Vertel! Ons zoontje is nu bijna 2 weken oud en voel me nu een stuk beter als toen met ons oudste zoontje. Ik heb toen ook vrijwel geen rust kunnen nemen ivm dat hij 12 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen en ik dus iedere dag op en neer reed. Nu heb ik sommige middagen al kunnen slapen en sowieso mijn kraamtijd in bed doorgebracht. Daardoor ben ik nu veel sneller fit denk ik.
Tis nu 8 weken geleden en nog steeds niet helemaal.. ben super moe en de wond staat nog een stukkie open.. wel een ks gehad.!
Ik was geknipt en die wonde deed wel pijn maar ik kon en deed alles. Iets langzamer en soms met een pijnlijk gezicht maar ik wilde geen hulp en zette gewoon door. Ook werd hij opgenomen op de IC en dan moet je wel, of je nu wel of niet wil, alles voor je zoontje. Ik heb de eerste 2 weken denk ik meer kilometers gewandeld dan in de 9 maanden zwangerschap waarbij ik me ook altijd goed heb gevoeld. (Groot ziekenhuis) Paracetamol in de mik en gaan Maar adrenaline speelt ook een grote rol, ik sliep 5u per nacht maar was helemaal wakker
Hier nu vooral vreselijk moe. Helemaal als ik weg ben geweest of stukje heb gewandeld bijvoorbeeld. Kraamweek plus nog een week volledig in bed door gebracht. 2 weken dus. Dit kwam door heftige bevalling en de knip en ook borstontsteking na mijn kraamweek. Daarna krabbelde ik heel langzaam op. Nu gaat het gelukkig wat beter, maar nog niet fit genoeg om bijvoorbeeld te werken. Gelukkig heb ik nog even verlof!
Bij de eerste 3 weken, ik ben toen iets ingescheurd en had het gevoel dat de pruim tot op de enkels hing zon beurs gevoel had ik Ook enorm last van aambeien na de bevalling waardoor ik bijna niet kon zitten bloeden was met 6 weken over Bij de tweede nergens last van, na 3 weken was het bloeden ook over Bij de derde ook nergens last van, na een week was het bloeden Zo minimaal dat een inleg kruisje voldoende was en na 2 weken bloedde ik helemaal niet meer
Wel knip gehad en daardoor vaak beurs gevoel van onder maar was heel snel weer op de been. Wel in middag gerust maar het ise allemaal erg meegevallen.
Zoontje is ruim 7 weken en nog steeds niet hersteld helaas. Maar laatste weken van de zwangerschap in een rolstoel gezeten vanwege BI en tijdens de bevalling een knip en scheur. Ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat ik weer helemaal de oude ben. Maar een prachtig zoontje dus het is de moeite waard natuurlijk
Ik liep na 4 dagen al weer naar de winkels. Toen nog wel wat snel moe maar ging verder prima Had een rotbevalling en hij is uiteindelijk met vacuum en flinke knip geboren. Het herstel viel mij reuze mee, had ik niet verwacht.
Hier gescheurd en voelde me na een week of 10 pas weer echt goed. De hechtingen hebben flink pijn gedaan en had een flamoes die 5x zo dik was als normaal Ook het gevoel dat er een bal tussen me benen hing, waardoor ik de eerste weken maar weinig kon lopen. Maar nu voel ik me prima!!
Bij de eerste vond ik het herstel al vrij snel gaan, maar merkte nu wel het verschil ten opzichte van de vorige keer. De eerste keer een flinke knip gehad en veel bloed verloren, bijna 2 liter. Na een week eigenlijk wel weer mobiel genoeg om de deur uit te gaan enzo. Dit keer minder bloed verloren, en een klein knipje gehad. En voelde me eigenlijk al meteen weer goed. Knip totaal geen last van gehad. De tweede keer wel al van te voren een infuus gekregen en meteen na de bevalling hielden ze het bloedverlies goed in de gaten. Heb ruim een dag nog een infuus gehad, en mijn HB was nu ook veel hoger bij ontslag dan de eerste keer. En dat merkte ik nu wel.
2 weken zoiets, toen heb ik mijn 1e uitstapje weer gemaakt. Ik was wat ingescheurd. Wel lang moe geweest, zeker 2 maanden! Vloeien was na 8 weken weg.
Ik heb een prima bevalling gehad, nergens last van gehad verder behalve naweeën. Op dag 8 was ik alweer aan het stofzuigen en dweilen en de andere reutemeteut.
Opzich ging het herstel best voorspoedig, mijn knip genas goed, maar mn conditie was natuurlijk hopeloos. Toen ik stopte met bv met 2 maanden ging het daarna eigenlijk een stuk sneller.. Het vergde zoveel energie. Ik had last van bi maar gelukkig na de bevalling bijna geen last meer gehad. Moest wel opletten en rustig starten met sporten maar voor de rest heb ik echt een fijne herstelperiode gehad!
Ben nog steeds herstellende haha, heb me nooit meer zoals voor Sylvano gevoeld. Maar lichamelijk herstel was na 8 weken denk ik. Hoop door nu echt rust te pakken in kraamtijd er sneller bovenop ben!
Gisternacht bevallen en voel me tamelijk goed. 2u na de bevalling stond ik al in den douche. Maar voelde me toen waarschijnlijk nog goed door de adrenaline (?) denk ik ofzo. Was pas later dat ik serieus pijn kreeg vanonderen door de knip (zit dik en blauw) en nu nog moet ik opletten bij rechtstaan door dat ik zou flauwvallen. Hopelijk ben ik snel herstelt.
Heeey Jusi, gefeliciteerd met je zoontje! Fijn dat hij er is! Bevalling goed gegaan? Mijn zoontje is nu 10 dagen 'oud'. Ik moet zeggen dat ik na mijn keizersnede sneller op de been was dan nu. Ik heb een goede bevalling gehad, supersnel ook, maar ben wel aardig wat bloed verloren (bijna 1,5 liter). Door dit bloedverlies ben ik erg 'out of energy' geweest en ook duizelig en flauwvallerig. De eerste 4 tot 5 dagen heb ik voornamelijk op bed gelegen; ik had ook een strenge kraamverzorgster die me daar hield Door het bloedverlies kwam de borstvoeding ook pas veel later op gang. Verder erg last gehad van mijn darmen en stuitje. Herkent iemand dit? Heb echt pijnscheuten in mijn stuitje gehad, vooral bij het wisselen van positie. Het wordt inmiddels langzaam beter, maar het is nog niet als vanouds. Ik heb het nog niet aangedurfd om tussen mijn benen te kijken...heb 2 hechtinkjes, dus valt enorm mee, maar de boel voelt nog erg gezwollen in ieder geval...
3 snelle bevallingen gehad met weinig problemen, iets gescheurd, paar hechtingen. Was alle 3 de keren ongeveer na de kraamweek weer gewoon op de been, huishouden, winkels, e.d. Na 2 wkn grotere uitstapjes (uurtje in auto, op visite e.d.). Heb wel nog 2-3 maanden last gehouden van rugpijn, de overbelasting van zwangerschap was niet meteen weer hersteld... En de 3e zwangerschap heb ik hyperemesis gravidarum gehad en dus 9 maanden plat gelegen, ik merkte dus echt wel dat ik conditie van niks had (qua traplopen, stukken wandelen, fietsen). Dat heb ik echt weer een beetje (rustig) moeten opbouwen. Ik was snel moe en buiten adem en ook spieren/gewrichten waren niet meer zo veel gewend ...