Herstel 1e keizersnede erg moeizaam...de volgende keer ook?

Discussion in 'De bevalling' started by Angel78, Jun 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Mijn herstel na mijn KS was erg moeizaam en ging niet zo goed.....zou dat bij de 2e keer (als dat zou moeten) ook zo zijn??
    Of is daar niets over te zeggen?

2. miran336

miran336 Fanatiek lid

Ik heb na mijn eerste keizersnede ook een lange herstelperiode nodig gehad. Ik denk dat ik zo'n 9 dagen op bed heb gelegen en weinig kon, nog erg wankel op de benen enzo. Maar die keizersnede kwam na 26 uur weeën en 8cm ontsluiting. Ik ben denk ik in totaal wel 4 maanden onderweg geweest voordat ik me weer helemaal de oude voelde.

Tijdens mijn 2e zwangerschap zag ik er erg tegenop dat het weer zo zou lopen. We hebben in week 37 met de gyn besloten dat we een keizersnede zouden plannen (omdat de beeb weer groot leek te worden). Toen was het dus gepland, goede nachtrust gehad vooraf en stond ik op dag 3 of 4 alweer zelf te douchen in het ziekenhuis. Binnen de 2 weken ben ik al even met mijn zus naar de prenatal geweest om leuke kleertjes te kopen, toen voelde ik me dus al een stuk beter.

Mijn ervaring is dus dat ik na de geplande keizersnede sneller op de been was.

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zelfde ervaring hier...

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    goed om te lezen. Misschien nu weer een kz, 1e keer was herstel ook langzaam.

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Is er al gezegd dat je een 2e KS krijgt?

6. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Nee is niet gezegd en ik wil het ook liever niet, maar beebje is gaan dwarsliggen, donderdag draaipoging, alst niet lukt dan KS...
    Mijn 1e KS was een geplande maar erg veel problemen mee gehad..

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Aha! Dan hoop ik dat draaien gaat lukken!

8. 078mama

078mama Niet meer actief

Eerste was een drama! Baarmoederontsteking, naweeën en hee zwak. Bij de tweede deed ik na drie dagen de deur zelf open voor het bezoek. Het kan dus een hele andere ervaring zijn.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,177
    35,849
    113
    Mijn eerste ks was ook een drama, heel veel bloedverlies ook en zeker 10 dagen op bed gelegen. De tweede keer (wel weer een spoed), was ik na 2 dagen alweer thuis en liep ik na een dag of 4 alweer een beetje rond.

Dus, nee, het hoeft niet perse weer moeizaam te gaan hoor!
    Binnenkort de 3e ks, ben benieuwd hoe het deze keer gaat.

10. Maki

Maki Lid

Jun 28, 2007
    41
    0
    0
    fulltime moeder
    Nijkerk
    Suus ik krijg ook een 3e ks. Ben benieuwd naar de ervaring bij een 3e, aangezien we dezelfde ervaring hebben met de 1e en 2e.

als ik denk aan mijn herstel van de 1e ks, kan ik alleen maar zeggen PIJN!!!!, kon bijna niet praten van de pijn, en lag alleen maar op bed. Elke beweging deed zeer, plassen, lopen, liggen noem maar op. Vorig jaar weer een ks gehad, en ik zag er zo tegenop, ik dacht daar gaan we weer, maar onze dochter is op zaterdagavond om 22.00 uur met een spoed ks geboren, en maandagmorgen stond ik al te douchen, nou ja staan, ik kon tenminste beter staan dan bij de 1e ks. Ik weet wel dat de verpleegkundige tegen me zei dat je minder pijn hebt na een 2e ks, en dat je dan ook teveel kan gaan doen na een ks, dus goed je rust nemen en heb er ook spijt van dat ik thuis veel op de bank zat bij de gasten. Ik had echt in bed moeten blijven. Nu 19 weken zwanger van de 3e, en ook dit keer een ks in november. Ben erg benieuwd hoe ik ga herstellen, maar denk dat ik er wel goed uit ga komen.

Share This Page