Stuitbevalling of Geplande keizersnede

Discussion in 'De bevalling' started by manon88, Sep 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

Aug 21, 2011
    3,326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Ik heb voor een keizersnede gekozen, hoe rot ik het ook vond maar liever minder risico en een langer herstel voor mezelf dan risico lopen voor ons kleintje..

Eerst zou ze 21-8 gehaald worden bij 37 weken. maar er was geen ruimte meer dus werd het 20-8.. Maar mevrouw kwam de zaterdag ervoor met 36,4 weken.. Het werd dus een spoedje na 7 cm wegpuffen waarvan ze zeide dat het geen weeen waren.. grrr (zo warm was het toen ook buiten..)

Na 4 dagen zat ik lekker buiten en liep ik al weer heen en weer. Zou het zo weer doen...

2. zinzi

zinzi Bekend lid

Jul 22, 2012
    627
    0
    0
    Ik heb een vaginale bevalling gedaan.
    Gisternacht om 1.45 mijn vliezen gebroken en rustig aan naar het ziekenhuis. Om 6.30 eerste wee. 3weeen met 5 min tussenpauze gehad. Toen in een weeenstorm terechtgekomen met weeen elke 1.5 min (dus 10sec om bij te tanken).
    En na 50 min persen was ons meisje om 11.25 geboren.

Het is mij echt heel erg meegevallen. Ik was om 15 uur al thuis!
    Ik ben heel blij dat ik het zelf gedaan heb. En voel me eigenlijk wel trots! Wij kunnen nu heerlijk genieten. De borstvoeding ging ook meteen goed, doordat ze zelf aangegeven heeft wanneer te komen.

Ik vond de weeenstorm heftig, maar dat had bij een normale ligging ook zo geweest. Het persen vond ik prima te doen. Sta zelfs lachend op de fotos terwijl ik niet eens in de gaten heb gehad dat die foto gemaakt werd.

Share This Page