Wat hebben we allemaal van die dwarse kindjes in mei! haha... We vinden het zelf ook een hele mooie datum..het is precies een half jaar voor mijn eigen verjaardag
Hoi Angela, Nou de kogel is bij jou door de kerk, opgelucht? Ik moet morgen naar de vk, standaard controle. Volgende week dinsdag moet ik weer naar de gynaecoloog, en dan hoor ik het verder wat de eventuele optie's zijn. Wat spannend voor jou en je partner Angela, ben je er klaar voor? Hoe gaat het nu verder qua traject? groetjes, Lonneke
Ja aan de ene kant ben ik wel opgelucht dat het nu zeker is dat het een keizersnede word...dan kan ik me toch een beetje gaan voorbereiden erop! Volgende week dinsdag moet ik nog terugkomen bij de gyn. Waarschijnlijk is dat de laatste keer voor de keizersnede, maar ik hoop eigenlijk dat ik de week daarop ook nog mag komen... Ben je er zelf al een beetje uit wat je wilt gaan doen, als het niet draait? Ik geloof dat je ook aan een keizersnede zat te denken he? Groetjes, Angela
hoi jingles en angelinaatje, ook ik zit in hetzefde schuitje als jullie. Mijn kleine meid ligt ook in stuit en daar zijn ze vandaag precies een week geleden achter gekomen. Ik was toen 36+5. Ik loop al in het ziekenhuis voor mijn hoge bloeddruk en zei tegen de arts dat ik alleen maar voetjes aan de rechterkant van mijn buik voelde trappen en niet aan de bovenkant bij mijn ribben. Aangezien ik een stevige tante ben kon de arts niet voelen hoe mijn meisje precies lag en hebben ze er een echo-apparaat op gezet. En ja hoor, lekker in stuit. Ik ben toen verleden week vrijdag voor een draaipoging gegaan, maar helaas is dit mislukt. Nu zie ik het ook niet zitten om een stuitbevalling te doen. Het is mijn eerste kindje. Ik heb dus al een afspraak staan voor een sectio volgende week. Ik ga over 5 minuten weer naar het ziekenhuis voor de reguliere controle en voor een hartfilmpje en bloedafname voor de anasthesie. Het is inderdaad een heel raar idee dat je weet wanneer je kindje geboren gaat worden. Ik zie inderdaad ook heel erg op tegen de herstelperiode erna. 6 weken niet autorijden en tillen bah! Maar ja, het is voor een goed doel en daar heb ik alles voor over. groetjes cinnepin
Hoi Cinnepin, Hoe was die draaipoging? Ook ik ben een stevige tante, en ze konden mijn kindje ook niet goed voelen. Ik denk dat je de juiste keuze maakt door voor die sectio te gaan, maar dat moet ieder natuurlijk voor zich weten. Vooral omdat bekend is dat van de stuitbevallingen alsnog 40% in een keizersnede eindigd, lijkt mij zo abrupt. Stel je je in op een gewone bavlling , en hop een keizersnede. Nee, dat lijkt me helemaal niets. Wanneer is de grote dag? @Angelinaatje; Ik denk denk idd als mijn kindje niet draait , dat een sectio de verstandigste keuze is. Ik vind het wel jammer dat je kraamtijd daardoor anders verloopt maarja, de gezondheid van mijn kindje staat voorop. Dat is met een sectio beter gewaarborgd als met een stuitbevalling, jammer dat je daar zo weinig over leest en hoort. Zowel bij mijn familiekant als bij mijn man's familie kant komen helemaal geen stuitbevallingen voor. Met erfelijkheid heeft het denk ik ook niets te maken.
Ik ben dus wel gewoon bevallen, en had me erop in gesteld dat het snel moest gaan en dat het anders een keizersnee zou worden. Dat is een ietwat andere manier van de bevalling ingaan, dan wanneer je slechts denkt: Ik ga gewoon bevallen. Ik denk dat je niet anders kunt als je kindje in stuit ligt. Ik had ook van te voren niet verwacht dat het zou lukken via de normale weg. Ik wilde het wel heel graag proberen, en daar ben ik erg blij om achteraf. Want ook ik zag enorm op tegen het herstellen na een keizersnee (waarschijnlijk ook omdat ik voor de bevalling al weken in het ziekenhuis lag, ik had het helemaal 'gehad' met ziekzijn en rustig aan moeten doen). Wat erfelijkheid betreft: ik heb een baarmoeder met afwijkende vorm. Mijn moeder, die 2 keer een stuit heeft gehad heeft dat waarschijnlijk ook. In die zin is er toch wel een erfelijk aspect, denk ik zelf.
Ja ok, als je een afwijkende baarmoeder vorm hebt, en je moeder waarschijnlijk ook, dan is het uiteraard een ander verhaal. Bij mij is dat dus niet zo. Niettemin, wel fijn dat je gewoon kon bevallen.
Ik dacht ook dat ik de datum al van tevoren wist. Ik had een afspraak voor 15 december in het ziekenhuis. Toch besloot Fabian een dagje eerder gekomen. (in de nacht van 13 op 14 december) Dus niks staat nog vast. Heel veel succes iig.
jingles, de draaipoging viel bij mij een beetje in duigen aangezien ik een aantal jaar geleden een maagband heb laten plaatsen om af te vallen durfden de gyn. niet te veel te forceren anders zou daar nog iets mee mis gaan. Dus uiteindelijk is hij maar eventjes bezig geweest en heeft niet al te veel druk uitgeoefend. Hij zei toen dat hij het risico te groot vond en gooide de handdoek in de ring. Op zich vond ik dat niet zo heel erg, want ik had toch ook wel enge verhalen gehoord over het draaien. Er waren op dat moment 3 vrouwen bij mij in het ziekenhuis die een draaipoging kregen. Bij 1 was het goedgegaan maar toen de arts na de lunch nog even ging kijken naar de ctg van de baby bleek dat het eigenwijze kind lekker in dat half uurtje weer was teruggedraaid naar haar oude vertrouwde stuitligging. Ja zo kan het ook gaan. Misschien moeten we gewoon nog heel hard duimen of de baby's aub willen draaien. Als dit echter niet gebeurd dan wordt er eind volgende week een sectio bij mij verricht.
Ik wil jullie iig allemaal sterkte wensen met de keuzes over de stuitligging. Ook wij hebben hier gekozen voor een keizersnede die morgenochtend zal plaatsvinden. Gister en vandaag heb ik wel erg last van de hormonen en zenuwen en loop om het minste of geringste te huilen. Het van de voren plannen wanneer je kindje komt valt me toch zwaarder dan ik had gedacht. Ik dacht juist opgelucht te zullen zijn omdat er natuurlijk meer controle is en niets meer aan het toeval ligt, je alles ruim van te voren kunt regelen etc. Misschien ligt het ook gewoon aan mij, hoor Zag net dat er ook een topic was over het herstel na een keizersnede, was toch wel even fijn om te lezen dat het de meesten erg meeviel. Geeft de burger weer een beetje moed. Succes er mee!
Hey assepoester, als het goed is ben je al mama! Gefeliciteerd! Ik hoop dat alles is meegevallen en dat je hier nog even je verhaal komt doen . Jingles, ik las bij het mei topic dat ze bij jou een draaipoging "opgedrongen" hebben. Wat een eikels zeg! Gelukkig dat het niet superveel pijn deed, maar jammer ook dat het niet gelukt is...Waar gaat nu je voorkeur naar uit? Naar een stuitbevalling of keizersnede? Laat je in ieder geval niet overhalen tot een keuze waar je niet 100% achterstaat! En mijn gyn. is juist heel erg aardig, rustig en lief (en een lekker ding ) ...Dus het kan meevallen, die gynaecologen, haha... Gisteren ben ik heel even opgenomen geweest, omdat m'n bloeddruk veel te hoog was, namelijk 150/10 . Half uur aan ctg gelegen en bloed en urine is onderzocht. Er zat een spoortje eiwit in, was gelukkig te verwaarlozen. Ik mocht dus weer naar huis, maar heb wel acute rust opgelegd gekregen ....Maandag m'n allerlaatste controle voor de keizersnede. Ik merk dat ik toch wel een beetje bang ben voor de operatie..vooral voor de napijn en de genezing, omdat ik suiker heb....brrr...
Hoi Angela, Ja die gynaecoloog van gisteren, wat moet ik ervan zeggen. Je bent al onzeker omdat dit niet iets is waar je vanuit gaat, bij je eerste zwangerschap. En dan zo'n gynaecoloog... ik moet het gewoon van mij af zetten. De draaipoging tja.... ik heb het geprobeerd, maar ik had er al weinig vertrouwen in, en mijn kindje wil gewoon zo blijven liggen, dus dan houdt het op. De pijn van die draaipoging, het was even vervelend,maar helse pijn nee, gelukkig niet. Gisteravond nog wel even een naar gevoel in mijn buik gehad,maar dat was vanochtend eigenlijk over. Volgende week woensdag moet ik terugkomen, en dan gaan we waarschijnlijk een datum plannen, een week voor de uitgerekende datum, zal dus ook begin mei worden. Een keizersnede is voor mijn kindje het beste, dus daar kies ik voor. Ik ben ook wel bang voor die operatie maarja.... wat doe je eraan, onze kindjes moeten eruit Ik hoop dat ik wel een beetje van de kraamtijd kan genieten, zou het zo erg vinden als dat langs mij heen zou gaan. Heeft jouw gynaecoloog het nog over een eventuele volgende zwangerschap gehad? Hij begon bij erover, dat het altijd een ziekenhuis opname zou zijn, en meer risico's en bla bla bla. Nee, erg positief was die beste man niet. Maarja het was aan het eind van de dag dat ik er was, misschien was hij aan het eind van zijn latijn Hoe is het met jou verder? Absolute bedrust? pff ik hoop dat je genoeg boeken en tijdschriften bij de hand hebt, dan heb je in ieder geval wat te doen.
Hoi Jingles, Mijn gyn heeft gezegd dat bij een volgende zwangerschap ik meteen onder de gyn val. Dit i.v.m. dat als je gwoon zou bevallen je kans zou kunnen hebben dat je litekenweefsel zou kunnen scheuren. Verder is het zo als je een keizersnede hebt gehad dat de 2de daar ook in eindigt. Liefs Nathasja
Mijn gyn vertelde mijn dat ik bij een volgende zwangerschap hem even moest bellen, hij maakt dan gelijk een echo. Daarna kan ik weer gewoon naar mijn VK, ik moet wel in het ziekenhuis bevallen maar dit mag ook gewoon met mijn eigen VK. De enige verandering voor mijn is dat ik dus niet thuis mag bevallen.
de gyn. heeft het er met mij nog niet over gehad, maar bij een eventuele volgende zwangerschap moet ik toch meteen terug naar de gyn, ivm mijn suiker... Mijn tante heeft de eerste keer een keizersnede gehad en bij de 2e (zit 6 jaar tussen) mocht ze wel gewoon bevallen en was ze gewoon onder controle van de vk, dus misschien dat het eraan ligt hoeveel tijd er tussen zit? Absolute bedrust houd ik niet hoor...ik moet me gewoon rustig houden, dus probeer dat maar...zit veel achter de computer dus
Even een praktische vraag. Wat nemen we mee naar het ziekenhuis, pyama of big-shirts? En hoeveel nemen we mee?
Zou dat genoeg zijn denk je, of gaat je man thuis wassen... We zijn toch een dag of 5 in het ziekenhuis? Thuis trek ik ook niet elke dag een schone aan ,maarja in het ziekenhuis....