Begin bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door jubelteen, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jubelteen

jubelteen Lid

11 aug 2010
    85
    0
    0
    Hallo,

Gisteravond ben ik tot 3 keer toe een redelijke hoeveelheid vocht verloren en daarna bleef het een beetje druppen. Ik heb geen idee of het vruchtwater was of waterige afscheiding. Het leek me wat veel voor afscheiding. Ik heb het opgevangen en het was geurloos, helder water. Vanmorgen na het opstaan had ik geen vochtverlies meer, maar wel een kleine, gelige prop slijm in mijn inlegkruisje. Wat zou dit kunnen betekenen? Zou de bevalling kunnen gaan beginnen?
    Vanmiddag heb ik een afspraak bij de gyn. dus kan ik mijn vragen kwijt, maar ben zo benieuwd of het al zou kunnen beginnen!
    Ben trouwens 37 weken en 5 dagen zwanger...

Jubelteen

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Spannend meid!!!!!
    Hoop dta je weeen dan zelf beginnen als t je vliezen zijn die gescheurd zijn!

succes!

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Zo begon bij mij de bevalling ook. Met gebroken vliezen. Het was geen grote plons, maar er drupte steeds wat vocht uit. Bij mij zijn de weeen niet spontaan begonnen en ben uiteindelijk 24 uur erna ingeleid.

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    bij mij begonnen direct de weeen al regelmatig bij alle bij mn bevallingen ,nu afwachten hihih

5. Bri

Bri Niet meer actief

Of het vruchtwater is of niet, kunnen wij je zo niet zeggen. Dan moet de vk (of gyn, in jouw geval) beoordelen of het zuur of basisch is. Afscheiding tegen deze termijn kan ook ineens heel veel zijn, én heel waterig. Maar dat is wat zurig, terwijl vruchtwater zoetig schijnt te ruiken. Bij mij braken de vliezen beide keren pas bij volledige ontsluiting en iets van geur heb ik zelf niet waargenomen, dus hoe je het herkent weet ik zelf niet.

Dik slijm, zelfs iets van een prop, duidt er wel op dat je baarmoedermond 'actief' is; er gebeurt iets waardoor je het slijm begint te verliezen. Dit zegt op zich nog niets over de termijn waarop je gaat bevallen. Bij mijn eerste gebeurde dit toen ik al (lichte) weeën had, dus de bevalling diende zich wel aan. Bij mijn tweede verloor ik stukken slijmprop bij 31 weken en dat betekende gelukkig helemaal niks; m'n meisje is toen nog 9 weken blijven zitten. Het werd toen veroorzaakt (waarschijnlijk) door een combinatie van darmkramp en harde buiken.

Nou ja, vanmiddag zit je bij de gyn, die zal je vast meer helderheid kunnen geven. Mocht je nog wat vruchtwater kunnen opvangen, dan zou je dat mee kunnen nemen (voor het geval je vanmiddag niets meer verliest). Dan kan hij/zij checken wat de zuurgraad is.
    Succes!

6. Only me

Only me Niet meer actief

Zo begon het bij mij ook. Ze braken niet echt, maar er sijpelde de hele dag iets uit. Ik heb het toen wel opgevangen en kon het testen door flink te hoesten....
    Was wel vruchtwater. Nadat dat een poosje door ging verloor ik ook eek gele slijmprop en daarna 3 uur later, begonnen de weeen.

7. jubelteen

jubelteen Lid

11 aug 2010
    85
    0
    0
    Vanmiddag in het ziekenhuis geweest. Het was geen vruchtwater, maar hele waterige afscheiding. Wel ben ik de slijmprop verloren en was de baarmoedermond verstreken. Op de echo was te zien dat de baby niet heel veel vruchtwater meer had. Volgende week word ik ingeleid, maar stiekem hoop ik dat het al wat eerder gaat beginnen!

Deel Deze Pagina