Stuitbevalling/keizersnede

Discussion in 'De bevalling' started by jingels, Mar 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Angelina is gister 'bevallen', ben benieuwd hoe het gegaan is.

Tassie heeft vandaag het leven geschonken aan een jongetje genaamd Dylan. Van harte!

Ik heb ook de tijd met man en kind op de uitslaapkamer doorgebracht. Daar hebben ze onze meid ook meteen aangelegd. En volgens mij worden de buikspieren idd aan de kant geschoven, doorsnijden lijkt me niet practisch.

De draaipoging is ook bij ons niet gelukt, maar heb het ook niet als pijnlijk ervaren. Ik keek gewoon naar het plafond en heb het rustig ondergaan (ik wilde het echt niet zien en volgens mijn vriend was het een heel naar gezicht). Volgens mij kun je zelf beter niet kijken, dan valt het reuze mee. Ik meldde wel steeds hoe ik me voelde en hoe het ging en ik merkte dat de gyn haar handelingen daar wel op instelde.

2. mamma2007

mamma2007 Actief lid

Jul 7, 2006
    146
    0
    0
    Tilburg
    heb vandaag ook een versie gehad maar helaas mislukt. volgende week donderdag weer een afspraak bij de gyn dan zien we verder.

3. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

May 13, 2006
    1,554
    0
    0
    Ik lees ook nog steeds met jullie verhalen mee.

@Alle mama's die ondertussen bevallen zijn: proficiat! =D>
    @Alle mama's die op de keizersnee wachten: sterkte, we wachten met jullie in spanning mee!
    @Duveldraakje, we zijn nagenoeg evenver zie ik op de banner!

Overmorgen (vrijdag) gaan we voor de draaipoging naar het ziekenhuis. Ik vind het erg spannend, omdat ik niet precies weet wat ons te wachten staat. Maar het is het proberen waard.

Wordt vervolgd... :rolleyes:

4. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik weet vanavond wanneer ik naar de GYN toe moet. De VK heeft een afspraak gemaakt, maar toen ik daarnet belde had ze niet de map niet bij zich. Ze belt me vanavond terug. Ik hoop dat we wel zo snel mogelijk ernaar toe kunnen, dan weten we tenminste ook wat meer.
    Toch wel raar hoor dat ons meisje al 10 weken in stuit ligt. Volgens de VK heeft ze nu ook al een plat hoofdje.

@cimbomlu: Ja inderdaad we zijn ongeveer even ver. Spannend he!

Liefs,
    Duveldraakje

5. Duveldraakje22

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Vught
    Nou over snelheid gesproken. Ik mag a.s. maandag al op gesprek komen. Hoe gaat dit eigenlijk? Krijg je dan ook een echo enzo of krijg je alleen een gesprek over hoe en wanneer ze de draaipoging gaan doen?

Liefs,
    Duveldraakje

6. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Hangt denk ik ook een beetje van het ziekenhuis af. Wij kregen bij het gesprek wel een echo. Vlak voor de versie weer een echo, maar niet 1 na afloop. Vaak wordt voor de ks ook nog gekeken, maar dat hebben ze bij ons ook niet gedaan.
    Als je met 34 weken een draaipoging doet is er waarschijnlijk de ruimte nog om te draaien, maar ook voor de kleine om weer terug te draaien. Bij mijn moeder hebben ze mijn zusje 3 keer gedraaid, uiteindelijk is ze uit zichzelf goed gaan liggen, vlak voor de bevalling. Het meest ideale tijdstip is in de 38e week. In ieder geval succes ermee!

7. Yentl

Yentl Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    2,445
    0
    0
    Culemborg
    Vince was ook een stuitekind en lag eigenlijk vanaf een weekje of 24 al dwars ja letterlijk dwars daarna is hij wel gedraaid maar de verkeerde kant uit :rolleyes: Ik heb met 36 weken een versie poging gehad deze is helaas mislukt heb het 5x laten proberen en toen was het welletjes.Het draaien opzich vondt ik niet pijnlijk maar een paar uurtjes later toen ik thuis was heb ik toch wel last gehad heb er 2 gigantische blauwe plekken en een beurs gevoel aan over gehouden maar ja had er alles voor over om op een normale manier te bevallen(had dit bij mijn dochter al mee gemaakt)Toen de versie poging mislukt was hebben we vrijwel meteen besloten om voor de ks te gaan.Ik zag zo verschikkelijk tegen een stuit bevalling op dat voor mij een ks echt de beste oplossing was.Tuurlijk zag ik ook op tegen de ks maar hij is mij echt voor de volle 500% meegevallen!Vrijdags kreeg ik om 8:10 de ks en maandagmorgen om11 uur was ik al weer thuis.Al met al was de ks voor mij de beste keus.

Liefs,Claudia

8. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

May 13, 2006
    1,554
    0
    0
    Goeiemiddag allemaal!
    Ben net terug uit het ziekenhuis voor de draaipoging. Eerst half uur aan het CTG gelegen, baby deed het goed. Toen echo, idd baby lag nog steeds in stuit. Daarna de draaipoging.
    Ik moet zeggen dat ik leukere dingen weet dan een gynaecoloog die op je buik staat te duwen. En met duwen bedoel ik ook echt duwen. Het deed verrekte zeer :( Ik dacht aan de puf-lessen: ontspannen leren ze je daar. Nou, echt niet te doen, het was vennijnig pijnlijk. Maar het positieve is dat als ze ophouden met duwen, het vervelende gevoel ook direkt weg is.
    Nou, baby is gedraaid, en direkt ... weer teruggedraaid :( :( :( :( Nu ligt ie in plaats van in volkomen stuit in onvolkomen stuit. Schieten we lekker mee op.
    De gynaecoloog was toch wel positief, dus ik heb besloten om het volgende week nog eenmaal te proberen.
    Het slechte daarvan is, dat ik nu weet wat me te wachten staat. :pale:
    Maar het zou een operatie schelen en de gynaecoloog was echt hoopvol.
    Daarna weer een half uurtje aan het CTG, en daarna naar huis. Al met al toch ruim een halve ochtend zoet mee geweest.
    Nu heb ik alleen nog een beurse buik...

9. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Pfff, dan heb je er echt al een hele ochtend opzitten. Vandaag toch maar even heel kalm aan doen hoor, ik werd de avond van de draaipoging echt naar. Ik kan het niet goed omschrijven.
    Hopelijk gaat het volgende week goed.

10. sammmie

sammmie Actief lid

Sep 6, 2006
    154
    0
    0
    Hey hallo!

Blij wat van je te lezen, heb een paar dagen niet kunnen kijken, computer out of order!
    Wist dat je vanmorgen zou gaan voor de draaipoging.
    Dapper van je hoor! Jammer dat het niet gelijk gelukt is. :cry:
    Hoop dat het 'beurse' gevoel gauw weg is. Lijkt me echt geen pretje zo'n draaipoging.
    Maarrr als de gyn al goeie hoop heeft moet jij dat ook hebben, even nog 1 keer op je tanden bijten!

Bij mij is er nog niks veranderd.
    Vindt de baby nog wel erg beweeglijk, en dacht eigenlijk dat dat rond deze tijd wel minder zou zijn. Gister nog even (voor de laatste keer) bij de VK geweest, maar de baby ligt nog steeds in stuit.
    De hoop dat het uit zichzelf nog gaat draaien wordt nu wel heel klein.
    Ik heb de knop nu wel aardig omgezet naar de keizersnee op 14 mei.
    Ben alleen 'bang' dat de bevalling zich straks toch eerder in gaat zetten dan die 14 mei. Het is per slot van rekening maar 8 dagen voor uitreken datum!
    Raar idee hoor, nog maar 10 daagjes en dan is het al zover... Ben wel blij dat we het geslacht niet weten, is er tenminste nog iets een verassing!

Nou meid, succes alvast voor volgende week, hou ons op de hoogte.
    Ik ga regelmatig checken hier!

Liefs van Sam

11. Duveldraakje22

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Vught
    Volgens mij is ze een beetje aan t indalen. Ik weet het niet zeker, maar heb de hele dag al harde buiken en steken net boven mn schaamstreek.
    Kan dit wel? En kunnen ze dan nog wel een draaipoging doen?

Liefs,
    Duveldraakje

12. Yentl

Yentl Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    2,445
    0
    0
    Culemborg
    Je beebje kan idd gewoon indalen en ja ze kunnen als het nog niet al te ver is ingedaald gewoon een draaipoging doen.Vince was ook al een beetje ingedaald ze wippen dan het kontje er een beetje uit.Maar helaas onze draaipoging is niks geworden.Achteraf gezien misschien maar beter ook na de ks kwamen we er achter dat Vince net als zijn zus de navelstreng 2x om zijn nekje had.God wat was ik blij dat ik toch alles op alles gezet heb om een ks te krijgen.

Liefs,Claudia

13. Duveldraakje22

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Vught
    Ja dat kan ik goed begrijpen dat je dan opgelucht bent.
    We zullen wel zien maandag of ze inderdaad is ingedaald. Ik kan nu wel allemaal gaan lopen speculeren, maar zolang ik niet bij de GYN bent geweest weten we gewoon nog niks.
    Vraag me wel af of ze dan meteen een draaipoging zullen doen, als blijkt dat ze aan t indalen is.

Liefs,
    Duveldraakje

14. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Tigger zou 9 mei de keizersnede hebben, maar op 3 mei begonnen de weeën en is er een spoedkeizersnede gedaan. Tigger: van harte met je dochter Emma!

15. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Die tigger, was ze mooi eerder dan mij.... :D :)

16. Duveldraakje22

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Vught
    Ook van mij van Harte Tigger. Geniet maar lekker van je mooie kindje.

Liefs,
    Duveldraakje

17. sammmie

sammmie Actief lid

Sep 6, 2006
    154
    0
    0
    Gefeliciteerd, hoop dat alles goed met je/jullie gaat!

18. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

May 13, 2006
    1,554
    0
    0
    @Tigger: proficiat :thumup: !

@Duveldraakje: ook als de baby een beetje is ingedaald, kunnen ze gewoon een draaipoging doen, ze wippen idd het kontje omhoog en dan begint het ... :pale:
    Bij mij deden ze meteen de draaipoging, niet nog een keer terugkomen ofzo. Het hangt wel een beetje van het ziekenhuis af, waar ik ben draaien ze vanaf 34 weken, maar in andere ziekenhuizen doen ze het bijvoorbeeld liever bij 37 weken. Ze kijken eerst wel met de echo en voelen ook goed aan de buik. Als ze het niet zien zitten om wat voor reden dan ook, zullen ze er niet mee beginnen (en da's maar goed ook ;) )

19. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

Sep 4, 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    En hier ben ik ook weer...Ik ben vanmiddag thuisgekomen...

Wij zijn sinds 1 mei de trotse ouders van onze zoon Robin! Alles is goed gegaan...keizersnede is me wel tegengevallen, maar daar was ik al bang voor...Maar het grote genieten kan nu gaan beginnen!

Robin is nagekeken door de orthopeed en alles was goed met z'n heupjes (daar worden ze op gecontroleerd, als ze in een stuit lagen). Over 3 maanden moeten we even voor de zekerheid een foto laten maken en terugkomen bij de orthopeed.

Aan alle meiden die ondertussen ook bevallen zijn: van harte gefeliciteerd! Aan degene die nog moeten: heel erg veel succes!

Angela

20. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    He Angela, van harte :D:D:D

Ja mijn eerste keizersnee viel mij ook enorm tegen, veel pijn erna maar bij de tweede keizersnee viel het reuze mee, had me toen namelijk op het ergste voorbereid.
    Nogmaal van harte en geniet van je zoon en rust heel goed uit.

Share This Page