Stuitligging en toch willen bevallen op natuurlijke wijze

Discussion in 'De bevalling' started by VrouwtjeRomy, Jul 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Onze knul is in stuit gaan liggen vorige week, natuurlijk kan hij nog terug draaien en dat hopen we dan ook maar, alleen nu ik mn geboorteplan aan het invullen ben wil ik er wel rekening mee houden dat hij ook gewoon eens eigenwijs kan blijven en in een stuit blijft liggen.

Toch wil ik graag op natuurlijke wijze bevallen, stuit of niet. Ik heb hier alleen helemaal geen ervaring mee en zit nog erg te twijfelen of ik dan niet toch akkoord moet gaan met een keizersnede.

Zitten er risico's aan voor de baby als ik kies voor een natuurlijke bevalling? En zijn hier toevallig meiden die dezelfde keuze hebben gemaakt? Graag zou ik wat verhalen willen horen van meiden die ook een stuitligger hadden en waarom ze de keuze gemaakt hebben die ze gemaakt hebben.

thanks!

2. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

May 16, 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hallo VrouwtjeRomy,

Ik ben op 29 april 2011 bevallen (keizersnede) van mijn zoontje die ook in een stuitligging (onvolkomen) lag. Met 36 a 37 weken zwangerschap heb ik een uitwendige draaiversie gehad wat helaas niet gelukt was.
    Ik wilde perse een natuurlijke bevalling ivm complicaties enz. Ondanks hij in een stuitligging lag, het zou eventueel gaan lukken een stuitbevalling maar de artsen zeiden dat ik er ook rekening mee moest houden dat het ook een keizersnede kan gaan worden.

Op woensdag 27 april waren mijn vliezen gebroken en ik was al 5 dagen over tijd, de artsen wilden niet langer wachten en wilde voordat mijn vliezen gebroken waren een keizersnede gaan inplannen. Ik houd daar persoonlijk niet veel van een geboorte gaan zitten plannen, zoiets moet met een natuurlijk proces gaan, of er moet echt iets niet goed zijn!