandelen.
    Zou ik dan toch teveel hebben gedaan, vraag ik me dan af?
    Ik moet dinsdag weer naar de gynaecoloog, dus dan ga ik het haar ook meteen vragen, maar misschien dat hier iemand is die het herkend en me dus al eerder gerust kan stellen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes
    Masu

2. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    up!

3. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

Apr 17, 2009
    490
    0
    16
    Volgens mij kan het wel bandenpijn zijn, dat hoeft toch niet zo laag te zitten? Of een steek in je darm of blaas? Ik heb zelf ook wel regelmatig steken in mijn buik. Maar had dit voor mijn zwangerschap ook al, dus ik maak me er niet erg druk om. Als het vaker komt zou ik het even vragen. Maar ik denk niet dat je je er druk om hoeft te maken.

4. krabbeke

krabbeke Actief lid

Jun 30, 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik herken het wel. Het voelt niet zoals bandenpijn maar inderdaad een felle steek onderin je buik. Ik heb het ook soms, niet alleen als ik loop ofzo maar ook wel eens als ik op bed lig. Ik zou niet weten waar het vandaan komt maar ik maak me er niet zo heel druk om. Al ben ik wel benieuwd wat jou verloskundige erover zegt.

5. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat herken ik wel. Heb het toevallig gisterenavond gehad. Ook rechts in mijn buik. Een hele felle steek. Deed heel pijn. Volgens mij zijn dat banden.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ga mee met mijn voorgangers
    Ik heb het al meerdere keren gehad, ook als ik een beetje draai op de bank, dan pring ik er ook binnen een sec af door de pijn, niet leuk.

Mocht het te vaak gebeuren en je hebt veel pijn kan je altijd ff de VK bellen!

7. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties! Dinsdag ga ik naar de gynaecoloog en dan zal ik het eens navragen.

Groetjes
    Masu

8. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    hey meissie, ik heb dat ook dat probleem, en maak me er eigenlijk echt ongerust over, het zijn sinds gisterenmiddag in onregelmatige afstanden (ook vannacht) felle steken in de linker onderkant van mijn buik, net alsof er een mes inzit... dat wisselt af met dompe pijn maar is dus allesbehalve leuk... ben er enkele keren van wakker geworden snachts...
    wat heeft je gyn of vk gezegd?

9. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Hoi nachtzon,

Ze kon er zo direct geen verklaring voor geven, maar gaf wel aan dat het normaal was tijdens de zwangerschap. Alles groeit, alles rekt op en dat geeft nou eenmaal pijn.
    Ik merk dat ik het voornamelijk heb als ik te actief ben geweest.
    Dat is echt ff wennen, want ik hoef maar een klein stukje te wandelen en dan kan ik daar ineens last van krijgen. Door dan ff heel rustig aan te doen ebt het vaak wel weer weg. Sinds ik dat doe gaat het een heel stuk beter en heb ik er minder snel last van.

Misschien dat dat bij jou ook helpt? In ieder geval schijnt 't niks te zijn om je zorgen over te maken (das dan altijd fijn om te horen). :D

10. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    idd het is al veel als je je geen zorgen moet maken... het probleem is dus wel dat ik die steken ook heb als ik niets doe, dus gewoon in de zetel zit... maar denk idd dat het "rekpijnen" zijn... we zien wel en anders vraag ik de gyn wel ff dinsdag :)

nheb ook gelezen dat als het beebje indaalt het ook voor pijn kan zorgen... moet zeggen dat ik zelf vaak in mn vagina het gevoel heb alsof alles bont en blauw staat, dus kan het effectief wel iets dergelijks zijn...

normaalgezien doet onze gyn geen vaginale onderzoekingen, maar toch zal ik hem vragen of hij het aub toch zou willen doen, aangezien ik echt af en toe het gevoel heb alsof ik reeds ontsluiting heb of zo...

Share This Page