Hoi, Ik heb dit gehad. Ik heb in z'n totaliteit 6 dagen met een catheter gelopen. Tussendoor nog wel een keer naar het ziekenhuis geweest om te kijken of het lukte , maar helaas, dus weer 3 dagen naar huis met zo'n stom ding. Hoezo je vraag? Bang om niet te kunnen plassen? Groetjes
ik lag in het zkh en mocht niet eerder weg totdat ik geplast gad...Na een zware bevalling van (echt waar) 3 dagen, en een giga knip, kon ik 4 uur na de bevalling plassen..
Ik ben bijna een week geleden bevallen. (mijn bevallingsverhaal zet ik hier een deze dagen hier op het forum) Maar ik kan nog steeds niet plassen. Ik heb in het ziekenhuis geleerd mezelf te catheteriseren. Dus ik ben nu weer thuis. Ik mocht de eerste dagen ook niet naar huis. Maar het was daar beneden zo opgezwollen dat ze eerst 3 dagen een catheter erin hebben laten zitten. Toen mocht ik het een halve dag proberen. Warme douche, hete bad, water op mijn vagina strooien en sittend op het toilet. Noem maar op. Ik voel hevig de drang om te plassen maar er komt niets uit. Ik ben echt wanhopig. De uroloog kwam bij me langs in het ziekenhuis en heeft gezegd dat het tijd nodig heeft om te helen van binnen. Dat ik veel te jong ben om incontinent te worden enz. Dat heeft mij veel hoop gegeven. Ik mocht dus kiezen of met een verblijfscatheter om de paar dagen terug naar het ziekenhuis of mezelf leren catheteriseren met een kleine catheter gewoon op het toilet. Dus mijn man en ik hebben het geleerd en eerst deed hij het voor me en inmiddels durf ik het nu ook al alleen te doen omdat het niet meer zo opgezwollen is van beneden. Voordeel van deze catheter is dat je niets in je hebt de hele dag en dat je elke keer naar het toilet kunt om te proberen te plassen. Na wanneer kon jij plassen?
Ik was bewvallen en gehecht en binnen een half uur zat ik op de wc omdat ik moest passen en het lukte ook. Heb dus geen problemen gehad met het niet kunnen plassen.
Het is niet lullig bedoeld, maar ik vraag om ervaringen met het NIET KUNNEN plassen. En de ervaringen met een catheter of het zelf catheteriseren. Natuurlijk weet ik ook wel dat de meeste vrouwen wel gewoon kunnen plassen na een bevaling. Dat is niets nieuws. In ieder geval bedankt.
Ik kon na 6 dagen weer zelf plassen. Al was het de eerste week na de week met catheter wel anders dan wat ik gewend was. Ik had overigens net als jij drang om te plassen, maar er kwam gewoon te weinig uit en er bleef te veel in mijn blaas zitten. Na 6 dagen voor de 2de keer terug naar het ziekenhuis en heel veel gedronken en toen bij de eerste keer checken zat er nog heel veel in, maar vlak daarna kon ik toch zelf plassen en behoorlijk wat ook. Dat was echt een oplossing. Maar snap nog steeds niet waarom het bij de 1 wel kan en de ander niet. Als ik het goed begrijp ben jij al over de 7 dagen heen? Komt er bij jou geen druppel zelf uit?
Ik snap er ook echt NIETS van. Bij mij komt er inderdaad geen druppel uit. Ik ben een een week geleden bevallen. Ik voel de drang om te plassen en het komt er bijna uit, maar dan komt er gewoon niets uit. Heel vreemd en erg frustrerend. Kwam er bij jou wel gelijk wat druppels? Of was het eerst 6 dagen niets?
Wat lief van je, dank je. Ik hoopte dat ik zodra ik thuis was weer zou kunnen plassen omdat ik me hier op mijn gemak voel en in het ziekenhuis helemaal niet. Maar helaas, het wil nog niet lukken.
Bij mij kwam er na mijn eerste bevalling ook geen drup, maar had ik wel steeds het gevoel dat ik moest plassen. Ik heb toen in het ziekenhuis een catheter gekregen, die er een dag later weer uitging en inging enzovoort en kon na 4 dagen weer zelf plassen. Het was knap frustrerend dat weet ik nog wel en ik was bang dat het bij de tweede bevalling weer zou gebeuren. Gelukkig was dat niet het geval. Ik heb ook eigenlijk nooit iemand gehoort die deze ervaring ook had, tot nu. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje! Groetjes, Giegel
Ik heb inmiddels wel meerdere verhalen gehoord over vrouwen die een tijdje niet konden plassen. Dat stelt me heel erg gerust. Maar hoe heb jij kunnen plassen? Ging het vanzelf? Wat hielp er bij jou? Ik heb namelijk ook erg de drang om te plassen. Dat voel ik wel. Alleen wil het er niet uitkomen. Ik vind het ook erg frustrerend. Maar ik probeer toch van mijn kraamtijd te genieten. Alle andere ervaringen zijn welkom. Hetgeen mij erg frustreerd is dat er zo weinig voorlichting is wat dit betreft voor de bevalling. Ik wist helemaal niet dat het zo belangrijk was om te plassen direct na de bevalling. Niemand die mij daarop heeft gewezen jammer genoeg. Pas 5 uur na de bevalling vroeg een verpleegkundige zich af of ik wel had geplast?
Ik heb hetzelfde gehad. Ik moest plassen maar kon niet. Heb een catheter gehad en daarna kon ik na een paar uur weer zelf en mocht ik naar huis
@ firstbaby: ik heb er gelukkig geen verstand van. Maar mis. is het iets om met een bekkenfysio te praten? zij kan je helpen om de juiste spieren te spannen en te ontspannen (zij kan het ook bij incontinentie, dus andersom lijkt het me ook Maar goed, ik krijg al kruiskramp als ik eraan denk, wel willen, maar niet kunnen plassen! Pfft, succes meid!
Bij mij is het uiteindelijk vanzelf weer goedgekomen. Ik heb een paar keer de catheter eruit gehad om te proberen te plassen, waarna hij er weer inging om de blaas te legen na alle potten thee die niet hadden geholpen. Op een gegeven moment lukte het wel om zelf te plassen. Waardoor het opeens lukte weet ik niet helaas. Ook ik wist niet dat plassen na de bevalling zo belangrijk was en dat het soms nieteens lukt. Ik was ook bang dat het na de tweede bevalling weer een probleem zou worden, maar dat ging gelukkig goed. Wel heb ik hetzelfde met mijn darmen na een operatie, maar of dat met elkaar te maken heeft weet ik niet. Groetjes, Giegel
Dit kan inderdaad best een goed idee zijn. Ik ga ook voor iets soortgelijks naar een bekkenbodemspierenfysio (leuk scrabblewoord). Groetjes, Giegel
ik kon juist de eerste dagen na de bevalling heel goed plassen en daarna erg slecht. ik dronk genoeg en ging ook regelmatig naar de wc, maar er kwamen dan maar een paar druppies. dat heeft zo`n 2weken geduurt en toen kwam de huisarts erachter dat ik een flinke blaasontsteking had (nadat ik zelf mn urine had weggebracht omdat als ik dan moest plassen en er een paar druppies kwamen en ontzettend zeer deed). ik heb toen een antibiotica kuur gehad en daarna ging het weer gewoon normaal. heb het op dit moment weer en ga dus eerdaags maar weer een keertje mn urine wegbrengen. miss ff je urine laten checken. meestal moet je bij een blaasontsteking juist veel plassen, maar ik kon juist bijna helemaal niet. succes ermee. liefs doris
@ Firstbaby, ik zag opeens je topic over het inleiden. Ben je uiteindelijk ook ingeleid of toch nog spontaan bevallen? Ik was namelijk ook ingeleid. Of het daarmee te maken heeft dat je niet kan plassen weet ik niet, maar het viel mij opeens op. Groetjes, Giegel
Ik ben vorige week maandag ingeleid en inmiddels bevallen. Ik heb ook en ruggeprik gehad. Ik weet niet of het daaraan ligt?
Taliaa, bedankt voor je tip. Maar de uroloog wil dat ik de komende 2 a 3 weken van me afzet en het gewoon een paar keer moet proberen. Hij denkt dat alles zeker spontaan op gang zal komen. Er zijn pillen die mijn urine zouden kunnen helpen op gang te komen, maar die gaan niet samen met borstvoeding. Ik wil het dus de tijd gaan geven, maar zie het heel somber in. Ik hoop niet dat ik hierdoor mijn borstvoeding moet gaan stoppen over een paar weken. Met de ontlasting heb ik totaal geen probleem. Kon de dag na de bevalling probleemloos ontlasten.