Stuitbevalling/keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door jingels, 28 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik wil gewoon alles geprobeerd hebben. We zien morgen wel hoe het loopt en misschien kom ik dan wel keihard op mn keuzes terug.
    Ik hoop dat ik morgen kan vertellen hoe het allemaal gegaan is. Ligt eraan hoe ik me voel of dat alles door het draaien aan de gang gezet is en ons meisje er is.

Maar goed das morgen. Ik ga nu even lekker rusten en misschien dat ik me straks wat beter voel.

Liefs,
    Duveldraakje

2. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Vandaag is het zover. Heb net gebeld voor de tijd en we moeten er om half 11 zijn. Mijn meisje is zo druk op het moment. Zou ze merken dat mamma nou ook lichtelijk :confused: nerveus begint te worden?
    Ben er zelfs misselijk van, maar goed hopelijk is dat straks weg.

Liefs,
    Duveldraakje

3. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    heel veel succes dadelijk, zal aan jullie denken!

twinny

4. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ben benieuwd!

5. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Daar ben ik weer! Helaas ons meisje is nog steeds een dwarsligger.
    Wat deed dat zeer zeg, ik hoop dat ik zoiets nooit meer mee maak.

We moeten volgende week dinsdag terug komen en dan heb ik nu dus nog een week de tijd om een beslissing te nemen. Keizersnede of stuitbevalling.
    Ik dacht dat ik echt helemaal 100% voor een stuit zou gaan, maar nu begin ik echt te twijfelen. Ik ga me deze week maar eens helemaal richten op beide en hopelijk kan ik dan een beslissing nemen.

Liefs,
    Duveldraakje

6. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    ahh, wat jammer. Maar ze wil gewoon niet, je hebt je best gedaan.
    Was niet leuk he, dat geduw op je buik. :(
    Nou, doe maar rustig aan vandaag.
    En laat je goed voorlichten volgende week. Ik ben precies even ver in het proces als jij. Woensdag doen we een groei-echo (bij te groot hoofd beginnen ze niet aan een vaginale bevalling).
    Eigenlijk heb ik ook niet zoveel zin om een vaginale bevalling te starten en dan in 50% vd keren wordt het alsnog een keizersnee. Heb je allebei gehad (zowel de weeen als de operatie), om te herstellen dubbelzwaar.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dank je wel , cimbomlu. :D . Hier gaat gelukkig alles goed, en het herstel voorspoedig , die hele KS probeer ik zo snel mogelijk te vergeten.

Die CTG voor en na je Versie zijn inderdaad bedoeld om de baarmoedercontractie's in de gaten te houden. Maar dat je spontaan kan bevallen van een Versie-poging..... nee, hebben ze mij niet verteld ( misschien maar goed ook. :D )

8. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Duveldraakje,Wat jammer zeg dat het niet gelukt is.Maar zoals al gezegd is je hebt het geprobeerd.Ik zou idd alles even goed op een rijtje zetten en dan kijken wat je beslist.Succes met het maken van je keuze!

Liefs,Claudia

9. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi duveldraakje

Tja mevrouw heeft dus kenbaar al een heel eigen willetje, hihi......

Vervelend voor je dat het zo'n pijn heeft gedaan en je nu voor een toch wel moeilijke keus komt te staan...... Zet de voors en tegens tegenover elkaar en maak dan de beslissing die je hart en je gevoel je ingeeft.

Succes
    twinny

10. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Daar ben ik heel hard mee bezig. Voor de draaipoging had ik echt zoiets van, als het niet lukt gaan we voor een stuitbevalling. Helaas begin ik nu echt heel erg te twijfelen. Ik wil heel graag een normale bevalling, maar ben als de dood dat het dadelijk een spoedKS wordt en dat er dan van alles fout gaat.
    Ook zit mijn eigen geboorte me erg dwars op het moment. Die was ook niet echt bevordelijk, heb er zelfs een "handicap" aan over gehouden.
    Ik wist niet dat dit zo moeilijk zou zijn, maar we gaan er zeker uit komen. Het zal wel moeten :)

Liefs,
    Duveldraakje

11. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    He bah draakje!

Maar je hebt het idd geprobeerd.

Ik zit ook in twijfel hoor, mocht ze nog steeds stuit liggen dan willen ze een draaipoging gaan wagen met 38 weken om dat gelijk de vliezen te breken.

Dan mag ik bevallen met een inleiding want ze gooien me dan wel aan het infuus om de weeen op te wekken. En zon bevalling heb ik van mijn dochter gehad. Een weeen storm die niet op te vangen is.

Ik ga steeds meer voelen voor de KS.

Succes met je beslissing meid!

12. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    jeetje das ook nie niks. Jij ook heel veel succes met je beslissing!

Liefs,
    Duveldraakje

13. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik denk dat dit wel een heel belangrijk argument zal zijn voor je.
    Ben je al wat wijzer geworden van je "Poll"?

@Ninetje: ik hoop van harte dat je meisje spontaan weer gedraaid is, en dat ff wil volhouden tot ze eruit is!

14. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Ik heb mezelf voorgenomen om vandaag nog een besluit te nemen. Zo kan ik alvast wennen aan het idee en loop ik niet de hele week te tobben. Ik moet het er vanavond nog met mijn vriend over hebben, maar mijn gevoel zegt nu een KS. Volgens mij is mn vriend het hier ook mee eens.
    In dat opzicht heeft de poll wel geholpen ja. Natuurlijk zou het fijn zijn als ons meisje toch nog draait, maar dat zie ik eigenlijk niet meer gebeuren.

Liefs,
    Duveldraakje

15. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    De beslissing is gevallen. We gaan voor een KS, het lijkt nu ook wel alsof er een last van me afvalt. Ik hoef geen keuze meer te maken, ik moet er nu alleen naartoe gaan leven.

Poeh, poeh, dit hele gedoe is al een bevalling op zich ;) :)

Voor diegene die met hetzelfde dillema zitten heb ik 1 tip. Praat erover!Vooral met je partner, familie en vrienden. Zij kennen je het beste en willen ook echt het beste voor jou. Luister ook vooral naar jezelf, hoe voel je je? Zet het anders op papier!
    Heel veel succes met deze keuze:)

Liefs,
    Duveldraakje

16. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Gefeliciteerd! Ik ben echt blij voor je!

17. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Dank je wel!
    Nu ga ik lekker slapen!

Liefs,
    Duveldraakje

18. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Duveldraakje ik vind het knap van je dat je jezelf een ultimatum hebt gesteld wat de keuze aangaat. Heerlijk dat er nu een last van je afgevallen is....... En nu dan maar datum prikken en toeleven naar het moment dat je je kleine in je armen mag sluiten......o wat spannend hoor!

Ninetje: tjee bij jou zijn ze ook heel wat van plan! Hoop dat de kleine zich toch nog spontaan draait en dat anders gedaan wordt waar jij je het beste bij voelt. Kom voor jezelf op hoor meid, je mag best kiezen voor die ks, is niets mis mee!

twinny

19. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik ben de hele ochtend in 't ziekenhuis geweest. Eerst een groei-echo: ukkie is wel errug groot (2 weken voor op schema) en heeft 't grote ronde hoofd van papa :confused:
    Dus heb ik meteen de knoop doorgehakt, en besloten voor een ks te gaan. De kans dat een vaginale bevalling uitmondt in een spoed-ks is zo wel erg groot. De gyn deed er ook helemaal niet moeilijk over, heeft het er eigenlijk niet meer over gehad toen ik het meldde.
    W.b. de datum, die moest gewoon gepland worden, ze heeft meteen de afdeling operatie-planning gebeld. Dus, Duveldraakje, daar kan het zijn dat je keuze hebt, maar in mijn geval niet. Ze doen ks 2x per week, en ik wilde niet te dicht tegen de uitgerekende datum aan (straks komt ie toch nog spontaan!). Daarna naar de opname om alles in orde te brengen. Toen naar de anesthesist voor de pre-operatieve-screening (kon gelukkig allemaal meteen) en daarna nog bloed prikken.
    Al met al een heel geregel.
    Ben blij dat dit nu ook vaststaat, dus begrijp wat je bedoeld, Duveldraakje. Toch vind ik het idee nu plots wel een beetje eng. Ben ook nog nooit geopereerd.
    Nouja, denk ik maar, dit is een van de leukste operaties, dus als je nou kon kiezen... ;)

20. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Oh wat fijn voor je dat je nu ook de knoop hebt doorgehakt. Weet je nu al wel de datum? Ben niet nieuwsgierig?!? :oops: Ik vraag me af of ik volgende week een keuze heb, maar zo niet vind ik het ook niet zo'n ramp. Zal gewoon blij zijn als de kleine er eenmaal is.
    Ik snap helemaal wat je bedoeld dat je het eng vind en ja het is wel een van de leukste operaties die er zijn, je houdt er een kleine aan over!
    Ik ben wel geopereerd vroeger, maar dat is al zo lang geleden dat ik er nog erg weinig over weet.
    Wel fijn dat alles nu meteen helemaal geregeld is.

Liefs,
    Duveldraakje

Deel Deze Pagina