hallo, We zijn maandag voor het eerst naar de gynaecoloog geweest en hoorden dat ons kindje in onvolkomen stuit ligt ( sabbelt zeg maar op zijn tenen) Nu hebben we besloten voor een gewone bevalling het kindje wordt niet zo heel groot, maar nu was mijn vraag Wie heeft hier ervaring met stuitbevallingen? Ik hoor het graag worden namelijk wel erg nieuwsgierig naar ons kindje groetjes fimke
Hoi Fimke. Allereerst, super dat jullie willen gaan voor een vaginale bevalling . Hier een mama met een kindje dat ook in onvolkomen stuit lag, en vaginaal geboren is. Ruben is namelijk nadat Malou geboren was in onvolkomen stuit gedraaid. Wij hebben tijdens de zwangerschap en tijdens de bevalling besloten het zo te proberen, mocht het niet gaan zou er alsnog een keizersnede gedaan worden. Ik weet niet wat je precies allemaal wil weten, maar ik zal een stukje voor je schrijven. Ik moet zeggen dat het eigenlijk hetzelfde is als een gewone bevalling, tenminste ik heb het niet als anders ervaren. De persweeën voelden bij alletwee hetzelfde. Ja, er komt wat anders als eerst naar buiten en de gynaecoloog wachtte heel lang met het pakken van Ruben, pas op het laatste moment ging hij meehelpen met draaien om zn koppie geboren te laten worden. (bij Malou werd er meteen 'mee getrokken' vanaf dat haar hoofdje geboren was) Hier is het super goed gegaan, Ruben deed het meteen prima, geen zuurstof gebrek oid. En ik alleen 2 schaafwondjes, geen knip of scheur. Hier was het overigens ook wel een (eigenlijk 2 ) klein kindje, hij was 2045gram en 47cm. Het is dat wij geen kindjes meer willen, maar ik zou het zo nog een keer doen. Persoonlijk vond ik dat het hoofdje van malou geboren werd pijnlijker als toen Ruben geboren werd, maar dat kan ook komen omdat zij natuurlijk als eerst een weg moest maken. Succes met je bevalling!