hallo verloskundige ik heb pds en na een tijd van medicijen slikken ben ik voor ik zwanger raakte eindelijk zonder medijcijnen door gewoonweg beter letten op je eten maar voornamelijk letten op e-nummers en wat meer biologisch. dus de medicijnen konden de deur uit en einge wat ik nam was movicolon eens in de 2 dagen om ontlasting wat normaal te houden. Nu ik zwanger ben ben ik terug bij af, ik verga van de pijn,slik me suf aan molletjes,opgeblazen, ontlasting blijft hangen, etc, etc..... movicolon werkt super maar mag niet tijdens zwschap. Heb nu van ha lactulose gekregen maar ook geen succes, mierenzoet waar ik misselijk van word en zorgt voor acute buikkrampen waardoor ik moet rennen naar de wc. kan ik de movicolon gewoon gebruiken of ander alternatief wat zelfde werkt? hoe vaak mag je een parcetamol als je zwanger? dat hele pds heeft dat gevolgen voor zwschap/baby?
Hoihoi, je darmen liggen tegen je baarmoeder aan, door de groei van de baarmoeder worden je darmen omhoog geduwd en daardoor nog meer geprikkeld. Ontzettend vervelend! Lijnzaadoliecapsules zijn het proberen waard! En anders importal. We zien vaak dat in de loop van de zwangerschap de klachten minder worden.... ik hoop het voor je! Je mag 6 molletjes per 24uur. Imke
hoi bedankt voor de reactie. lijnzaad neem ik al, wat is importal?iets als movicolon ik hoor het graag gr aline