Ik lees hier allemaal berichten over wel of niet kiezen voor een draaipoging, maar is jullie wel verteld dat een draaipoging niet altijd tot de mogelijkheden behoord? Ik wist dat niet en heb een week lang gedacht dat er wel een draaipoging ondernomen zou worden, toen de gyn ineens meldde dat dat niet ging gebeuren! Er was volgens haar te weinig plek (en dat terwijl ik zwanger was van een klein kindje, wat nog niet ingedaald was!). Dat was een ontzettende domper op dat moment! Wat mij betreft hadden ze duidelijker mogen zijn over het feit dat draaipogingen niet altijd mogelijk zijn...
Inderdaad kijken ze eerst met de echo of het wel kan. Het kan bijv niet als je een hartvormige baarmoeder hebt, maar zo zijn er nog wat redenen. Dat is jammer, Kiz, dat dat niet van tevoren benadrukt is.
Fijn dat je aan me denkt... Wat een week heb ik achter de rug zeg... pff Gisteren bij de VK geweest en die heeft direct een afspraak met de gyn. gemaakt voor vandaag. Vanmorgen dus in het ziekenhuis geweest. Er is GEEN draaipoging gedaan. Zelf wilde ik niet. Was er al negatief over en de gyn was niet iemand in mijn straatje zeg maar.... Was heel gespannen, ze kon nu m'n buik al moeilijk aanraken om alleen al de baby te voelen hoe hij/zij ligt. De kans dat de versie bij mij zou lukken is denk ik heel klein geweest, ook omdat ik een voorliggende placenta heb. Stuitbevalling was ook geen optie aangezien de baby groot is. Dus het wordt een keizersnee.... 14 mei gaat het gebeuren. 8 Dagen eerder als de uitreken datum. Wat ik nog al krap vind , aangezien dit mijn 2e kind is en de kans is dat de baby eerder komt vrij aanwezig is. Ben nog niet aan het idee gewend, ben helemaal wazig in mijn hoofd en nog aan het bijkomen van alle emotie's van deze dag. Het idee dat het over ruim 2 weken al plaats gaat vinden benauwd me heel erg. Moet echt even een knop omdraaien. Hoe is het bij jou, wanneer zou jij de versie gaan doen?
Mja, kiz mij is/ was het bekend hoor. Sammie, je kindje komt er hoe dan ook uit, een gezond kindje voor alles, toch? ( Ik zie er ook wel tegen op,maarja je moet je erbij neerleggen)
Hier nog 3 nachtjes slapen...brrr....Ik vind het zo'n raar idee dat we over 3 dagen gewoon papa en mama zijn . Af en toe heb ik er ook nog wel stiekem een beetje moeite mee hoor, maar dat wuif ik maar snel weg, want idd, het kind gaat voor alles! Ik ben de laatste week veel in het ziekenhuis te vinden. Al 3x deze week. Maandag had ik controle, dinsdagnacht zaten we in het ziekenhuis, omdat we bang waren dat het begonnen was (1cm ontsluiting), maar waren voorweeën. Gisteren weer controle en morgen moet ik ook nog even komen voor een hartfilmpje en bloeddruk opnemen. Die is namelijk veel te hoog (135/105 gisteren)...Ze houden me gelukkig goed in de gaten! Jingles, heb je al een concrete datum doorgekregen? Groetjes, Angela
@Sammie: dus nog 2 weekjes? Weet je, ik denk altijd maar, het loopt zoals het loopt. Er zijn sommige dingen waar je gewoon geen invloed op hebt, daar kan je tegen vechten, maar het verandert er niks aan. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt dat het kindje zich misschien eerder zal aandienen, daar denk ik ook wel eens aan. Maar ik begrijp dat ze tegenwoordig niet te vroeg de keizersnee willen doen, dat het toch beter voor de longetjes is om het in de buurt van de 39e week te doen. Sterkte! Hou me op de hoogte! @Angela, inderdaad is het een gek idee als je al weet op welke datum je papa en mama zal worden. Lastig idd dat je zo vaak naar het ziekenhuis moet. Maar ik hoop dat je toch nog een beetje kan ontspannen! Aan het eind van de week gaan ze kijken of de versie mogelijk is en het dan evt meteen doen. Ik laat het maar op me afkomen. Niets aan te doen he! Nou, dames, geniet toch nog even van het mooie weer en de dikke buik! 8)
Hoi Angela, Ja het is voor jou nu echt superspannend he? Ik leef met je mee hoor. Ik moet tussen nu en 2 weken bevallen, we hebben inmiddels een datum geprikt, maar Echtgenoot en ik hebben besloten het echt aan niemand te vertellen, voor zover we het volhouden uiteraard Tenzij het kindje zich eerder aandiend dan wordt het uiteraard anders, maar daar ga ik niet vanuit. Geniet nog even van je buik en idd het mooie weer.
Ik dacht idd al dat jullie al de datum wisten, want ik vond 2 weken wel lang klinken . Ik vind het knap als jullie het volhouden om niks te zeggen, wij konden het niet meer voor ons houden, haha...Het geslacht is nog wel steeds geheim ...
wij gaan ook voor de geplande keizersnee.Deze zal plaats gaan vinden op 4 mei....als het niet eerder zich aandiend dan hé?! Het is onze derde spruit maar eerste snede..vind het zo raar om te weten dat onze kleine er dan is over 1 week ligt hij/zij in onze armen! Bij vanalles zijn we er veel meer mee bezig..goh onze laatste zaterdagritueel met ons viertjes..Goh volgende week zaterdag ben je niet thuis, dan ben je in het ziekenhuis....Goh papa gaat op onze 'laatste' zaterdag van ons viertjes nog een gezelligavondje stappen! Wat hem heeeel erg gegund is want hij zal straks hard aan de bak moeten met onze andere 2 mannen, en geloof mij daar gaat hij zijn handjes vol aan hebben, en dan mij en onze nieuwe aanwinst er nog eens bovenop...AAAHHH heb nu al medelij met hem....hihihihi Hij heeft nog 2 bevallingen van me tegoed...hihihi
Dat hebben wij dus hier ook: heel bewust de laatste dingen doen met z'n tweetjes...Aan de ene kant heel fijn dat je dit nog kunt doen, maar aan de andere kant is het juist dat waar ik zo'n moeite mee heb...kan nogal emotioneel worden dan, omdat ik me gewoon nog niks kan voorstellen van de toekomst...Hormonen ... Om half 10 moet ik naar het ziekenhuis bellen of het uitkomt dat we voor het hartfilmpje komen, anders moeten we vanmiddag ff gaan...ben weer benieuwd!
Hoi Angilinaatje..moet je dan morgen voor de keizersnee? Ik moet nl donderdag naar het ziekenhuis hiervoor en wordt vrijdag 'geholpen'. Dan moet ik om 14.00u in het zh zijn voor opname, eerst bloedprikken, en echo en ECG.Dan mag ik waarschijnlijk weer naar huis om vrijdag weer terug te keren.
Wij zijn ons er ook heel bewust van dat dit onze laatste daagjes samen zijn. Heel apart! Ik moet wel zeggen dat ik aan een kant uitkijk naar woensdag, maar aan de andere kant benauwd het me ook hebben jullie dat ook? Liefs Nathasja
Ik word dinsdag geholpen en moet dinsdag om kwart voor 8 in het ziekenhuis me melden...Hoe of wat het dan gaat gebeuren, weet ik eigenlijk niet..Ik word waarschijnlijk wel als één van de eerste geholpen, omdat ik met m'n suikerziekte zit.... We zijn weer terug van het ziekenhuis. Alles was goed! Hartslag was nu rond de 130-140. Van de week was hij nog 150-160. Dit schijnt een teken te zijn dat het kindje aan het voorbereiden is op de bevalling, dus ben blij dat het niet langer duurt dan dinsdag ...Bloeddruk was nu gelukkig ook iets beter Stiekem aan word ik toch wat zenuwachtiger...Ik wil nog vanalles wat doen, maar moet absolute rust houden ivm m'n te hoge bloeddruk...Morgen zal ik wel geen rust in m'n lijf hebben, want dan vind ik vast nog dingetjes die moeten gebeuren 8) ...
ja vind het ook heeeel appart allemaal. Bij mijn andere 2 kindjes ben je meer naar je lichaam aan het kijken en nu ben je echt naar die datum aan het leven..o wil dit nog en dat kan nog af.oja dit niet vergeten.Oh zie hier tegenop .. Waar ik nu het allermeeste tegenop zie is als dadelijk de baby er is je hem even mag zien en jij dan daar ligt terwijl de beebie met manlief weggaat en jij nog een kleine 2 uur zonder man en kind daar ligt te wachten....lijkt me zo erg!
Moet je echt 2 uur op die uitslaapkamer liggen? :-# ....Bah zeg. Raar is dat eigenlijk he? Net mama en moederziel alleen zijn...blegh, maar niet teveel aan denken en hopen dat die 2 uur snel voorbij gaan!
Hoi, Las even een stukje mee. Onze tweede is met de keizersnee geboren vanwege een voorliggende placenta. Na de keizersnee ging mijn man met hem mee naar de kraamafdeling waar hij gewassen en aangekleed werd. Dit heeft hij gefilmd. Dat is wel leuk achteraf, je mist anders toch een stukje. Toen dat was gebeurd kwamen ze samen op de uitslaapkamer bij me zitten. Ik heb ze dus niet echt lang gemist, want in de tijd dat zij naar de kraamafdeling waren werd ik gehecht. groeten, Anja
Hey Anja, bedankt voor de tip met de videocamera! Ik zal het meteen tegen m'n vriend zeggen, die wilde toch al gaan filmen in het ziekenhuis..Zo kan ik er later toch op terugkijken!
Een hele goede tip, misschien moet ik toch maar even een lijstje maken voor mijn man......wat HIJ allemaal met doen
tegen ons is gezegd dat je niet zo lang op de uitslaapkamer hoeft te blijven. Dus ik ben nu wel benieuwd.