Hallo Dames! Daar ben ik hoor! Heeft natuurlijk even een paar dagen geduurt maar kon nu even een momentje vinden om achter de computer te kruipen. Afgelopen maandag de keizersnee, en om 10.05 uur is mijn prachtige dochter Nikita geboren! Ik ben zooo trots, ze is zooo mooi, vinnut echt een snoepie, ben helemaal in love. Ze heeft heel veel haar, zwart en lijkt een beetje op een mooi gepoetst appeltje Ze woog 3870 gram. Dus best flink zoals ze verwacht hadden (voor 8 dagen te vroeg). Als ik me wat beter voel, ga ik zeker een foto in m'n album zetten. Oke, dan nu de keizersnee. Hoe was dat... Ik was toch wel wat nerveus vooral omdat je niet weet wat je moet verwachten. Nou, ik kan je dus zeggen, alles wat je verwacht is het dan uiteindelijk niet. Ruggenprik viel me 1000% mee. Niks van gevoeld, gewoon goed luisteren naar de aanwijzingen, bolle rug maken, en stil zitten. Het gevoel ervan is wel heel raar, niet echt verlamming maar meer branderig koud/warm gevoel. Hierna de operatie, die duurde nog geen 20 min. Dit is heel spannend, je weet dan dat het elk moment zover kan zijn. Hierna ging mijn vriend met Nikita (afkorting: Nika) naar de afdeling en werd ik gehecht. Dit vond ik het verschrikkelijkste moment. In je idee uren, maar duurde ong. half uur. Je krijgt over je hele lijf de bibbers. Daarna nog een half uurtje in verkoever kamer. Ook niet leuk, want je wilt gewoon naar je kindje. Dit was allemaal maandag ochtend, en s'avonds in het zk draaide ik al van mijn ene zij naar de andere, de verpleging stond ervan te kijken, die hadden nog nooit iemand meegemaakt die op de zelfde dag van operatie al draaide! Ze vertelde me toen al dat ik misschien al heel snel naar huis mocht. En dat was zo. Gisteren, woensdagochtend, ontslagen en was ik thuis. Oke, ik zit nu wel achter de computer, maar ik verdwijn wel weer heel gauw naar mijn bedje hoor. Je hebt toch een flinke operatie achter de rug. Je kan verder ook echt niks, als even gauw een douche, en een stukje lopen. Nu ben ik nog wel iemand die gauw denkt alles weer te kunnen, maar daar moet ik erg voor oppassen, wordt ook veel terug gefloten door partner en kraamhulp. Maar ik wilde jullie even laten weten hoe en wat, als ik ook de berichtjes terug lees, vind ik het erg lief van jullie dat er zo aan me gedacht werd. Ik ga nu weer gauw m'n bedje in, hopelijk tot snel allemaal xxxx
hoi sammie Van harte gefeliciteerd met je dochtertje.......... Fijn dat je alweer thuis bent en alles zo voorspoedig gelopen is. Geniet maar lekker van de zorgen van je kraamhulp en partner en tuttel maar lekker met Nika........ twinny
Sammie & mannetje: proficiat met de geboorte van jullie appeltje! hihihi! Ik vind het zo schattig, dat je haar een gepoetst appeltje noemt. Maar Nikita/Nika is een hele leuke, vlotte naam! Ik heb echt aan je gedacht en ben blij dat het allemaal zo goed is gegaan! We zijn trots op je! Enne, advies van iemand die heel veel advies krijgt, maar er zelf nog geen ervaring mee heeft: doe echt heel rustig aan de eerste week!
Sammie en familie van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Nikita!Wat heerlijk dat de ks je erg meeviel.Ga lekker genieten van je kraamweek en jullie kindje. Liefs,Claudai
Sammmie van harte gefeliciteerd met julie dochtertje Nikita. Geniet er lekker van en rust goed uit. Nu is de kraamhulp er nog straks niet meer. Maak daar goed gebruik van! Liefs, Duveldraakje
Sammie; Van harte gefeliciteerd met je dochter. Ik vond het ook allemaal meevallen. Mijn verhaal staat bij de geboorte verhalen. Ik werd en wordt ook terug gefloten. door de kv en mijn man. Liefs Nathasja
@Duveldraakje: Ik wilde je suc6 wensen met de draaipoging a.s. maandag! Geen zorgen, als kleintje draait, is dat prachtig, en als kleintje niet draait, dan heb je in ieder geval je best gedaan! @Ninetje: Ik ben benieuwd of je meiske ondertussen alweer omgekukeld is! Ik duim met je mee! [-o<
Dank je wel! Het was bijna niet meer nodig. Ben gisteren met weeen opgenomen in het ziekenhuis. Denk dat ik wel 4 keer aan de CTG heb gelegen en een aantal inwendige onderzoeken gehad. Ook hebben ze gevoeld of ik ontsluiting had. Dit was niet het geval, maar mn baarmoedermond was wel verweekt. Ik ben nu gelukkig weer thuis, moest een nachtje blijven ter observatie. Ik heb gisteravond wel een spuit gehad om beter te kunnen slapen, ik slaap al nachten slecht, de spuit heeft in die zin geholpen dat ik wel vaster heb geslapen, maar toch werd ik geregeld wakker. Dus nu gaan we voor aankomende maandag. Hopelijk kan ze nog gedraaid worden. Liefs, Duveldraakje
Hou er dan wel rekening mee dat de bevalling in gang gezet kan worden door dat "gedoe" maandag. De dag na mijn 2e draaipoging heb ik echt een heel onrustige buik (en nacht) gehad. Dus, koffertje en fototoestel mee!
Alles ligt al klaar. De tassen liggen al in de auto en de maxicosi ook. Nu moet ik gewoon rust houden en hopelijk wordt ze pas woensdag geboren dan, anders mag ze nog niet mee naar huis. Heb jij ook een infuus gehad bij de draaipogingen? Liefs, Duveldraakje
@Duveldraakje,wat vervelend allemaal.Hoop dat ze maandag toch de draaipoging kunnen doen en hou er idd rekening mee dat de bevalling op gang kan komen na de draaipoging dat is mij toen ook verteld.Ik heb geen infuus gekregen tijdens de draaipoging.Wel een ctg en echo van te voren tijdens het draaien nog een echo en na het draaien weer een ctg en echo.Succes maandag Liefs,Claudia
Ik krijg maandag eerst een CTG en een echo. Dan krijg ik het infuus, dat moet blijkbaar de baarmoeder rustig houden, dan de draaipoging en dan weer een CTG. We nemen in ieder geval alle spullen mee, als we ze niet nodig hebben is het mooi. Hopelijk draait ze nog wel, anders wordt het hoogstwaarschijnlijk een stuitbevalling. Liefs, Duveldraakje
Ik heb gehoord dat ze in sommige ziekenhuizen idd een infuus geven met een middel om de baarmoeder te ontspannen. Ik heb het niet gehad, wel de echo en het CTG en naderhand weer het CTG. Gelukkig had ik een boterham meegenomen, want de 1e keer moesten we op de gyn wachten en was ik echt wel ff zoet in dat ziekenhuis. We horen het nog wel!
Tijdens die draaipoging ook geen infuus gehad hoor, en dat van het spontaan op gang komen van de bevalling is mij ook nooit verteld. In ieder geval veel succes met je Versie.
Maar ik heb de dag erna (de 2e versie) zoveel harde buiken gehad, en voelde me echt niet happy. Stond zelfs op het punt het ziekenhuis te bellen. Had ik de 1e keer ook niet. Is na een dag weer afgezakt, gelukkig. Maar je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Trouwens, dat CTG wordt na de versie gemaakt om te kijken of alles nog goed is met de kleine en of je buik niet teveel contracties vertoont, dus ze houden het goed in de gaten!
Enne...jingels, nog van harte proficiat met de geboorte van Jelte! Ik lees dat het allemaal anders is gegaan dan jullie hadden gehoopt, maar ben blij dat het nu goed met jullie gaat!
Duveldraakje heel veel succes maandag en hopelijk verloopt alles goed....... Vind trouwens wel knap hoor dat je voor dit alles kiest, denk niet dat ik het zou doen en gewoon voor keizersnee zou besluiten.......... Maar ieder natuurlijk zijn manier die het beste qua gevoel erbij past..... twinny
Ik heb dit nooit meer terug gelezen... Wat erg van mij! Thanks allemaal. Mijn verhaal staat hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=45530 Het is mij 100% meegevallen en alle sgaat hier super!