Hallo allemaal, Ik ga binnenkort bevallen van mijn eerste kindje. Ik heb liever geen bezoek en dergelijke thuis dus mijn idee was om na mijn bevalling in het ziekenhuis mijn kraamweek in het geboortehotel te verblijven, zodat ik de kraamzorg, verloskundige, en natuurlijk bezoekjes van familie en vrienden niet allemaal thuis hoef te ontvangen en in alle rust kan herstellen en bij kan komen. En natuurlijk 24 uur zorg en tips voor de kleine en al mijn vragen gelijk beantwoord. Hoe waren jullie ervaringen? Alvast bedankt!!
Hoi! Ik heb nog geen ervaring, maar om dezelfde reden gaan ook wij naar t kraamhotel. Boven ook geen douche/wc en net bevallen de trap op en af, lijkt me ook niet ideaal. Wij gaan alleen een dag of 3, omdat wij t wel erg fijn vinden ook thuis een paar dagen zorg nog te hebben. Even in je eigen situatie wat handigheden en tips krijgen en niet gelijk er "alleen" voor staan. Raadde de dame van de kraamzorg ook aan. Wellicht nog een goede tip
Ik heb 10 dagen in een kraamhotel gezeten. Ik werd uiteindelijk medisch wegens wat omstandigheden en had ook hoge koorts. Het is wel handig hoor voor bezoek maar al die bezoek is ook daarna naar me huis gekomen. Dus het was ar dat betreft water naar de zee dragen . Rust valt mee.. je zit wel in een kraamhotel dus her en der hoorde ik ook andere baby's huilen net zoals de mama's die van mij hoorde als die weer honger had. Soms is het wel fijn maar meestal willen de verzorgers dat je alles zelf doet wat ik helaas niet kon ivm me BI. Dus vaak weinig begrip. Ach dames ze zeggen ook niet voor niets Oost west thuis best
Geen eigen ervaring hoor maar t lijkt me heerlijk! Maar ik zou wel even denken of je zelf goed thuis voelt op een vreemde plek. K zelf slaap altijd slecht in hotels.
in 1 woord: geweldig! snachts kreeg ik ook alle hulp. kon niet eens een luier verschonen de eerste dagen... dus dat deden hun dan voor me. super lief personeel en het eten was ook wel te pruimen (wel erg flauw, maar dat is met wat zout en peper wel op te lossen) heel fijn was dat! de dagen die ik over had aan kraamzorg heb ik niet opgenomen, wil geen vreemden in mijn huis die aan mijn spullen zitten. heb dus maar 5 dagen kraamzorg gehad, maar wel 24 uur per dag als het nodig was.
Bedankt voor alle reacties! Geeft me een goed gevoel dat er meerderen zijn die zoals mij denken! En beckje een vraag voor jou, als ik het goed begrijp kan je dus ook 4 a 5 dagen in het kraamhotel blijven en erna geen kraamzorg meer thuis nemen? Dat lijkt mij nog idealer.
Geen idee dat zoiets kon. Ik heb medisch 10 dagen in het ziekenhuis gelegen na de bevalling en ik wilde alleen maar naar huis.
ik ben na mijn bevalling naar het kraamhotel geweest en ik vond het heerlijk! Altijd iemand in de buurt voor hulp met borstvoeding ed. en altijd een schoon bed, schone handdoeken en idd geen vreemden in huis. In ben net verhuisd en helaas nu geen kraamhotel in de buurt anders zou ik er zeker weer heen gaan!
@foreverinlove, ja dat doen wij ook! Drie nachten kraamhotel en zorg en de rest thuis. Bij ons rekenen ze 8 uur kraamzorg per dag in t kraamhotel, dat gaat van je totaal uren af en de rest kan je thuis gebruiken 😄
misschien een domme vraag mag je daar dan met jouw gezin verblijven of in jouw eentje? en hoeveel betaal je dan? ik kende dit niet
Ik vond het helemaal niks! Ik heb er gelukkig maar 1 nachtje doorgebracht na een ziekenhuisopname en ik was zo blij dat ik naar huis kon. De kamer voelde aan als een goedkoop motel, heel erg ongezellig. De verzorging viel mij echt tegen, ze hadden weinig tijd om diingen uit te leggen en lieten ons behoorlijk aan ons lot over. In het ziekenhuis kreeg ik hulp bij het aanleggen maar daar hadden ze in het kraamhotel echt geen tijd voor. Nee, ik zou het alleen aanraden als je thuis geen rustige omgeving hebt of weinig privacy. Ik lig nog liever in het ziekenhuis dan in het kraamhotel. Duimen dus dat het geen keizersnee wordt want dan heb je bij ons verplicht 1 nacht kraamhotel...
Je partner kan wel blijven slapen maar ik denk andere kinderen niet. Het is wel goedkoop, ik was enkel basis verzekerd en moest alleen de eigen bijdrage voor kraamzorg betalen (iets van 4.10 Euro per uur). Mijn eten was inbegrepen maar voor de maaltijden van mijn partner moesten we apart betalen. Verder mocht ik daar een kolf gebruiken en alles voor de baby was ook inclusief (kunstvoeding, luiers en doekjes).