Morgen weer controle. Ga steeds meer richting KS denken aangezien ik me afvraag of het kindje straks nog wel te draaien is. Ben immers bijna 39 wkn zwanger. Heb ook geen zin om op laatst nog spoed KS te hebben, dan liever geplande KS. @Kanelly81: Succes woensdag! En sterkte met aftellen van de dagen
Hoi meiden, Bij mij kwamen ze er pas met 41 weken achter dat ze in stuit lag en dat viel uiteraard erg rauw op ons dak. Want je houdt met van alles rekening maar niet met een KS of een stuitbevalling. Die middag dat we thuis kwamen waren we ook helemaal van slag en werd ik zelf ook een beetje angstig ineens, want ik wilde geen KS maar een eigenlijk ook geen stuitbevalling. Je hebt echt het gevoel dat je tussen 2 vervelende dingen moet kiezen.... Mijn gevoel ging wel een beetje naar een natuurlijke bevalling ook omdat de gyneacoloog daar erg voor was. Toen de volgende ochtend mijn vliezen braken en we in het ziekenhuis kwamen heb ik besloten om voor een stuitbevalling te gaan. Mede omdat de gyn er vertrouwen in had en ik dus ook. Wel duidelijk gezegd dat het evengoed nog een KS zou kunnen worden hoor... Ik ben dus uiteindelijk bijna 15 uur bezig geweest waarvan 20 min geperst toen er toch werd besloten om een KS te doen. Ik heb er echt geen spijt van dat ik het eerst toch gewoon heb geprobeerd, ook de gyn zei duidelijk dat ik het echt niet voor niets had gedaan. Want de kans dat het bij evt. een volgende wel natuurlijk kan is hierdoor nu wel groter. Maar het blijft een moeilijke beslissing die je alleen zelf kan maken. Je moet je er vooral goed bij voelen....
Hier meteen gekozen voor een ks. Stuiters zitten in de familie en dus ks ook. Het kwam niet in mijn hoofd op een stuitbevalling te doen, veel te riskant. Heb wel een versie geprobeerd, maar hij zat muurvast! Onze kleine man zat ingedaald en vast in mijn bekken, dus toen maar lekker laten zitten
Ons meisje ligt ook in stuit. We hebben gisteren een uitwendige draaipoging gehad, helaas mislukt. Hoofdje ging mee, alleen haar kontje zat muur vast. Ze verwachten een normaal/gemiddeld baby en adviseerde een stuitbevalling. Keizersnee kon altijd nog. Ik twijfel heel erg, ben voor natuurlijke vaginale bevalling. Keizersnee zie ik niet zitten, maar ben ook wel bang.... Het worden nog moeilijke weken voor mij.... Wou 100% genieten van mijn verlof, maar toch lukt het niet helemaal.
De eerste lag ook in stuit. Na goede overweging gekozen voor een ks omdat ik hier een beter gevoel bij had. Ik wilde geen risico lopen voor de baby en voor mezelf. Hoewel het herstel geen pretje was zou ik het zó weer doen!!!
Fenna lag ook in stuit vanaf 28 weken. Met 37 weken nog een draaipoging gehad. Er was geen beweging in te krijgen. Ik heb toen zelf voor een ks gekozen. En ze is geboren met 39 wk. Het is mij 100% meegevallen.
Hier 13 wkn geleden een stuitbevalling gehad! Ik vnd het een aanrader ipv keizersnee. Tuurlijk is het een wat zwaardere bevalling maar met een ruggeprik is het goed te doen Wel een flinke knip gehad maar daar herstel je toch veel sneller van als een KS! Het ligt natuurlijk wel aan de verhoudingen. Ik ben 1,71 en was voor de bevalling 58 kg en mijn meisje was bij haar geboorte 48 cm en 2955 gr. Succes. Ohja en met de risico's de gyn zei tegen mij dat als ik voor een KS zou kiezen mijn volgende kindje meer risico loopt dan tijdens de bevalling als dit kindje via de natuurlijke weg.
Ik heb ook de beslissing genomen om een ks te laten doen (39+3 weken), geen leuke leuke beslissing maar het was voor mij wel heel duidelijk, het voelde gewoon veiliger voor ons kindje. Ik was liever 'normaal' bevallen en vooral eerder naar huis gegaan, maar alles is goed gegaan en daar gaat het toch om. Ik had met de gyn afgesproken dat als ik eerder zou gaan bevallen dat ik het dan wel zelf zou proberen, ik zou dan elk moment toch nog kunnen kiezen voor een ks. Ook als het niet helemaal goed zou gaan (langzame ontsluiting oid) zou het een ks worden, wel een spoedks maar geen echte spoed dus. Bij mijn weten eindigd 50% van de natuurlijke stuitbevalling in een ks, hoeveel daarvan echt in 'spoed' eindigd weet ik niet.