Stuitbevalling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tweemeisjes, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Beste verloskundige,

We komen net van het ziekenhuis af. Ons kindje ligt in een stuit! ik ben nu 34 + 2 dagen weken zwanger. Ze had het over een draaipoging, en bij falen over een stuitbevalling.
    Ik heb veel negatieve verhalen gehoord over een stuitbevalling. Ik ben niet kleinzerig, maar mag ik vragen om een keizersnede?

Hiermee suggereer ik niet dat ik een keizersnede onderschat qua risico maar ik ben behoorlijk bang voor een stuitbevalling.

Wat zou ik het beste kunnen doen nu?

Groetjes, Joel.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Joel,

Allereerst is de kans dat d ekleine nog zelf draait nog erg aanwezig. Ook een draaipoging heeft goede kansen.
    Maar indien de kleine in een stuit blijft liggen krijg jij de keus of je vaginaal wil of via een keizersnede.
    Lees je in beide gevallen goed in, MAAR wacht eerst even af of die kleine niet zelf gaat goed liggen.,

Imke

3. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Hallo Imke!
    Wat fijn dat je me gerust stelt zeg.. ik maak me best zorgen. Heb de hele dag al een rotdag hierover. Eten bleef amper liggen en ik ben ook al lekker verkouden. Ik kies in dat geval denk ik voor een keizersnede, meer om het idee.. auwww!
    Al om al komt alles goed. Ik moet gewoon ff voorbereiden op wat ik dan wil. Ik denk er in ieder geval goed over na...

Bedankt voor het vlugge antwoordt! hier kan ik iets mee doen.
    Groetjes!

Deel Deze Pagina