Stuitbevalling/keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door jingels, 28 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Duveldraakje,jammer dat ze nog in stuit ligt maar je moet de moed nog niet opgeven hoor!Er zijn beebjes die zich met 37/38 weken nog draaien.Ik wil je alvast veel succes wensen voor de draaipoging.probeer zo ontspannen mogelijk te blijven dan gaat het het beste.
    @cimbomlu,veel succes vrijdag.

Liefs,Claudia

2. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik meld me hier dan uiteindelijk ook.

Vanaf 28 weken ligt onze dame in stuit en heeft ze heel even een paar dagen *goed* gelegen om toch weer terug te draaien in stuit.

Maandag 15 mei gaan we voor ons eerste gesprek met de gyna en die zal zeker aansturen op een draaipoging danwel een stuitbevalling.

Gezien ik zelf niet achter een draaipoging sta en hier al heb gelezen dat het bijna bij niemand is gelukt, is dat van de kaart.

Stuitbevalling weiger ik ook, zie dat dus echt niet zitten zeker omdat 40% toch in spoedkeizersnee eindigd.

IK ben niet *nieuwsgierig* naar de weeen want weet van mijn eerste bevalling heel goed hoe weeen voelen.

Kortom, keuze nu is keizersnee...

Maar vind t wel heel erg eng!

3. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Welkom bij de stuitertjes ;)
    Toch hoor ik ook verhalen van mensen bij wie het wel gelukt is. Maar idd is het geen pretje, en het blijft jouw keuze. Af en toe overvalt me ook de angst om de keizersnee, maar een vaginale bevalling en dan hals-over-kop naar de OK moeten als het niet goed gaat, dat lijkt me nog erger.
    Ik zal aan je denken maandag!

@Britt: wat fijn dat de kleine op tijd tot inzicht is gekomen !

Tijdens de vorige draaipoging, moest ik denken aan deze adviezen. Maar het lukte me toch echt niet om te ontspannen hoor, ik kon er toen eigenlijk ook wel een beetje om lachen. Hoe kan je ontspannen als er een vent met flink wat kracht in je buik staat te porren? :confused: ;)

4. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    :cry: :cry: Ondanks dat een draaipoging vaak niet lukt, volgens de GYN is dit trouwens andersom, wil ik toch een poging gaan wagen. Ik denk inderdaad dat ontspannen heel moeilijk is, maar ik heb zo'n idee dat ik juist daarom aan t infuus gelegd wordt.

Liefs,
    Duveldraakje

5. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Pas je op wat ze in je infuus stoppen? ;)

Dat verschil in resultaat van de draaipogingen tussen de gynaecologen en de zwangeren, zou dat komen omdat de gynaecologen een draaipoging waarbij de baby wel draait altijd als geslaagd tellen, en wij pas als de baby niet erna weer terugdraait...?

6. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Mijn gyn gaf me 80% kans van slagen en het is toch niet gelukt.Ik denk dat de gyns het graag willen dat mensen voor een draaipoging gaan.Kreeg van mijn 1e gyn ook de indruk dat hij graag wilde dat ik een stuitbevalling deed (ik denk omdat er weinig mensen zijn die toch voor de stuit kiezen en daar leren ze dan weer van)Mijn 2e gyn was veel relaxter en deed helemaal niet moeilijk over een ks(misschien omdat ze uit belgie komt? ;) )Was ook blij dat zij hem uitgevoerd heeft zo'n lief mens!

Idd is het erg moeilijk om ontspannen te blijven als er een man heel hard op je bui staat te drukken hihihi :rolleyes:

Liefs,Claudia

7. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Er schijnt een vrouw te zijn in het Slotervaart ziekenhuis die draaipogingen doet en idd een slagingskans van 80% heeft. Weet even niet meer waar ik het heb gelezen. Ga even zoeken!

Britt

8. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Nou kan ik het toch gewoon niet meer vinden..

9. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Wat fijn britt dat de jouwe niet in stuit blijkt te liggen!

Ik vroeg me af, zou ik maandag al de evt datum krijgen? Ik ben dan ruim 36 weken.

Wat is eigenlijk de termijn voor geplande ks?

Bij de meeste van jullie een week zie ik.

Ook als het je 2de is?

10. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Ninetje,het verschild geloof ik een beetje per ziekenhuis maar bij mij hanteerde ze de 39e week voor een geplande ks en dit was mijn 2e kindje.

Ps de data was 10 dagen van te voren bekend,ik kon kiezen vanaf de 11e heb voor vrijdag de 13e gekozen omdat de gyn dan zelf dienst had en aangezien dit al mijn 2e gyn was en ik geen zin had om weer kennis te maken heb ik voor deze datum gekozen.

Liefs,claudia

11. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Bedankt voor je snelle antwoord yentl!

Dus toch maar een week van te voren bij jou? Dan is de kans op weeen toch wel erg aanwezig geweest lijkt mij.

10 dagen van te voren wist je het dus pas? Dan is de kans klein dat wij het as maandag horen dus...

Ga ik vanaf nu wekelijks naar de gyna en krijg ik dan elke week een echo?

Jees ik had t beter kunnen vragen aan de vk vandaag zeg!

12. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Beste Ninetje.

Bij mij is het ook zo gegaan. Vanaf precies wk 36 wist ik pas dat onze baby in stuit ligt, moest toen die week nog naar de gyn. Dat was dus met 36+3wk.
    Zij wilde een draaipoging gaan doen, waar wij geen goed gevoel bij hadden, baby is vrij groot, heb een voorliggende placenta. En het druist een beetje tegen de natuur in voor mijn gevoel, als de baby zo wil liggen, dan moet het maar zo.
    Stuitbevalling was ook niet aan de orde ivm alle risico's (dit is mijn 2e kindje, en bevalling van 1e is niet heel goed gegaan). Dus het werd een keizersnee. Moest toen gelijk naar de opname balie voor een afspraak.... Heel raar, dinsdags weet je nog maar net dat je baby in stuit ligt en vrijdags weet je dat je baby op de wereld komt met een keizersnee op 14 mei....
    Dat is dus aankomende maandag!
    Ik ben op 22 mei officieel uitgerekend, dus vond 8 dagen van te voren best krap gepland, zeker voor een 2e kindje. Ben dus ook de afgelopen 2 weken best bang geweest dat de bevalling zich eerder ging aankondigen.
    Tot nu toe heb ik nog niet het gevoel dat het spontaan gaat beginnen, maar je weet nooit natuurlijk (zal je altijd zien dat het dan 13 mei gaat beginnen ofzo ...)
    De gyn bij ons in het zkh zei ook dat ze kzs pas in wk 39 plannen.
    Maar mocht het eerder beginnen, wordt ik gewoon eerder geholpen. Moet snel bellen zodra ik maar denk dat de weeen zijn begonnen.
    Heb me de afgelopen 2 weken ook geprobeerd zo rustig mogelijk te houden, want in gestressed lichaam denkt je baby misschien ook wel 'ik ga er maar uit!'

Voor mij dus over 4 dagen. Gisteren intake gesprek gehad, wordt om 9.15u geholpen, moet al om 7.15u in het zkh zijn!
    Begin aardig nerveus te worden nu hoor pfff

Voor iedereen verder die nog voor draaipogingen gaan (cimbolu jij moet vrijdag toch voor de 2e keer?) heel veel succes, ik lees jullie verhalen hier graag terug.

Liefs, Sam

13. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Dat lijkt me inderdaad erg vreemd dat je nog maar net weet dat je kleintje in stuit ligt en meteen een afspraak moet maken voor een ks.
    Ik hoop dat je geen weeen krijgt en gewoon maandag je kleintje mag vasthouden.

Liefs,
    Duveldraakje

14. mamma2007

mamma2007 Actief lid

7 jul 2006
    146
    0
    0
    Tilburg
    ik hoop toch vanmiddag wel iets meer te weten, of een datum of wat nu verder. Ons kleintje ligt ook in stuit en de draaipoging is mislukt. ze willen geen draaipoging meer doen. ik moet vanmiddag om 3 uur naar de gyn hopelijk weet ik dan meer die onzekerheid wat nu te doen is niet te houden.

is de geplande ks altijd rond 39 weken of verschilt dat per ziekenhuis?

15. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Tegenwoordig eigenlijk altijd wel. Niet te vroeg ivm rijpheid vd longetjes, en als je later bent, heb je weer grotere kans dat de bevalling zelf al op gang komt.

Sam, we denken aan je, dat alles goed mag gaan. [-o< En we horen graag als je weer op de been bent, hoe alles is verlopen!
    Idd ga ik vrijdag voor de 2e (en wat mij betreft ook de laatste) draaiipoging :(

16. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Sammy,

Bedankt voor je uitleg, lief van je.

Ben het met je eens dat 1 week best kort dag is, hier ook de 2de en al vanaf 28 weken met regelmaat harde buiken met weee achtige pijn.

T lijkt mij ook maf als we maandag gelijk een datum weten zeg.

Als ik bij de gyn ben, gaan ze bij jou de voorbereidingen treffen, ik moet om 9u20.

Als ik bij de gyn wegloop, ben jij hoogstwaarschijnlijk al moeder!

Ik zal zeer zeker aan je denken!

Succes!

17. mamma2007

mamma2007 Actief lid

7 jul 2006
    146
    0
    0
    Tilburg
    ik heb goed nieuws gehad het kindje is zelf goed gedraaid en mag dus gewoon bevallen

18. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reactie's en meeleven.
    Ik laat jullie zo snel als ik kan hier wat horen...

En wat een goed nieuws voor mamma 2007!

19. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Proficiat! :whistle:

20. mamma2007

mamma2007 Actief lid

7 jul 2006
    146