Stuitbevalling/keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door jingels, 28 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Ninetje,Ik wist de datum pas 10 dgn van te voren omdat mijn eerste gyn me wilde pushen voor een stuit en dat wilde ik niet hij heeft me toen nog een week laten lopen en toen kon ik bij een andere gyn terecht.Die heeft weer een echo gemaakt en stelde weer de vraag of stuit of ks ik zei dat mijn besluit vast stond en dat ik dus echt voor een ks ging ze deed niet moeilijk en is gelijk gaan kijken welke data's er vrij waren.Omdat ik niet nog een nieuwe gyn wilde heb ik voor de 13e gekozen omdat ik dan deze gyn kon houden.
    ja je gaat nu wekelijks naar de gyn voor controle en je krijgt ook steeds een echo.

Liefs,Claudia

2. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Bedankt weer Yentl!

Maar je een week laten lopen dus in de hoop dat het evt vanzelf op gang kwam en dan tegen je zeggen dat je stuit bevallen moet zeker?

Wat een nou jah je weet wel :p

Mijn vk heeft al tegen de dame die de afspraak gezegt dat het geen nut heeft mij om te praten voor een draaoipoging omdat mijn besluit ks al vast stond en ze vond dat ik me voldoende had ingelezen en dus ook wist waar ik het over had.

Echter heeft de vk me wel gezegd dat ze altijd zullen proberen je over te halen tot een gewone bevalling.

Maar maandag ben ik al zover dat ik t zeker weet dat ik dat gewoonweg niet wil! En knappen man/vrouw die me om weet te praten!

Gezien ik toch al zeker weet dat ik ks wil ga ik ook gelijk aansturen om een datum...als zij kunnen pushen dan kan ik dat ook!

Hopenlijk komt deze Gyna niet met het aantal sterfgevallen, dat deed mijn *nadenkende* vk nl wel...

En wellicht valt het wel mee en heb ik geen eens een keuze wat stuitbevallen of ks betrefd, eerst maar eens kijken hoe de dame er voor ligt.

3. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ja, misschien net als bij mamma2007, en draait ze vanzelf!

Ik ben vanmorgen voor de 2e draaipoging geweest. Het viel me veel meer mee dan de eerst keer. Maar het resultaat is hetzelfde: de kleine blijft liggen zoals ie ligt en verroert zich niet :(
    Zowel ik als de gyn zien nu af van verdere pogingen. Over 2 weekjes krijg ik een echo en een gesprek, dan gaan we kijken of we direkt een ks plannen, of (als t hoofd niet te groot is :confused: ) eerst een vaginale bevalling proberen (en dan in 50% van de gevallen alsnog een ks). Ik ben nu heel erg aan het twijfelen. Eerst wist ik zeker dat ik dan een ks wilde, maar nu weet ik het allemaal niet meer. Ik begrijp dat je lichaam zich sneller herstelt van een gewone bevalling dan van een ks, dat doet mij twijfelen. Nouja, ik wacht maar gewoon eerst de echo af.

4. mamma2007

mamma2007 Actief lid

7 jul 2006
    146
    0
    0
    Tilburg
    Cimbomlu veel sterkte en maar hopen dat de kleine vanzelf draait, veel succes met je keuze. Ik weet dat het een moeilijke keuze is. Je moet kiezen waar je een goed gevoel bij hebt. Ik had zelf voor de ks gekozen en de gyn zei gisteren dat bij het eerste kindje dit een slimme keuze was geweest maar het is nu niet meer nodig. Ik heb me nu weer op een "gewone" bevalling ingesteld. Nu maar afwachten.

5. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Hè jammer zeg dat het weer niet gelukt is! Ik heb aan je gedacht vandaag! Wel fijn dat het nu iets meer meeviel dan de vorige keer.
    Het kan nog alle kanten op, wie weet gaat jou babietje gewoon nog draaien...

Ik hoop dat je de juiste keus kunt maken.
    Zoals je weet was voor mij de stuitbevalling uit den boze, dit kindje heeft idd een wat groter hoofd. (ook al is dit mijn 2e bevalling, toch vond ik hier meer risico aan zitten) En om nou te herstellen van èn een ks èn een bevalling... !
    Mijn vorige bevalling was ook niet echt een pretje (vacuumverlossing, grote baby, geen volledige ontsluiting) , heb hoop hechtingen gehad. Heb hier heel veel last van gehad, heb hier toch ook wel aardig wat weekjes van moeten herstellen.
    Nu onderschat ik het herstellen van de ks niet hoor, maar heb toch ook al best wel positieve 'herstellings-verhalen' gehoord.

Ik zou inderdaad de echo maar afwachten... Je weet ook nooit wat er in 2 weken allemaal kan gebeuren!

Succes, en niet teveel piekeren hoor, eruit komt je baby toch wel ;)!

xxx
    Sam

6. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Ninetje,Ja idd ik kreeg ook dat gevoel dat hij me liet lopen in de hoop dat ik weeen zou krijgen maar onze zoon was een eigenwijze en bleef lekker zitten :) Je moet doen waar je je goed bij voelt.Omdat Vince al sinds week 24 niet goed lag had ik alles al na geplozen op internet over stuit/ks en was voor de draaipoging al met mijn man eens geworden dat we als het niet zou lukken voor een ks zouden gaan.Ik zag ook op tegen een stuit omdat Vince met 36,5 weken als 3660gr geschat was.Veel succes maandag en ik zou zeggen houdt voet bij stuk en laat je niet van de wijs brengen!een moeder voelt zelf aan wat de beste keus is!
    @Cimbomlu,He meid wat jammer dat het niet gelukt is.Maar je hebt het geprobeerd en jullie beeb ligt gewoon lekker zo en dat moet je dan maar accepteren,tenminste deze gedachte had ik wel. Heb ook een paar draaipogingen geprobeerd maar had daarna de gedachte dat ik mezelf niets hoefde te verwijten dat ik voor een ks koos had het immers geprobeerd!Veel succes met je keuze en zoals ik hier boven al schreef doe wat je gevoel zegt. ;)
    @SaMMie,Ik ben van de eerste ook op de natuurlijke manier bevallen en nergens last van,heb er 6 uurtjes overgedaan ben eraf gekomen zonder knip,scheur of wat dan ook. :) Vandaar dat ik ook voor de draaipoging ging maar van te voren wel al tot de conclusie was gekomen dat als het niet zou lukken toch een ks te doen ipv een stuit.Tuurlijk wist ik dat er ook nadelen aan zaten en dat het herstel langer zou duren dan een normale bevalling maar ik moet zeggen dat de ks me voor 500% is meegevallen.Vrijdags de ks gehad zaterdag al naast het bed en lopen(lees strommpelend)naar het toilet en maandag ochtend waren we alweer thuis.Tuurlijk is het herstel pittig maar ik liep een goeie week later alweer aardig rond en 14 dagen later liep ik buiten achter de wagen.Sorry voor het langer verhaal :oops: maar misschien hebben jullie er iets aan.

Liefs,Claudia

7. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Idd is het fijn om goede verhalen te horen. Het blijft toch altijd spannend. Fijn dat het je voor 500% is meegevallen!

Gisteravond toch even een dipje gehad, maar nu gaat het weer. Mannetje staat er heel nuchter tegenover: "nou, hij wil niet draaien, dat is zijn keuze, we hebben ons best gedaan! Maak je maar geen zorgen over dingen die je niet kunt veranderen!" Ik weet elke keer wel iets te verzinnen waar ik me wel zorgen over maak, maar nu moet ik het maar loslaten. Ukkie is nog steeds vrolijk aan het bewegen in m'n buik, en dat is het belangrijkste!

Nu ga ik het tegen jou zeggen, want over 2 nachtjes is de grote dag! Kan me voorstellen dat het raar voelt (tenminste, dat merk ik nu al bij mezelf als ik erover nadenk!) dat je weet dat het maandag allemaal gaat gebeuren.
    We wensen jullie veel sterkte en zullen zeker aan jullie denken! Enne...snel weer gezond thuis zijn hoor, want we willen wel gauw je verhaal horen! :thumup:

8. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    @cimbomlu

Wat een dwarse kleine man hebben jullie toch!
    Gewoon steevast heerlijk blijven liggen zoals hij dat wil.

Nu moet jij dus ook die keuze maken? Nou wens je veel succes...

Ik ga me een beetje voorbereiden op maandag, een lijstje maken met vragen enzovoorst.

@sammy heel veel succes maandag!

9. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    @Ninetje: Die dwarsliggertjes, ze beloven wat voor de toekomst... ;)
    Jij ook suc6 maandag, laat ff weten hoe het geweest is!

10. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    cimbomlu hopen dat de kleine op zijn eigen goede moment wil draaien, misschien gewoon zelf nog niet aan toe. Ga iig duimen...

Ninetje ben erg benieuwd wat ze maandag gaan zeggen, veel succes!

saMMMie heel veel succes maandag zal aan je denken.

Britt

11. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Bedankt meiden, voor al jullie succes-wensjes! Nog zo'n 12 uurtjes en dan gaat het gebeuren.... Spannend! Nog even m'n laatste dingetjes in koffertje stoppen, en dan vroeg slapen. Moeten 2 uur van te voren aanwezig zijn (zei al 'lijkt wel of je op vakantie gaat, koffertje inpakken, 2 uur van te voren inchecken), dat is dan al om 7.15uur!

Tot (hopelijk) over een paar dagen. Ik zal jullie proberen zo snel mogelijk te laten weten hoe het is gegaan.

Groetjes,
    Sam

12. Niet meer actief

Sammie; heel veel succes morgen!

Liefs Nathasja

13. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    sammie veel succes vandaag! je heb zo je kleine uk in je handen!

en ninetje sterkte en je komt er vast wel uit! ;)
    veel succes ook jij vandaag!

14. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    @ Sammie, hopelijk heb je snel je kleintje in handen en kan je lekker gaan genieten. Succes!

@Ninetje, het is een moeilijke keuze, maar ik weet zeker dat je de juiste maakt.

@Cimbomlu: He wat vervelend meid! Wel fijn dat de kleine nog lekker beweegt, dat geeft toch wat rust. Ik hoop dat je kleintje toch nog vanzelf draait, je hebt nog even de tijd.

Volgende week maandag ben ik aan de beurt voor een draaipoging. Als we dat gaan redden. Ik heb al vanaf vrijdag erge last van pijnlijke harde buiken. Zaterdag is het wel wat rustiger geweest, maar gisteren kwamen ze van 18:00 weer om de 20 min. Rond 21:30 werd het weer wat rustiger, tot ik om 23:00 ineens steken en krampen over mn hele buik kreeg. Die kreeg ik vanacht om 00:45 weer, ik werd er echt wakker van. De hele nacht slecht geslapen en ik heb van mn vriend huisarrest gekregen. Ik mag nu echt niks meer doen. Alleen vandaag mn rijles en morgen mn rijexamen en daarna rust tot de bevalling.
    Ik geloof dat iedereen in de familie nu denkt dat ze deze week al zal komen. We zullen zien! Ik maak me niet druk, zolang er nog niks aan de hand is.

Liefs,
    Duveldraakje

15. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hallo dames, ik kom me ook melden hier.
    ik ben dus zwanger van een tweeling en baby 1 die als eerste wordt geboren ligt met zijn hoofdje netjes al ingedaald, maar baby 2 die lig in een stuit.
    draaipogingen worden niet ondernomen, omdat ze er gewoonweg de ruimte niet voor hebben dus het is nu duidelijk dat hij zo zal blijven liggen tot de bevalling.

nu wil mijn gyn dat ik gewoon ga bevallen, omdat baby 1 de weg al wat vrij maakt, zodat baby 2 met het kontje kan komen.
    maar ik heb heel erg mijn twijfels, je hoort heel vaak dat de eerste baby gewoon beval en dat je uiteindelijk alsnog een ks moet omdat een stuit niet lukt.
    ik heb weinig zin om van 2 dingen tergelijk te moeten herstellen.
    maar ik kijk er ook weer tegen op dat je van een ks langer nodig hebt om te herstellen..

ik moet strakjes weer naar de gyn en wil toch gaan bespreken van hoe of wat!

wat zijn jullei ervaringen?
    hoe denken jullie dat je bevalling zal gaan?

16. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Net terug van de gyna:

Ze is schijnbaar zo blij met ons als ouders dat ze er (wederom) ondersteboven van is!

We waren met de gyna, leuke jonge kerel trouwens, al helemaal uit de beslissing. Draaipoging werd niet op aangedrongen, stuitbevalling al helemaal niet. Ongerustheid over Ks was al wegenomen...We waren op het punt de datum te plannen toen zegt de beste man, ik wil nog even je buik voelen...

Hij twijfelde een beetje en dus hoppa echo apparaatje aan....zet em bovenop mijn buik....hmz ik zeg..joh ik zie niks...

Hij naar benee met dat ding....verrassinggggggggg

Een mooi rond koppie dat al bezig was met indalen maar nog niet muurvast lag...

SLIK!

Vruchtwater was gewoon goed, hij vond t niks matig en heeft de placenta nagekeken en die zag er ook nog perfect uit!

We gaan dus vaginaal bevallen....Joepie

@chaya, gewoon je gevoel heel duidelijk kenbaar maken. succes!

17. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    chaya, heb van de week een bevalling van een tweeling op televisie gezien. Nadat de eerste er uit was hebben ze de tweede handmatig gedraaid. Omdat er dan veel meer ruimte is onstaan en vaak een tweeling iets kleiner is. Weet niet of dat een mogelijkheid is.

Ninetje gefeliciteerd. heerlijk zeg dat die kleine toch nog gedraaid is en dat je vruchtwater voldoende is.

Britt

18. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ja Ninetje, geweldig. Ik hoop dat ze gauw helemaal vast gaat liggen dat ze zich in ieder geval niet meer kan bedenken.
    Oh wat fijn zeg, nu mag je "gewoon" bevallen.
    JIPPIE

Liefs,
    Duveldraakje

19. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Ninetje,wat goed nieuws zeg toch een vaginale bevalling, succes dat ze maar gauw mag indalen en vast komt te liggen :)

@Chaya,je moet doen waar je een goed gevoel bij hebt.Van mijn dochter ben ik vaginaal bevallen omdat dit allemaal goed verlopen was zei de gyn dat ik bij mijn zoon dan maar voor de stuit moest gaan omdat ik al een keer bevallen was en de weg dus idd vijgemaakt was :( ik zag dit echter ook niet zitten en heb vanaf het begin gezegd dat ik wel een draaipoging zou doen maar niet een stuit bevalling maar een ks.Draaipoging meerdere keren geprobeerd maar zonder succes vast gehouden aan de ks en sta er nog steeds voor 500% achter.Na de ks was het maar goed dat we niet voor een stuit waren gegaan want zoonlief had net als zijn zus de navelstreng 2x om zijn nekje.Doe wat je gevoel zegt ookal zegt de gyn iets anders!Succes met je beslissing.

Liefs,Claudia

20. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    @Chaya, tijdens mijn (medische) opleiding ben ik bij de bevalling van een tweeling geweest in het ziekenhuis. De 1e werd gewoon geboren, de 2e lag in stuit. Nadat de 1e eruit was, hebben ze razendsnel geholpen de 2e er uit te krijgen, in mijn beleving ging dat in een flits. Gewoon als stuit. Dat is prima verlopen. Maar laat je maar goed voorlichten wat de risico's zijn, en de kansen in dit specifieke geval, op alsnog een ks.
    Idd heb ik dat ook gezien op tv, wat Britt vertelt, dat bij een andere tweeling de 2e toen gedraaid is nadat de 1e was geboren. Ook dit moet je echt bespreken met de gyn en kiezen waar je je het beste bij voelt. Suc6!

@Ninetje: zoals al bij je naam staat: it's a kind of magic! Maar echt heel fijn voor jullie!

@Duveldraakje: wij zitten echt precies in hetzelfde schuitje. Sinds 2 dagen heb ik ook bij het minste of geringste harde buiken. Ik gaf de schuld aan de draaipoging, maar die heb ik een week ervoor ook gehad, en toen had ik nergens last van. Ik hoef echt maar de trap af te lopen en -floep- krijg ik weer een harde buik. Ukkie is ook al een flink eind naar beneden gezakt. Dus ik betwijfel ten zeerste of die de 40 weken vol gaat maken...
    Een verpleegkundige zei tegen mn moeder dit weekend dat zij merkte dat stuitekindjes ook meestal te vroeg komen. Weet iemand hier iets van?
    Enne...zet m op bij je rij-examen! :thumup:

Sammie heeft nu haar baby in haar armen als het goed is. Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina