stuitbevalling of keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door mieke1981, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

stuitbevalling of keizersnee

1. stuitbevalling

2. keizersnee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou voor de stuitbevalling gaan persoonlijk probeer ik het liever eerst zelf en vertrouw ik op mijn lichaam, als het niet goed gaat kan er alsnog ingegrepen worden maar eerst wil ik het zelf proberen.

Een kennis van mij heeft een tweeling stuit bevalling gehad en dat ging allemaal goed (daar heb ik echt respect voor).

Het moet er toch uit en of dat met de beentjes eerst is of met het hoofdje maakt mij niet bang (misschien komt dat ook amodat ik eal een hele zware bevallign heb gehad maar komen moet het toch)

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Kan me het helemaal voorstellen. Heb er zelf al 2x van moeten huilen. Ik heb een super eerste bevalling gehad en keek daar zo weer naar uit...nu hoop en bid ik dat de kleine nog zelf draait...ik ben vreselijk bang voor operaties en zie enorm op tegen het herstel van een ks. een stuitbevalling durf ik niet, veel te bang dat het kind er iets aan overhoudt...NA mijn vorige bevalling stond ik meteen weer naast het bed en nu heb ik ook nog een ventje van 15/16 maanden rondlopnen als de 2de er is dus het herstel van een ks vind ik wel erg lang......

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Als ik in het geval van een stuitligging was gegaan voor een natuurlijke bevalling, was ie geeindigd in een keizersnede en misschien had het dan zelfs lelijk mis kunnen gaan. Dus nee, ik zou gaan voor een keizersnede. De risico's zijn me te groot.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar een tweeling is over het algemeen een stukje kleiner/lichter. En dus makkelijker er uit te krijgen met een stuitbevalling.

Deel Deze Pagina