Sorry moet dit gewoon even van mij afschrijven.. Ik was vanmiddag zoo kwaad en verdrietig. Mijn vriend is volgens mij gewoon te beroerd om wat te doen in huis.. Ik ben altijd maar alleen aan het schoonmaken en opruimen in huis.. Hij heeft altijd wel wat..Komt 12uur nog eens van bed af. Daarna gaat hij buiten peuk roken en koffie drinken en vervolgens gaat ie voor de tv zitten discovery te kijken. :x Maar nooit eens denken van "goh laat ik eens vroeg uit bed gaan en even gaan schoonmaken zodat mariss dat niet hoeft te doen..!" Ook laat hij alle spullen achter zijn reet aan slingeren.. Als ik vraag wil je dit even opruimen..krijg ik als antwoord: Ja doe ik zo wel even..2 dagen later ligt het er nog! Het moett altijd van mijn kant komen..neemt nooit zelf het initiatief om wat te doen.. Altijd moet ik vragen wil je even stofzuigen wil je dit even doen, wil je dat even doen..en dan krijg ik ook van ja doe ik zo wel even.. En dan is het ga even roken en daarna de hond uitlaten..hij heeft altijd wel wat! IK WORD ER NIET GOED VAN!! :x Ik kan gewoon nu ook niet alles meer, omdat het gewoon vermoeiend voor mij is..Of stel ik mij hier nu aan? Vanmiddag heb ik hem aan het stofzuigen gekregen en hij sloeg de helft over! Dus heb ik er wat van gezegt en zei dat ie even beter moet stofzuigen..Gaat ie me na lopen schreeuwen en vervolgens gaat ie dan lachen..Toen heb ik zijn pakje shag gepakt en het over de grond gestrooit. Ben toen naar boven gegaan en heb toen een potje lopen janken! Hij zei tegen mij sorry van nu af aan hoef je niks meer te doen en ga ik alles schoonmaken..(geloof er niks van maar goed) Eerst zien dan geloven.. Nog meer meiden die dit hebben of zit ik nu onwijs te zeuren en stel ik me aan? Sorry voor mijn lange verhaal..
Ik herken het helemaal! Ik zie dat je bijna uitgerekend bent. Misschien een beetje nesteldrang?? Ik kon mijn vriend soms echt vermoorden toen ik rond die datum zat. En als hij eens iets deed, stofzuigen bijvoorbeeld, net als jou vriend, vond ik het nooit goed genoeg! Kortom, hij werd vaak net zo gek van mij als ik van hem. Uiteindelijk is het goed gekomen ik ben ontzwangerd en mijn vriend doet iets meer zijn best. Sterkte meid!! En misschien een beetje flauw, maar probeer nog even van elkaar te genieten voor de storm
Mischien wel een beetje nesteldrang idd..Maar dit is altijd al zo geweest.. en ik reageer wel erger dan normaal volgens mij..Hormonen.. Haha ik hoop als ik dalijk ontzwangerd ben dat mijn vriend ook iets meer zijn best doet.. Dank je haha ja komt goed hihi..
pff nou ik had dan ook alles laten liggen kijken of hij het zo prettig wonen vind in de rommel dan komt die echt wel van zijn luie reet af
Ik herken het helemaal, inclusief de koffie, peuk en discovery! Schoonmaken ho maar. Als ik het vraag moet het een week later nog gebeuren. Gek word ik ervan!:x:x:x
herkenbaar alleen die van mij heeft het te druk voor het huishouden en daarom moet ik alles doen, maar dat lijkt me beter te verkroppen dan een luiaard :x ! een trap onder zijn kont meid, en gauw!
Ook herkenbaar.. helaas. Mijn man is niet lui want hij altijd aan het werk en zoniet bezig.. met alles behalve het huishouden. En zoals jij zegt ja eerst even een peuk en dan de hond uitlaten. Nu ben ik weer zwanger, maar dit keer heb ik duidelijk gemaakt dat hij hier niet meer mee wegkomt en echt moet veranderen. Maar mannen...pfff vertel mij wat..haha.... Maar ik snap je heel goed je kan dan heel kwaad en verdrietig tegelijk zijn. Bij mijn man dringt het echt alleen door als ik heel erg kwaad word..jammer maar het zijn soms ook nog kleine kinderen.
Mijn vriend zou het ook niet uit zichzelf doen. Hij werkt hard buiten de deur ( vaak 60 uur per week) en ik niet. Maar.... Toen ik bijna uitgerekend was vroeg ik hem dingen te doen en dan deed hij het gewoon. Dus misschien gewoon lief vragen.
Ik vind niet dat je zit te zeuren en je aanstelt. Ik ben van mening dat de man ook best wat in het huishouden mag doen en wel uit zichzelf. Mijn vriend helpt, in het weekend, altijd mee in het huishouden en uit zichzelf. Weliswaar de wat "makkelijkere" taakjes, want poetsen is niet zijn sterkste kant. Een badkamer bv doet hij 2 x zo lang over dan mij, dus dat doe ik hem niet aan
Aan het einde van mijn zwangerschap deed manlief alles in huis ,.....maar nu is het weer hopeloos het is hier dagelijkse kost ... hebben jullie ook dat het de hele dag netjes is in huis en zodra manlief binnenwandelt is het weer een puinhoop ....? ik word er gek van
@Antje Haha wil je ruilen? Ik wou echt dat ik zo'n vriend had.. @mvj Och ja dat herken ik ook..Mijn vriend draait zijn sjagjes altijd binnen..Dus dan heb ik net schoongemaakt en dan liggen er allemaal weer sjagkruimels op de grond..:x Ik kan als het ware gewoon met de stofzuiger achter hem aanlopen..Maar ja.. Ik vroeg net voor de gein "wat ga ja vandaag doen?" En toen zei hij "ik ga even stofzuigen en dweilen en jij gaat niks doen.." Dus er zit vooruitgang in hihi
hoe herkenbaar! alleen momenteel is mijn vriend erg druk met onze tuin dus kan ik hem geen dingen kwalijk nemen... maar gewoon de kleine dingen zoals even de tegeltjes afvegen na het koken van eten {gisteren toen ik weg was en hij gewoon zo'n zak van aviko in de pan kon mikken!!} pff... zucht... steun... kreun
nou die van mij doet ook niks hoor het kost al veel moeite om zijn natte handdoek na het douchen even van de vloer af te rapen.. of om kranen uit luiheid gewoon niet dicht te doen en als ik het dan voor een paar dagen zo laat (dus niks doe) durft ie ook nog eens te zeggen: jeetje wat een rotzooi hier, het mag wel eens opgeruimd worden.. en dan na veel moeite dan doen we het samen haha en dan doe ik zijn werk nog een keer overnieuw of ik neem het zelf over omdat het uuuuuren duurt pfff idd.. mannen!
Je stelt je absoluut niet aan en idd je moet ze opvoeden. Als de kleine er is zal hij echt iets moeten gaan doen. Ik hoop dat hij van zijn luie reet af gaat komen
Omg het is net alsof ik dit berichtje heb geschreven... Maar dit is bij mij geen nesteldrang dit is al 5 jaar de wrange waarheid Je kan een vent als hij niet veranderen Ook niet door schreeuwen rustig praten of met tranen Het helpt alleen maar voor 1 a 2 dagen en dan ga je weer Wat ik nu probeer is mijn eigen tempo te vinden,bv dan de ene dag de wc dan een andere dag de keuken Ik ga echt deze periode nog een vaatwasser kopen! En de woonkamer is het belangrijkste wat ik dan doe ik afstoffen en opruimen stofzuigen thats it! Het minimum van het huishouden en als ik energie heb even wat extra's Als je bevallen bent dan alleen even een doekje over de tafel's en vegen want je komt echt niet toe aan al die andere dingen Probeer zijn grenzen niet te verlengen (want dat wil nooit!) maar probeer jou grenzen minder strikt te maken Het huishouden blijft er altijd,en als je even een dag niks doet dan is het zo Anders zou het zijn als je een week niks deed en de schimmel bij je muren omhoog groeide haha Dus relax en geniet van de kleine!
@mariss,echt heel vervelend voor je,hoop dat hij nu idd zijn leven betert Bij mij deed hij ook nooit wat,hij werkt ook enorm veel hoor,maar toen ik zwanger was werkte ik ook 37 uur p.w. Toen ik verder in de zwangerschap kwam,hielp hij me gelukkig wel. En nu..... Hij helpt me afwassen,zolang hij de vaatwasser niet heeft gerepareerd,voor de rest hoeft van mij ook niet hoor,werk maar 6 uurtjes,dus ik heb tijd zat..en als hij het doet,doe ik het toch weer over,want hij doet nog niet een de helft
die van mij doet het ook niet uit zich zelf hoor.. die keer dat hij uit zichzelf de stofzuiger pakte kan ik niet meer herinneren en hij maakt meer troep dan dat ie het opruimt.. gelukkig doet ie het wel als ik het vraag en is ie verder ook absoluut niet lui.. alleen is ie of aan het werk of aan het sleutelen aan brommers/auto's dus wel druk maar niet met het huishouden
@ Mariss, en de andere vrouwen: Hij doet ten misnte wel de hond! haha Daar moet ik die van mij wel altijd nog attent op maken! Ik vind het wel een normale zaak dat mn rommelkont met zijn 5 dagen werken in de week niet het huishouden hoeft te doen, maar net als MVJ zecht; de rommel opruimen die ze maken wanneer je het heerlijk schoon en netjes hebt .....zucht..dat blijft een strijd...