Hoi!! Door een traumatische eerste bevalling hebben we vandaag in overleg met de vk besloten dat we voor een geplande keizersnede gaan.... Nu was ik benieuwd naar dingen waar we aan kunnen denken voor in het bevalplan. Mogelijkheden waar wij misschien niet aan denken.... Alvast bedankt!! Groetjes, Duckertje
In elk geval vragen of je je kleintje op de uitslaapkamer bij je mag houden. Bij mij hielden ze haar even boven het laken en daarna zag ik haar een uur en 10 minuten later pas weer. Ze was wel bij manlief natuurlijk, maar ik vond het niet fijn in mijn eentje .
Ik.vond het heel veel vervelend dat zoonlief al gewassen en aangekleed was toen ik hem voor het eerst in mijn armen kreeg. Had hem graag nog even bloot op de borst gehad. Heb ik nu ook in bevalplan staan. En ik heb ook aangegeven dat ik de baby het liefst op de ok al bij me wil, mits dat haalbaar is natuurlijk.
Wat goed dat je die keuze hebt kunnen maken.. Ik heb helaas ook een echt vreselijke bevalling gehad waar ik eigenlijk nog maar net van ben herstelt.. Ik heb met mijn vk besproken dat ik ook heel bang ben, en of er dingen mogelijk zijn.. Als ik een week of 20 ben word ik doorgestuurd voor een gesprek.. Ik ben heel bang d at dat een soort verdedigings gesprek word waarom ik eventueel een ks zou willen.. Denk je dat dat zogat of dat dat wel meevalt? In jou geval, tips kan ik ook niet geven maar je kindje bij je willen lijkt me heel normaal. Als dat kan moet je het doen!!
De tip die ik heb is idd vragen of het kindje bij je mag blijven op de uitslaapkamer. Als dat niet kan laat dan papa een uur lang met de baby oP de blote borst liggen totdat jij er bent. Ook zou ik met je man afspreken dat hij nog niemand belt. Er zijn verhalen van vrouwen die terugkomen uit de uitslaapkamer en daar een kamer vol visite treffen die allemaal de baby al hebben vastgehouden. Dat lijkt me echt vreselijk. Als je bv wil gaan geven geef dit dan aan. In het geval dat ze dan toch al eerder moeten voeden sta er dan op dat je kindje met een cupje de melk krijgt en niet met een fles.
Bij ons zal papa na de geboorte de navelstreng nog doorknippen, er worden foto's gemaakt en m'n man krijgt de kleine op z'n blote borst als ik nog gehecht wordt. Op de ok is t gewoon te koud voor de ukkies. Heb wel al een aantal dagen nu met een knuffeltje geslapen zodat m'n geur eraan zit en dat de kleine dus ook een beetje mijn luchtje meekrijgt als papa hem bij zich houdt. Verder proberen ze hem zowieso toch nog binnen een uur na de bevalling bij me aan te leggen..
Bedankt voor het meedenken dames!! Zitten wel een paar dingen bij waar we iets mee kunnen!! En een paar zijn er al bijna, succes hoor!! Pietje89, bij jou dus ook traumatisch.... Wij hebben eigenlijk in de kraamweek van zoonlief al aangegeven dat we twee kindjes dicht op elkaar wilden, maar als de dood waren voor weer zo'n bevalling. Het woord "keizersnede" is toen al een paar keer gevallen...... In maart kreeg ik helaas een miskraam, met de nodige weeen, wat een ellende...... Dit keer gelijk bij de intake vk weer over een keizersnede gehad en we zijn toen doorgestuurd naar de "pop-poli". Hier hebben we met 16 weken een gesprek gehad. Viel wat tegen. We kregen wel een vrijbrief. Wij mochten kiezen, natuurlijk of een keizersnede en deze beslissing in ons tempo maken, maar hij had toch het liefst dat we voor een vaginale bevalling zouden kiezen..... We moesten maar kijken wat we wilden en het hem maar mailen... We waren weer aardig aan het twijfelen, een keizersnede is natuurlijk ook niet alles.... Gister dus controle bij de vk die ons ook begeleidt heeft in de kraamweek van zoonlief.... Ze heeft echt gezegd dat we niet meer moeten proberen vaginaal te willen bevallen.... Te veel stress en de kans op herhaling is te groot!! En met meneer de gynaecoloog was ze helemaal niet blij.... Ze gaat nu contact opnemen met een aantal verschillende ziekenhuizen hier in de buurt, die het beste bij onze wensen aansluiten! Super dus!! Pietje, laat je dus niet gek maken en ga voor de manier waarop jij en je partner dat willen!! Enne, je mag me altijd PB-en! Misschien hebben we wat steun aan elkaar! Groetjes, Duckertje
Toch zijn er al ziekenhuizen waar de baby al op de ok bij de moeder blijft, in dikke dekens gewikkeld! Steeds meer ziekenhuizen voeren dit door. Google maar eens. Ik ga er zeker voor knokken om dat te regelen, al ga ik in eerste instantie wel voor een vaginale bevalling, de kans is groot dat het weer uitdraait op een ks, dus wil wel alles vast hebben liggen, just in case!
@ duckertje: goed dat jullie voor jezelf weten dat je een keizersnede wilt hoor! Als de eerste bevalling zo traumatisch was, dan lijkt me dat alles bij een tweede bevalling weer helemaal naar boven zal komen en je weet dan niet of je je bevalling nog wel goed af kunt maken... Ja is dat zo dat ze dat steeds meer doen op de ok? Ik wil gewoon echt niet dat m'n ukje risico loopt om gelijk ziek te worden en heb er wel vrede mee dat hij bij papa is. Ben wel blij dat ze verder willen dat hij weer zo spoedig mogelijk bij je ligt, in ieder geval binnen t uur. Kunnen de papa's trouwens bij jullie blijven slapen in t zh? Hoorde dat dat in sommige ziekenhuizen ook zo is, hier helaas niet, dus zou blij zijn als we na een paar daagjes weer met z'n drietjes thuis zijn. Vind t ook wel heel spannend hoor, nog maar een paar daagjes en hij is er gewoon! Ben ook heel benieuwd of je na de ks veel last hebt van pijn en naweeën e.d.
Als je je kindje op de ok bij je krijgt wordt het echt goed ingepakt in een speciale warmtedeken, dus ziek wordt hij/zij er echt niet van. Mijn zoontje werd juist ziek van de airco in onze kamer, we kwamen alledrie snotverkouden thuis. Hier hebben ze kraamsuites waar ook een slaapbankje staat voor de papa. Ik werd op dinsdagochtend ingeleid en ben pas woensdagavond bevallen. Vanwege de spoedks moesten we blijven tot zaterdag en al die nachten is manlief ook blijven slapen. Was wel heerlijk hoor. Hij ging alleen iedere dag een keertje op en neer naar huis om de katten te voeren en eventueel een wasje aan te zetten.
Wat fijn zeg dat jouw man gewoon kon blijven slapen! Ik zou dat ook dolgraag willen, maar gaat helaas niet Hoe deden jullie het met visite in t ziekenhuis? Iedereen staat hier natuurlijk op springen om gelijk langs te komen, maar weet niet of ik daar gelijk op zit te wachten in t ziekenhuis. Tuurlijk onze ouders en broertjes wel, maar echt nog niet de rest van de familie en vrienden. Lijkt me echt wel een beetje te druk, weet eigenlijk ook niet of er een max aantal bezoekers mag langs komen, ga ik donderdag nog maar ff navragen als ik er lig...
Wij hebben het in het ziekenhuis alleen bij de naaste familie gehouden. Alleen onze ouders en broers en zus mochten langskomen. We hebben ook bewust de geboortekaartjes pas gestuurd toen we thuis waren. De kraamvisite kwam toen pas een beetje toen we een paar dagen thuis waren. Vond het heerlijk om de eerste paar dagen thuis even rustig te wennen.
Dat lijkt me idd ook wel lekker ja, eerst ff rustig bijkomen van alles en je draai zien te vinden in huis..,. Al denk ik dat sommige mensen dat moeilijk vinden om te accepteren.. Hoe reageerden mensen bij jullie daar op?
hier mocht dochter ook meteen bij me op de ok en ze zeiden dat ik naar uitslaapkamer moest maar toen ineens zeiden ze je voelt je ok dus brengen je naar je kamer ? al die tijd baby zelf bij me gehad.. dus hier in het ziekenhuis waar ik beval is het ook normaal dat je je baby bij je mag.. geen idee hoe het zat met die uitslaapkamer waarom ik daar niet heen hoefde want zo goed voelde ik me niet (zag vuurrood leek net of ik koorts had maar dat had ik niet, maar had het echt ijskoud en was kotsmisselijk ) maar had eenpersoonskamer gehad dus wellicht daarom? lijkt me trouwens idd vreselijk als je op de uitslaapkamer ligt en dan op je kamer komt en al het bezoek de baby al heeft vastgehouden... ik krijg wss een geplande ks nu en ga ook echt heel duidelijk aangeven dat als ik nu wel naar de uitslaapkamer moet dat ik dan absoluut niet wil dat er al bezoek word gebeld maar vriend eerst wacht tot ik terug ben en wij dan samen kijken hoe ik me voel of er al gebeld gaat worden of niet
Engeltje: Iedereen accepteerde het eigenlijk gewoon. Niemand deed er moeilijk over dat ze even moesten wachten. Bij ons in het ziekenhuis hoef je ook niet naar de uitslaapkamer. Je gaat gelijk terug naar je eigen kraamsuite. Echt ideaal.
@ stampvamp: dat was ook wel gelukkig een dringend advies vanuit t ziekenhuis bij ons. Bel de mensen pas als jullie eerst met zn drietjes zijn bijgekomen. Geniet van t eerste moment samen! We hebben ook bewust alleen aan onze ouders verteld wanneer t gaat gebeuren en er ook bij gezegd dat we eerst ff willen bijkomen daarna... @ kwebbel: fijn dat de mensen t gewoon accepteerden, hoop dat ze dat hier ook gaan doen en anders hebben ze pech...
Precies Engeltje. Jullie beslissen wie je wel en niet over de vloer wilt hebben. En als mensen dat niet leuk vinden, jammer dan!
Hier ook een geplande keizersnede. Ivm een groot kindje wilden ze gaan inleiden en de arts-ass. wilde tel. overleggen met de gyn toen ik vertelde over de 1ste bevalling. Die begon gewoon, maar na een poging met de tang is het toen ook een ks geworden. Mijn bekken was te klein. En dat ik dus heel erg tegenop zie om gewoon te bevallen en dan alsnog een spoedks zal krijgen. Dat zou ze meenemen in het overleg met de gyn en ze belde waar we bij zaten.Toen ze ophing zei ze: "we gaan voor een geplande ks." Ik was zo opgelucht dat ik even heb zitten janken. Toen kregen we gelijk uitleg van een verpleegkundige over hoe het dan zou gaan op de bewuste dat, aan de hand van foto's. Bij ons is het (nog) niet mogelijk (gaat wel komen) om de baby op de ok te laten. Die gaat dus met de vader naar de kamer terug en zodra ik op de verkoever lig komen ze naar mij toe en blijven net zolang bij mij tot ik terug mag naar de kamer. Ik heb met manlief afgesproken dat hij alleen de drukkerij gaat bellen in de tussentijd, zodat we de kaartjes zsm hebben. Maar de rest ga ik pas bellen als ik op de kamer ben. Mijn man zei ook (met een megaknipoog) de vorige keer heb ik iedereen gebeld, nu mag jij. Vind ik eigenlijk wel leuk. Verder maakt het me niet zoveel uit, als ik maar zsm naar huis mag (met 2-3 nachten is me verteld), want slapen in het zkh kan ik niet zo goed...
Hier ook een geplande kz. Ivm de 1e bevalling die nog al wat problemen Heeft veroorzaakt.en uit eindelijk in kz uitliep Ik wil ook zo snel mogelijk bij de kleine. En anders blijft het bij mijn man. Dit keer wil ik dat niemand het weet wanneer de kz zal plaatsvinden. Alleen de oppas ivm onze dochter.en ga pas bellen als ik weer op de kamer ben en onze dochter haar broertje heeft ontmoet. Vorige keer kwam ik boven en zaten alle opa's en omas al aan me bed en hadden de kleine al gezien en vast gehouden ik had er hooguit 2 min op de ok gezien en daarna 2 uur later pas. Dus dat wil ik niet weer. Mijn moeder was wel bij de bevalling dus was toch al in zh maar de rest kwam meteen dat vondt ik niet leuk. Ik hoop na 2 nachten weer naar huis te mogen. In het zh alleen familie en kaartjes worden pas verstuurd als we thuis zijn.
Lijkt me toch zo vervelend idd als je eerst normaal aan t bevallen bent en t uiteindelijk nog een ks moet worden. Fijn dat jullie nu toch ook gelijk een ks krijgen, scheelt een heleboel spanning lijkt me!