Dank je wel. Nu hoop ik echt dat ik slaag, maar ga me niet onnodig druk maken. Daar krijg je alleen maar harde buiken van. Ik denk inderdaad ook dat ze eerder komt dan de 40 weken. Liefs, Duveldraakje
Hallo allemaal! Heb geen idee of het hier al genoemd is, maar er zijn ook goede resultaten behaald bij moxa-therapie. Soort accupunctuur die je zelf thuis kunt doen. (zie www.stuitligging.nl) Ik heb dit zelf ook gedaan want onze meid lag tot 36 weken in een onvolkomen stuit en is de dag voor we naar de gyneacoloog gingen toch nog spontaan gedraaid! Ik wilde eerst niets weten van die moxa-therapie (ben niet zo van de alternatieve geneeswijze) maar ben zo blij dat we dit toch gedaan hebben. Heb een super thuisbevalling gehad!
Ik zit even met een vraag. Daarnet was ik bij mn fysio en die zag heel duidelijk dat ons meisje al ingedaald is. Das ook niet zo gek dat hij het verschil goed ziet, aangezien ik 1 keer per week fysio heb. Ik had zelf ook al het idee dat mn buik lager zit dan gisteren. Maar nu mn vraag, is een draaipoging wel mogelijk als ze al is ingedaald? Ik bedoel als ze vastligt met dr billen lijkt t mij niet echt makkelijk om dan nog te draaien. Liefs, Duveldraakje
@Duveldraakje: toen ik voor de 2e draaipoging ging vorige week, was ukkie ook al ingedaald. Ze wippen het kontje dan eerst omhoog en draaien alsnog. Dus meestal is dit geen probleem. @paprika, hm, moxatherapie, nooit van gehoord; zal eens op de website kijken.
Maar lag "ukkie" dan al vast of nog niet? Of gebeurt dit pas later dat ze vast gaat liggen? Liefs, Duveldraakje
ik denk dat hij niet helemaal vast lag, maar volgens mij is dat als ze in stuit liggen ook minder snel dan in hoofdligging. Als hij echt muurvast zit, ja dan valt er niks meer te draaien. Maar vergis je niet in de kracht die de gyn gebruikt, ik was daar ergens boven mn schaambotje toch echt blauw de volgende dag...
Oke dan, dan weet ik ongeveer wat me te wachten staat maandag . Dank je voor je snelle antwoord! Liefs, Duveldraakje
Bij de draaipoging van Vince was hij ook al ongedaald en idd wippen ze zijn kontje er een beetje uit.Cimbomlu heeft denk ik wel gelijk volgens mij liggen ze bij hoofd ligging sneller klem dan met een stuit.Ik had trouwens na de draaipogingen ook 2 knotsen van blauwe plekken stond er echt versteld van met hoeveel geweld dat eigenlijk gepaard gaat.Ik denk wel dat dat voor ieder persoon verschillend is dan denk ik aan lichaamsbouw en de groote van de beeb.Vince lag echt muur vasr hij is een keer tot de helft gedraaid maar zo gauw de gyn hem los liet schoot hij weer terug Liefs,Claudia
Mijn kleine meid lag ook al bijna volledig ingedaald met der kontje en is toch nog (spontaan) gedraaid, dus zegt ook niet alles.
Oke ik ben nu tenminste een beetje gerustgesteld. Was al bang dat de draaipoging nu niet zou kunnen, maar idd kan het denk ik toch nog wel. We gaan er gewoon voor maandag, als ze zich tenminste niet eerder meldt. Liefs, Duveldraakje
Dank jullie wel voor jullie leuke reacties! Idd Sam heeft nu haar babt vast en zeker in handen! Heerlijk, hoop dat alles goed gegaan is. Blauwe plekken van de draaipogingen? Jees! En ze zeggen maar dat ze het met gepaste kracht doen...sure! Ik mag morgen weer terug naar de vk, als hun zeggen dat mijn meid is ingedaald en vastligt eis ik een echo om zeker te weten dat ze goed ligt. Ze is me net even te vaak gedraaid!
Was net nog bij de VK, om afscheid te nemen, zeg maar, omdat ik nu bij de gyn blijf verder. Zij vertelde dat ze tegenwoordig liever hebben dat je de stuitbevalling vaginaal begint, en als het niet vordert, ze alsnog een KS doen. Het blijkt namelijk dat als moeders direct een KS hebben gehad, ze meer risico's lopen tijdens een volgende zwangerschap/bevalling . Nouja, we wachten eerst maar de echo af volgende week.
Grotere kans dat de plek waar het litteken zit in de baarmoeder openscheurt bij de volgende bevalling Het blijven natuurlijk allemaal kleine kansen, maar toch. Een aantal jaar geleden deden ze eigenlijk standaard een ks bij stuitligging, maar omdat deze complicatie toen vaker gezien werd, zijn ze er weer op teruggekomen. - zucht -
Nou ik meld me hier dan toch weer aan als stuitekindje mamma... T is ongelooflijk...maandag met 36, 3 weken lag ons meisje toch weer goed... Vandaag blijkt dat ze wederom terug naar stuit is gegaan! Mijn lijf fungeert als draaimolen! lol. Concreet is er nu de afspraak gemaakt dat ik tot de 25ste bij de vk blijf, mochten de weeen beginnen of de vliezen breken moet ik haar bellen en dan moet ik per ambulance naar t ziekenhuis gebracht... De 25ste gaan we voor de laatste echo naar de gyna. Heb haar net aan de tel gehad en als ik t goed begreep gaan ze kijken hoe ze ervoor ligt dan en in hoever ze is ingedaald. Als ze goed ligt en goed vast ligt ook doen ze niks, dacht ik. Mocht ze stuit liggen in een gunstige positie en nog ruimte hebben dan gaan ze haar draaien om vervolgens direct de vliezen te breken zodat de bevalling op gang komt, als de vliezen zijn gebroken kan ze in elk geval niet meer terug. Ligt ze stuit in een ongunstige positie of te ver ingedaald zodat er niet gedraaid kan worden of mevrouw laat zich niet meer draaien, dan gaan ze datum prikken voor de ks... Spannend dus!
Nou zeg, je hebt echt een dwarsliggertje. Ik hoop voor je dat ze alsnog bijdraait en dat je toch een gewone bevalling krijgt. Liefs, Duveldraakje
Hihi, je weet het nooit met deze dame! Maar ik denk dat ze later op de kermis niet meer uit de draaimolen is te slaan! Suc6, en we horen van je!
@Ninetje,Die meid van jouw heeft nu al een duidelijk karaktertje ga toch nog voor je duimen dat ze goed draait. @Cimbomlu,Mijn nicht heeft van de eerste een ks gehad en van de 2e is ze gewoon vaginaal bevallen wel in het ziekenhuis.Ze is nu zwanger van de 3e nu maar afwachten hoe ze van deze bevalt in ider geval moet ze in het ziekenhuis bevallen ivm die extra risico's. Liefs,Claudia
hi ninetje Nou inderdaad spannend hoor meid, ga voor je duimen dat het zo mag lopen als dat jij het je wenst........... MAar je meissie laat nu al weten dat ze een eigen willetje heeft, haha..... Twinny
Ik heb een stuitbevalling gehad! Valt niets voor te bereiden! Als ik geen suiker zou hebben gehad, zou ik dezelfde dag naar huis hebben gemogen. Prima te doen!