Ervaringen epi no

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loraintje, 25 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loraintje

    Loraintje Actief lid

    23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    hey meiden..
    Mijn bevalling van ons eerste kindje komt nu erg dichtbij en heb er onwijs veel zin in.
    Ik heb mij laten vertellen door de vk dat vrouwen die vanaf de 37e week oefenen met de epi no zelfverzekerder zijn omtrend het persen en minder kans hebben om uit te scheuren of een knip. Nu ben ik erg benieuwd of er dames hier zijn die ervaringen hebben hiermee.

    Liefs
     
  2. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Ik heb hem bij onze eerste gebruikt en heb 55 min moeten persen. Maar zonder kleerscheuren er vanaf gekomen. Ik weet natuurlijk niet of dat daardoor komt, maar vond het wel prima. Na de bevalling gebruikt voor bekkenbodemspieren training.

    Overigens bij de tweede en derde niet gebruikt omdat het allemaal vlot en soepel verliep bij de eerste en ik het niet nodig vond om nogmaals te doen.
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  3. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Hier ook bij de eerste gebruikt, zeven minuten geperst en geen schade of ingrepen. Ben met 'oefenen' nooit helemaal tot het einde gekomen overigens.
     
  4. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.688
    569
    113
    Gelderland
    Geen epi no gebruikt, maar met olie van Weleda gesmeerd vanaf 34 weken, wat hetzelfde effect zou hebben. Persen ging top, maar hartslag daalde plotseling, verloskundige nam geen risico en dus een enorme knip. Een prachtig meisje op mijn buik, maar even later besefte ik me wel.... voor niks gesmeerd
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  5. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Perineummassage ben ik meer fan van.
    Persen en uitscheuren kan je heel goed voorkomen met warme compressen en badbevalling. Ook is op je rug bevallen niet de ideale houding.
     

Deel Deze Pagina